کافه بـــانـــــــــــــو

سس کچاپ خانگی

1393/6/11 9:54
نویسنده : بانو
7,641 بازدید
اشتراک گذاری

من عاشق طعم این سس کچاپ خونگی هستم

طعم گوجه رو میشه توش به وضوح حس کرد

چون دختر کوچولومم عشق سس هست همیشه براش درست میکنم

که دیگه دغدغه مواد نگهدارنده و چیزای دیگه رو نداشته باشم

پیشنهاد میکنم شما هم تستش کنید

سس کچاپ خانگی

مواد لازم

گوجه فرنگی قرمز و رسیده :7عدد متوسط

سرکه :2 قاشق غذاخوری

سیر :سه حبه

نمک وفلفل :به میزان لازم

روغن زیتون یا مایع  :دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

گوجه ها رو از وسط نصف کنید و بریزید توی غذاساز یا مخلوط کن تا پوره بشن

مخلوط به دست اومده رو بریزید توی صافی تا تخمه و پوسته گوجه جدا بشه و آب گوجه صاف بشه

حالا آب گوجه رو بزارید روی حرارت

حبه های سیر و سرکه و روغن زیتون یا مایع  و نمک و فلفل رو هم اضافه کنید

بزارید تا سستون غلیظ بشه

وقتی به اون غلظتی که دوست داشتید رسید از روی حرارت بردارید

بعد پخت حبه های سیر رو خارج کنید

سس خوشمزه مون آماده هست

میتونید کنار غذاهای مثل سیب زمینی سرخ کرده ،پیتزا ،انواع سوخاری ها ،برگرها ازش استفاده کنید

طعم و مزه اش عالیه (من کنار بال وکتف سوخاری سرو کردم )

سس کچاپ خانگی

با این مقدار تقریبا یک سوم لیوان سس گوجه دارید

همون موقع یه خرده از سس بچشید اگه دوست داشتید مثل بیرونی ها طعم شیرین داشته باشه یک تا دو قاشق غذاخوری شکر بهش اضافه کنید

من بدون شکر درست میکنم

این سس پایه بیشتر سس های دیگه هم میتونه باشه

مثلا میتونید موقعی که گوجه رو توی غذاساز میریزید تا پوره بشه چند تا فلفل تند هم بریزید تا سس تون بشه فلفل

از هر ادویه دیگه که دوست داشتید میتونید استفاده کنید

مثل پودر سیر ،موسیر، زنجبیل ،

حتی میتونید یه دونه پیاز هم توش رنده کنید

پس دست به کار بشید همونجوری که باب میلتون هست درستش کنید

 

پسندها (5)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

مامان و بابا
11 شهریور 93 11:06
سلام من حديث دختر شيطون بلا هستم به من سر بزنيد تا با هم دوست بشيم.
بانو
پاسخ
مامان كيان
11 شهریور 93 12:08
ممنون دستور ساده و راحتی بود خیلی هم وقت نمیبره. مادر شوهر من هم درست میکنن ولی توش نوک قاشق چایخوری جوز هندی و نصف قاشق چایخوری ادویه پلویی(از این ادویه مخلوطها) میریزن اونا هم خیلی خوشمزه اش میکنه امتحان کنین
بانو
پاسخ
ممنون از پیشنهادت دوست عزیزم منم گفتم با هر ادویه ای که دوست دارین تست کنین