کافه بـــانـــــــــــــو

کیک بدون فر (قابلمه ای )

1393/6/12 9:54
نویسنده : بانو
1,926,311 بازدید
اشتراک گذاری

این کیک نیازی به فر نداره واسه اون دسته از عزیزانی که فر ندارن یا دارن ولی از بس ازش استفاده نکردن شده جزء کابینت های آشپزخونه

یا واسه وقتایی که یه جایی هستین با عزیزانتون میخواید یه کیک درست کنید ولی امکانات ندارید

بد نیست این چیزا رو هم بلد باشیم همیشه که نباید توی فر کیک بپزیم

کیک بدون فر

 

 

یادش به خیر سال دوم راهنمایی که بودم هر جمعه بساط کیک پزی رو راه مینداختم از روز قبل سعی میکردم همه مواد رو حاضر کنم

اون موقع مثل الان شیر همیشه نبود باید صبح زود میرفتی توی صف تا شیر نصیبت میشد

یه دستور کیک ساده تو کتاب حرفه و فن بود همیشه از روی اون درست میکردم کتاب رو میزاشتم جلوم واو به واو کتاب رو میخوندم و انجام میدادم

خدایش هم همیشه خوشمزه میشد تازه خونه این و اون هم که میرفتم مامانم میگفت پاشو کیک درست کن

فکر کنم کل فامیل با این کیک من خاطره دارن الانم به یاد اون وقتا یه موقع های با وجود فر و مایکرفر تو قابلمه درست میکنم

مواد لازم :

آرد: 2 لیوان

شکر: 1 لیوان

شیریا ماست : سه چهارم  لیوان

تخم مرغ: 3 تا

روغن مایع: یک چهارم لیوان

وانیل: نصف قاشق چایخوری

بیکینگ پور :2 قاشق چایخوری

نمک: یک پنس (یک پنس یعنی انگشت شصت و اشاره رو ببرید داخل نمک بعد ببندید هر مقدار نمک بین دو انگست موند میشه یک پنس)

طرز تهیه :

همه مواد رو از نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسن

همه مواد رو حاضر و اماده کنید بعد برید سراغ درست کردن کیک

آرد و بکینگ پودر و نمک رو سه بار الک میکنیم

حتما حتما آردتون رو الک کنید نه به خاطر اینکه آرد گلوله ای داشته باشه یا چیزی توش هست صرفا جهت اینکه آرد هوا بره داخلش و تو پف نهایی کیک خیلی تاثیر داره این مرحله

میریم سر وقت تخم مرغها

تخم مرغها رو دونه دونه توی ظرف جداگونه بشکنید بعد به ظرف اصلی منتقل کنید

بعد شکر و وانیل رو به تخم مرغها اضافه کرده با همزن برقی یا دستی یا غذاساز میزنیم تا کرم رنگ و کشدار بشه

این مرحله مهمه اگه خوب نزنید کیکتون بوی تخم مرغ میده و پف نمیکنه 

پس حتما نباید همزنتون برقی باشه با همزن دستی یا غذاساز هم میشه ولی با همزن برقی یا غذاساز بهترین نتیجه رو میگیرید

من غذاسازم یه وسیله داره حالت گرد هست لبه هاش دالبر دالبر هست با اون یه وقتایی کار میکنم خیلی هم خوب میشه

کیک بدون فر

 

بعد روغن رو اضافه میکنیم و در حد مخلوط شدن هم میزنیم

کیک بدون فر

مرحله بعد شیر رو اضافه میکنیم

کیک بدون فر

این مرحله نیازی به هم زدن زیاد نداره در حد مخلوط شدن کافیه

مخلوط آرد و بکینگ پودر و نمک رو کم کم به مایع مون اضافه میکنیم با لیسک یا همزن خاموش هم بزنید 

کیک بدون فر

چون وقتی شیر و روغن رو اضافه میکنیم یه مخلوط خیلی شل داریم اونوقت وقتی میخواید آرد رو بریزید یکدست کردنش کار سختیه

من بعد اماده شدن مواد 4 قاشق از موادم رو برداشتم حدود دو قاشق چایخوری سرپر پودر کاکائو توش الک کردم با قاشق هم زدم تا یکدست شد

کیک بدون فر

قابلمه تفلون یا چدن رو بزارید روی حرارت تا خوب گرم بشه حتما زیرش شعله پخش کن بزارید کیکتون نسوزه

من بدون شعله پخش کن هم درست کردم فقط باید حواستون باشه کیک نسوزه

وقتی خوب گرم شد دو قاشق غذاخوری روغن بریزید کف قابلمه و مایع کیک رو بریزید داخلش بعد اون مایه کاکائویی رو بریزید روی مخلوط اولی

کیک بدون فر

کیک بدون فر

کیک بدون فر

من واسه خوشگلتر شدنش با خلال دندون یه خرده مایع کاکائویی رو با مایع سفیدمون مخلوط کردم شما میتونید از چاقو یا چنگال هم استفاده کنید

کیک بدون فر

حتما حتما از دم کنی استفاده کنید وگرنه درب قابلمه عرق میکنه میچکه روی کیکتون کیکتون خمیر میشه

حرارت رو کم کنید مثل وقتی که میخواید برنج بزارید دم بکشه

تا نیم ساعت اصلا و ابدا درب قابلمه رو باز نکنید

من خودم بعد 40 دقیقه باز کردم با خلال دندون چک کنید ببینید کیکتون پخته یا نه

خلال دندون رو ببرید داخل کیک بیرون بیارید اگه تمیز بود یعنی کیک پخته اگه مواد کیک بهش چسبیده بود بازم بزارید بمونه تا بپزه

مال من یک ساعت طول کشید

اگه بعد یک ساعت کیکتون پخت یه بشقاب که اندازه اش یه خرده از دهانه قابلمه بزرگتر باشه میزارید روی در قابلمه ، قابلمه رو بر میگردونید کیکتون میافته توی بشقاب

ولی اما اگه نپخت و روی کیکتون هنوز حالت چسبناک بود یعنی اگه دست زدید به کیک مواد کیک به دستتون چسبید

کیک رو برگردونید و این باز بزارید طرف دیگه اش سرخ بشه

خیلی زود طرف دیگه اش سرخ میشه

پس نزارید برید دنبال کارتون

حواستون باشه زود میسوزه

قطر قابلمه من 25 سانت هست

این روی کیکمون

کیک بدون فر

اینم زیر کیکمون

کیک بدون فر

کیک بدون فر

 کیک بدون فر

کیک بدون فر

من روشو با پودر نارگیل و پودر بسته تزیین کردم

نکته :

همیشه بهترین آرد تون رو واسه کیک استفاده کنید آرد قنادی یا سه صفر

برای اندازه گیری آرد پیمانه رو با قاشق از آرد پر کنید نیازی به فشردن آرد با قاشق نیست

هیچ وقت پیمانه رو توی ظرف آرد فرو نکنید

حتما حتما آردتون رو الک کنید این کار باعث میشه آرد هوا بره داخلش و کیفیت کیکمون بالا بره

میتونید جای شیر از انواع اب میوه استفاده کنید یا از یه دونه کافی میکس که توی آب حل کردید استفاده کنید فقط حواستون باشه وقتی داغه به کیک اضافه نکنید بزارید سرد بشه بعد

یا از کشمش و مغز گروی خرد شده توش استفاده کنید

یا اگر بخواید کلا کاکائویی بشه دو قاشق از آردمون برمیداریم جاش پودر کاکائو میزنیم

میتونید به جای وانیل از یه قاشق چایخوری پودر هل استفاده کنید و دو قاشق غذاخوری گلاب هم توی مایع کیک بریزید

خیلی طعم های دیگه رو میتونید تجربه کنید این پایه اصلی کیک هست شما کافیه یه خرده خلاقیت به خرج بدید

میتونید توی ماهیتابه دو طرفه هم درست کنید وقتی یه طرف پخت برش گردونید سمت دیگه اش هم بپزه

یا توی پلوپز

حتما امتحان کنید و کنار عزیزانتون لذت ببرید

نوش جان

از اونجایی که این کیک خیلی مورد استقبال قرار گرفت تصمیم گرفتم از این دست کیک ها بیشتر بزارم

کیک در تابه دو طرفه

کیک فنجونی 

کوکی میکری 

عکس کیک های دوستان عزیزی که با این دستور درست کردن و برام ارسال کردن به اینجا انتقال دادم چون تعدادش زیاد بود یه پست جدا بهش اختصاص دادم 

پی نوشت :

از اونجایی که این روزا اکثر آشپزخونه فر ندارن این کیک خیلی مورد استقبال خوانندگان کافه بانو قرار گرفت

و تعداد سوالات هم خیلیییی زیاد خسته

من یه مدت قسمت نظر خواهی رو بستم چون واقعا حجم سوالا زیاده و اکثرشون هم متاسفانه تکراری

ولی دیدم این بار ایمیلم با حجم زیاد سوال های شما عزیزان مورد لطف قرار گرفت محبت

تصمیم گرفتم مجدد قسمت نظر خواهی رو باز بزارمراضی

فقط خواهشا حتما قبل از پرسش سوالای که مابقی دوستان مطرح کردن تو قسمت نظرات بخونید بعد اگه به جواب نرسیدید من در خدمت هستم

بیشتر سوالا هم در زمینه پف نکردن کیکه 

عزیزان اولا این یه کیک قابلمه ای هست پس توقع نداشته باشید در حد کیک اسفنجی پف کنه پف این کیک خیلی نیس ولی بافتش خمیری هم نیس

عکسای کار خودم و مابقی دوستان رو مشاهده کنید متوجه بافت کیک میشید

دومین مورد استفاده از مواد اولیه مرغوب هست مثل آرد و بکینگ پودر 

هم زدن تخم مرغ هم خیلی تو پف کیک تاثیر داره،  با همزن برقی بهترین نتیجه رو میگیرید 

پس اگه کیکتون پف نکرد نیایید با من دعوا کنیددد من که نمیدونم شما دقیقا چکار کردین که کیکتون پف نکرده باز امتحان کنید تا خودتون متوجه اشتباهتون بشید

یه سوال دیگه که خیلی پرسیده شده اینه که بافت این کیک برای کیک تولد و خامه کشی مناسبه یا نه ؟؟؟

نظر منو بخواید میگم نه چون بافتش به نظر من سنگینه

ولی از اونجایی که الان همه فر ندارن که بتونن کیک های مناسب تولد رو درست کنن و باز هم از اونجایی که علاقه دارن کیک تولد عزیزانشون رو خودشون درست کنن 

میتونید به عنوان امتحان یه بار درست کنید و اگه راضی بودین بعدا برای تولد خودتون یا عزیزانتون درست کنید 

برای دیدن عکس کارهای دوستانی عزیزی که با این دستور کیک درست کردن اینجا رو کلیک کنید 

ممنون از همه دوستانی که زحمت ارسال عکس رو کشیدن

شما هم اگه مایلید عکس کارهاتون برای من ارسال کنید

عکس کیک یا غذاها یا شیرینی های که طبق دستور وبلاگ درست کردید برام ایمیل کنید یا توی یه سایت آپلود ،آپلود کنید و لینکش رو برام بفرستید

عکسای دوستان با ذوق و هنرمند رو هم گذاشتم که ببینید با همین دستور برای عزیزانشون کیک درست کردن و کلی هم راضییی بودن 

ممنون که رعایت میکنید 

پسندها (9)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (178)

نرگس
12 شهریور 93 13:28
سلام خیلی ممنون لطف کردید یه سوال می شود هم وانیل استفاده کنیم هم پودر هل وگلاب؟اگر میشه مقدارشون تغییر نمیکنه؟ اگر به جای وانیل پودر هل وگلاب بریزیم باید پودر هل وگلاب را به تخم مرغ وشکراضافه کنیم وهم بزنیم؟یا اخرکار اضافه کنیم؟ خیلی ممنونم ازتون
بانو
پاسخ
عزیزم پودر هل رو به جای وانیل استفاده کن اگه بخوای هر دو رو استفاده کنی طعم هاشون قاطی میشه زیاد مشخص نمیشه پودر هل کار وانیل رو انجام میده گلاب و پودر هل رو قبل اضافه کردن آرد اضافه کن یعنی بعد اضافه کردن روغن
سحر
15 شهریور 93 12:57
ممنون، خیلی مفید و جالب بود.
بانو
پاسخ
ممنون عزیزم خوشحالم استفاده کردید
نرگس
16 شهریور 93 0:29
یه دفعه درست کردم مثل دستور سفیده وزرده را باهم زدم جدانکردم وقتی پختم تهش سوخت ولی بقیش خمیر بود برشم گردوندم اونطرفشم داشت می سوخت ولی باز خمیری بود خیلی خمیری شد بنظرتون بخاطر چی بوده؟
بانو
پاسخ
نرگس جون حرارت گاز زیاد بوده حتما از شعله پخش کن استفاده کن موفق باشی
نرگس
16 شهریور 93 14:22
خیلی ممنون عزیزم
بانو
پاسخ
خواهش میکنم نرگس جون
سودابه
17 دی 93 21:16
سلام خیلی عالی بود. دستتون درد نکنه کدبانوی عزیز من قبلا از این پودرهای آماده برای درست کردن کیک استفاده می کردم ولی همیشه از مواد استفاده شده در آنها نگران بودم. دلمو زدم به دریا و به اینترنت اومدم و این دستور عالی رو پیدا کردم. من از روی این دستور کیک رو درست کردم وقتی که گلاب و هل بهش اضافه کردم خیلی عطر خوبی به کیک داد. خواستم از شما تشکر کنم دوست عزیزم.
بانو
پاسخ
خوشحالم که براون مفید بوده و اولین تجربه اتون موفقیت امیز
محمد
29 دی 93 8:56
سلام، به منم سر بزن. آپم آپم آپم با مطالب "8 راز خوشمزه تر شدن عدسی" و "4 ناراحتی که با فصل زمستان می‌رسند" بروزم ... منتظرتونم.
بانو
پاسخ
سلام ممنون از دعوتتون حتما میام پیشتون
مریم
14 بهمن 93 21:18
خیلی خوشکل شد مرسی
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم
ساناز
23 بهمن 93 1:00
سلام بانوی عزیز عالی بود. منم خیلی اوقات در قابلمه یا ماهی تابه کیک میپزم و عالی میشه. باور کنید خیلی از فر بهتره. وب سایت عالی دارین. موفق باشین. اگه دوست داشتین از وب سایت من هم دیدن کنید.
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از حضور گرمت حتما میام پیشتون
فیروزه حلوایی
18 اسفند 93 23:21
سلام مطالبتون عالیه من لینکتون کردم
بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون و ممنون از حضورتون شما هم با افتخار لینک شدین
ثمره
26 فروردین 94 17:34
با سلام اين كيك رو ًميشه تو بلو بد درس كرد؟
بانو
پاسخ
سلام عزیزم میشه درست کرد فقط اندازه پلوپز رو چک کنید اگه کوچیکتر بود مواد رو نصف کنید یا دو بار بریزید
رز
25 اردیبهشت 94 10:46
سلام عالی بود میتونید مواد ساده و شکلاتی رو یک در میون بریزید توی قابلمه و لایه آخر هم شکلات باشه بعد با خلال دندون بهش شکل بدید ( زبرا کیک) این طوری وقتی کیک رو برش بدید شکلای منظم و زیبایی بین کیک هست.
بانو
پاسخ
کیک زبرا هم کیک زیبایی به نظرم اون کیک داخل فر بهتر میشه عزیزم ممنون از نظرتون
رها
23 خرداد 94 15:59
عالی بود ممنون مفید و زیبا و کامل
بانو
پاسخ
خواهش میکنم ممنون از لطفت شما دوست عزیز
سحر
26 خرداد 94 18:51
سلام دستورتون عالی بود.مرسسسی .همه چیز رو رعایت کردم و یک کیک عالی از آب درآمد برای اولین بار
بانو
پاسخ
سلام عزیزم خواهش میکنم نوش جان مرسی از شما که خوب دراوردین نوش جانتون
باران
9 تیر 94 20:10
لطفا اندازه نمک را واضح تر بنویسید خواهش میکنم
بانو
پاسخ
عزیزم یک پنس یعنی دست اشاره و شصتت رو ببر داخل نمک حالا دو تا انگشتت رو ببند هر مقدار نمک بینش موند میشه یه پنس بخوام ساده تر بگم نوک قاشق چایخوری
احمد
9 تیر 94 20:19
قابلمه باید خیلی بزرگ باشه یانه
بانو
پاسخ
دوست عزیز من قطر قابلمه رو گفتم قطر قابلمه من 25 سانت بود که برای این مقدار مواد اندازه بود
صبا
17 تیر 94 16:57
خیلی قشنگ مرحله به مرحله کار کرده بودی ممنون
بانو
پاسخ
خواهش بزرگوار خوشحالم از حضورتون در کافه بانو
mona
18 تیر 94 21:14
من درست کردم طبق دستور.خیلی خوب شد.به جایه وانیل گلاب ریختم .بوش عالی بود .ممنون عزیزم
بانو
پاسخ
نوش جانتون دست شما درد نکنه که عالییی درست کردین ممنون از حضور گرمتون در کافه بانو
زهرا
21 تیر 94 5:41
سلام ميشه از قابلمه ساده هم استفاده کرد؟
بانو
پاسخ
منظورت از قابلمه ساده چه قابلمه ای هست ؟؟؟؟اگر قابلمه کفش تفلون نباشه کیکتون میچسبه کف قابلمه حتما باید تفلون باشه توی قابلمه مسی و روحی و استیل نمیتونید کیک رو سالم دربیارید
.....
6 مرداد 94 12:21
مال من اصن پف نکرد که!!!!!!!!!!! علتش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بانو
پاسخ
پف نکردن کیک علت های زیادیی داره یکیش مواد اولیه هست من جمله بکینگ پودر سعی کنید از نوع مرغوبش استفاده کنید نکته بعدی میزان همزدن تخم مرغ هست بعدم دوست عزیز دعوا که نداریم بهتر نیس لحن صحبتتون رو عوض کنید
نیروانا
7 مرداد 94 17:49
خیلی جیگری عالی بوووووووووووووود عشقم
بانو
پاسخ
خواهش خانومییی
اتنا
10 مرداد 94 14:20
سلام ولی من بعضی از دستور پخت رو توی سر اشپز پاپیون هست اما این دستور پخت بک چیز دیگست
بانو
پاسخ
سلام متاسفانه بله بعضی دستورا رو با کمال پررویی کپی پیس کردن ممنون از لطف شما
مهلا
12 مرداد 94 19:45
سلام عزیزم من خواهرم چن بار درس کرده لو نمیده از کجا یاد گرفته ولی با کارایی که میکنه من فهمیدم از شما یاد گرفته .واقعا از اینهمه محبت که تجاربتونو در اختیار همه قرار میدین سپاسگزارم
بانو
پاسخ
سلام عزیزم خواهش گلم ممنون از لطف شما بزرگوار
بیتا
12 مرداد 94 21:33
سلام.وب سایت عالی دارید.دستوراتون هم خیلی مفید هستند.امید وارم همیشه موفق باشید.
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون مرسییی
پگاه
20 مرداد 94 23:29
عاااااااااااااالی مرسی عزیزم
بانو
پاسخ
خوشحالم که استفاده کردین
تانیا
21 مرداد 94 22:11
سلام دستور خیلی خوبیه منم میخوام درست کنم. میشه بگید اندازه لیوانتون چقدره؟؟ممنونمیشم
بانو
پاسخ
سلام ایشاله که درست کنید و لذت ببرید لیوان من لیوان دسته دار فرانسویه کلا لیوانی که ظرفیتش ۲۰۰میلی لیتر هست مناسب هست
ساناز
24 مرداد 94 20:11
سلام بايدبگم مطلبتون خيلى عالى بود مى خواستم بدونم اگه امکان داره طرزتهيه ى پاى سيب بدون فرروهم مى تونيد بنويسيد؟
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون عزیزم معمولا کیک های که توشون میوه استفاده میشه بافتشون سنگین میشه و اگه تو فر درست بشه نتیجه خیلی مطلوب تره ولی اگه دسترسی به فر ندارید میتونید از دستور همین کیک برای پای سیب استفاده کنید بدین ترتیب که سیب ها رو‌ ورقه های خیلی نازک برش بزنید روش دارچین بپاشید نصف مواد کیک رو ته قابلمه بریزید و یه ردیف سیب بچینید بعد مابقی مواد کیک رو بریزید ولی میگم که خیلی بافت کیک سنگین میشه اگر خواستین درست کنید پیشنهادم اینه به جای شیر از ماست استفاده کنید انشاله که از نتیجه راضی باشین من خودم ترجیح میدم این جور کیکها داخل فر پخته بشه اگر تست کردین حتما خبرشو بدین
14
2 شهریور 94 19:05
سلام درباره استفاده کردن آبمیوه به جای شیر سوال داشتم آبمیوه رو گرم کنیم بعد یه کم بیشتر توضیح بدید. ممنون
بانو
پاسخ
سلام مگه شما شیر رو گرم میکنید ؟؟ابمیوه هم مثل شیر از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط بشه بعد استفاده کنید
سنبل
9 شهریور 94 17:35
سلام کافه بانو مچکر دوست عزیزم چقدر خوش سلیقه میخام این کیکو درست کنم امیدوارمخ وب دربیاد
بانو
پاسخ
سلام امیدوارم که درست کنید و راضی باشید
نیلوفر8ساله
10 شهریور 94 12:50
سلام عااااااااااالیه! راستی میشه روش خامه هم گذاشت
بانو
پاسخ
سلام عزیزم نیلوفر جان میشه ولی خب برای خامه کشی بهتره که از کیک های با بافت سبکتر استفاده بشه مثل اسفنجی چوم خامه خودش سنگینه و بافت این کیک هم سنگینه تقریبا نه که بد بشه ولی خب به نظر من خیلی سنگین میشه ولی یکی از دوستای من با همین کیک کیک تولد درست میکنه و راضی هم هست شما هم تست کنید
بهاره
12 شهریور 94 13:40
سلام عزیزمممممممم واقعا نمیدونم چجوری ازت تشکر کنم این کیکو پختم عالی شد اصلا باورم نمیشد کیک به این خوشمزگی رو بتونم بپزم البته تو پلوپز پختم بازم ممنونم عزیزم بابت دستور پختش ان شاا... موفق باشی
بانو
پاسخ
سلام بزرگوار ممنون از اظهار لطفتون دست خودتون درد نکنه که عالییی درست کردین نوش جان
نازنین
21 شهریور 94 19:03
با سلام خدمت شما. من برای اولین بار در عمرم با این دستور کیک پختم و خیلی هم خوشمزه شد. ممنون استاد عزیز
بانو
پاسخ
سلام نوش جان عزیزم دست خودت درد نکنه که عالییی درست کردی
mozh
28 شهریور 94 17:35
عالی بود مرسی
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم
کیک کیک
9 مهر 94 16:46
سلام خیلی خوب بود ممنون و موفق باشید
بانو
پاسخ
سلام خواهش عزیزم ممنون از لطفتون
سکینه
14 مهر 94 16:40
سلام دوست عزیز . من همیشه کیک رو در فر یا توستر درست کردم . فقط یکبار کاپ کیک رو در قابلمه درست کردم . الام موادی که فرمودید رو آماده کردم ، دارم میرم کیک شما رو امتحان کن . کارت درسته
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون ایشاله که راضی باشید
ارزو
6 آبان 94 9:59
سلام خوب روان توضیح داده بودید منم میخام درست کنم راستی میشه پیمونه رو برا مون توضیح بدی
بانو
پاسخ
سلام پیمامه من لیوان دسته دار فرانسوی هست البته از هر لیوان که ظرفیتش ۲۰۰میلی گرم اب باشه میشه استفاده کرد
ارزو
14 آبان 94 6:19
ممنون عزیزم دنبال کیک بدون فرخیلی میگشتم
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم
ارزو
14 آبان 94 6:20
دستتون درد نکنه عالی بود
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم
ارغوان
14 آبان 94 12:48
سلام برای اولین بار با دستور شما کیک درست کردم و خوب شد مررررررررسی
بانو
پاسخ
سلام عزیزم خدا رو شکر راضی بودین دست خودتون درد نکنه که عالییی درست کردین نوش جان
ارغوان
14 آبان 94 12:52
ببخشید یه سوال فقط کیکم ترد نشد چرااااا؟ ممنونم
بانو
پاسخ
عزیزم منظورتون از تردی دقیقا چیه ؟؟اگه منظورتون اینه بافتش لطیف و اسفنجی نشده بافت کیک قابلمه ای خیلی پوک و اسفنجی نمیشه مثل فر نباید ازش توقع داشت ولی خب خمیر هم نباید بشه اگه خمیر شده مطمئنا یه جا کار رو اشتباه رفتین
سرآشپز
17 آبان 94 13:32
سلام.. من دوبار با همین روش کیک درست کردم ولی متاسفانه خمیر شد و پُف نکرد...نظرتون دلیلش چیه؟ممکنه فقط بخاطر خوب نزدن تخم مرغ ها باشه؟با همین دستی زدم
بانو
پاسخ
سلام عزیزم اگه همزن دارید حتما با همزن کار کنید که بهترین نتیجه رو بگیرید من با همزن دستی هم زدم خمیر نمیشه ولی خب با همزن برقی پق و لطافت کیک خیلی بهتره
ای تی
19 آبان 94 14:11
سلام اگه بخوایم کیک کمتر درست کنیم باید موادو نصف کنیم؟
بانو
پاسخ
سلام بله همه مواد رو نصف کنید فقط دو تا تخم مرغ بزنید
مهرناز
12 آذر 94 14:30
ممنون از شما خیلی خیلی به دردم خورد
بانو
پاسخ
مهرناز
12 آذر 94 14:34
خیلی مرسی گلم خیلی به درد خورد عزیزم
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم خوشحالم که مفید بوده
نورا
24 آذر 94 11:09
من خیلی وقت بود دنبال طرز تهیه کیک بدون فر می گشتم دستتون درد نکنه ، منم درستش می کنم. ممنون
بانو
پاسخ
خوشحالم براتون مفید بوده
taiiebeh
10 دی 94 12:30
سلام خیلی متشکرم من 2باراز رپ دستور شما درست کردم بی نهایت عالی شد همه تعریف کردن من باراولم بودکیک میپختم
بانو
پاسخ
سلام خیلیییی خوشحالم که راضی بودین عزیزم ممنون از حضورتون موفق باشین
سارا
11 دی 94 0:03
خیلی عالی بود وبا جزییات ونکات خوب واقعا ممنونم
بانو
پاسخ
ممنون از حضورتون خوشحالم که مفید بوده براتون
فاطمه
15 دی 94 23:05
سلام ممنون توضیحاتتون خیلی خوب بود درست کردم برای بار اول خیلی خوب شده بود فقط یکم سفت تر از کیک های بیرون شده بود علتش میتونه این باشه که تو قابلمه پخته شده ؟مدت ها بود دوست داشتم کیک بپزم .موفق باشین و همیشه شاد انشاالله
بانو
پاسخ
سلام خواهش عزیزم خوشحالم استفاده کردین منظورتون از کیک های بیرون دقیقا چه کیکی هست؟؟
رها
16 دی 94 23:58
سلام خسته نباشید عالی بود دستورتون من برای تولد همسرم درست کردم
بانو
پاسخ
سلام سلامت باشین نوش جان تولدشون مبارک
ریحانه
30 دی 94 13:55
عالی بود ممنون
بانو
پاسخ
سها
6 بهمن 94 19:28
سلام. من پودر هل ندارم. پس میشه به جای وانیل دو قاشق گلاب بریزیم؟
بانو
پاسخ
به جای وانیل نمیشه گلاب ریخت پودر هل بریزید همراه گلاب گلاب به تنهایی ممکنه بوی تخم مرغ رو نگیره
آنه
9 بهمن 94 18:28
سلام ممنونم من یک سوال دارم: میشه از این کیک مثلا دو عدد درست کرد بعد دوتا کیک رو بذاریم روی هم بین شونم موادخوراکی دیگه بذاریم بعد روشو خامه بکشیم؟؟؟
بانو
پاسخ
سلام اگر سایز قابلمه اتون مثل مال من باشه یعنی بیست و سه ثانت همین یه دونه رو میتونید درست کنید و از وسط نصف کنید چون قطر کیک زیاده میشه و بخوایین دو تا یه اندازه درست کنید لایه های کیک برای خامه کشی خیلی کلفت میشه مگر اینکه قابلمه اتون بزرگتر باشه و قطر کیکتون خیلی کمتر باشه
آنه
10 بهمن 94 15:27
سلام ممنونم اینم کیک من: http://uupload.ir/files/lkmk_img_20140102_100905.jpg
بانو
پاسخ
سلام ممنون از ارسال عکستون کارتون عالیییی بود نوش جان هر چند کیفیت عکستون پایین بود
معصومه
13 بهمن 94 17:13
مرسی بخاطر کیکی که درست کردید عالی بود و مرحله به مرحله مرسی به خاطر نکات ذکر شده
بانو
پاسخ
الی
16 بهمن 94 17:56
سلام خیلی ممنونم از آموزش کیک خوبتون واقعا کیک بی درد سريه بازم متشکرم
بانو
پاسخ
سلام ممنون از حضورتون
سحر
20 بهمن 94 20:59
عالی بود. اجازه میدید دستورشو برای دوستامم بفرستم؟
بانو
پاسخ
عزیزم استفاده از دستورات با ذکر منبع مجاز میباشد
فاطمه
21 بهمن 94 0:11
سلام خسته نباشید ببخشید من تمام دستورات رو مو به مو انجام دادم ولی کیکم خمیری شد و زیاد پف نکرد فقط اینکه پکینگ پودر بیشتر ریختم یکم و تخم مرغ ها رو نزدیک به چهل دقیقه با دست هم زدم و کامل کرمی و کش دار شد میشه بگید علت چی بود؟
بانو
پاسخ
سلام عزیزم واقعا چهل دقیقه با دست زدین چه پشتکاری یعنی بافتش کاملا خمیر بود اصلا پف نکرد اگه همه نکات رو رعایت کرید ممکنه از بکینگ پودرتون باشه شاید زیاد خوب نیس
خواهری بلور
24 بهمن 94 17:06
واقعا عالی بود ،ممنون درست کردم و خوشمزه شد عکسش http://s7.picofile.com/file/8238661642/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B6%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B3_%DB%B1%DB%B6%DB%B5%DB%B8%DB%B3%DB%B4_1_.jpg
بانو
پاسخ
نوش جان خیلییی عالیی شده دست گلتون درد نکنه
سحر
25 بهمن 94 13:47
با سلام و تشکر از توضیحات دقیق و کاملی که برای پخت کیک بیان کردید،میخواستم بپرسم اگه بخوام دو برابر کیکی که شما مقدار مواد لازمشو تعیین کردید درست کنم همه مواد مقدارشون باید دو برابر بشه؟
بانو
پاسخ
سلام اگه قصد دارید کیک رو دو برابر درست کنید بهتره با همین مقدار مواد دوبار کیک درست کنید به جای اینکه مواد رو دو برابر کنید این جوری بهتر نتیجه میگیرید
عسل
21 اسفند 94 19:12
عااااالی
بانو
پاسخ
خانم باقری
10 فروردین 95 12:44
سلام کدبانوی عزیز. از شما ممنونم. من چون که فر نداشتیم تا به حال اصلا کیک درست نکردم اما با دیدن سایت شما و دستورالعمل و توضیح خوب و مرحله به مرحله می خوام شروع به پختن کیک در خانه کنم. البته به دلیل معلولیت پای گاز ایستادن برام سخته که از اطرافیان می خوام کمک بگیرم. از اینکه اینقدر قشنگ تو هر مرحله توضیح دادید سپاسگزارم. موفق و سلامت باشید.
بانو
پاسخ
سلام دوست عزیزم ممنون از حضورتون خوشحالم که براتون مفید بوده مطمئنا میتونید از پسش بربیاد موفق و موید باشید
فریبا
11 فروردین 95 11:20
سلام توپلوپز چطوری این کیکو درست کنیم ؟ممنون میشم جواب بدین
بانو
پاسخ
داخل پلوپز هم مثل قابلمه هست عزیزم مواد رو بریزد و یه تایم 20 دقیقه ای تا نیم ساعته بدین بعد این مدت تست کنید اگه پخته بود که برش دارین یا برگردونید تا سمت دیگه اش هم پخته شه اگه نپخته بود باز هم زمان بدین کلا با یکی دوبار تست کردت زمان دستتون میاد
اوین
11 فروردین 95 17:03
سلام وممنون وخسته نباشید...عزیزم کارت خیلی درسته و قشنگ توضیح دادی البته من هنوز درست نکردم ولی گویا دوستان درست کردن و شواه, نشون میده که عالیه....نکته من اینجاست که اکثرا بجای پیمانه از گرم استفاده میکنن و این آدم رو سردر گم میکنه آخه مثلا من چهارصد گرم رو چه جوری اندازه گیری کنم.پس خواهشن همیشه از واژه پیمانه استفاده کنید...ویک سؤال هم که داشتم اینه که راز اصلی پف کردن کیک در چی هستش....بازم ممنونم ومنتظر مطالب جدیدتون هستم
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون عزیزم کلا داشتن ترازو برای پخت کیک و شیرینی از واجباته هر چند بدون ترازو هم میشه کار کرد ولی با ترازو نتیجه کار بهتره پس اگه جز کسایی هستین که به کیک و شیرینی پختن علاقه دارین حتما ترازو رو تهیه کنید ولی اگه هرازگاهی کیک درست میکنید با پیمانه کارتون راه میافته من اکثرا توی دستورهام از لیوان برای پیمانه ها استفاده کردم مگر جایی که اندازه گیری باید دقیق باشه اگه از خوانندگان اینجا باشید و یکی دوتا از دستور کیک ها رو خونده باشین متوجه میشین لیوان هم هین لیوان های دسته دار فرانسوی هس که اغلب توی همه خونه ها هست اونم ندارین با هر لیوانی که گنجایش 200 میلی گرم آب رو داشته باشه میتونید اندازه گیری کنید راز اصلی پف کردن کیک هم استفاده از مواد اولیه مرغوب ،هم زدن تخم مرغ به اندازه ،دمای استاندارد فر و یه سری نکات دیگه که که با تجربه به دست میاد و نمیشه همه رو یه جا براتون توضیح بدم اگه دستور کیکها رو بخونید کلی نکته دستتون میاد
عسل
27 فروردین 95 19:36
سلام خیلی خوب توضیح دادین.ممنونم کاش اونقد که بفکر فر بئدین بفکر همزدنش هم بودین آخه ما همزن نداریم
بانو
پاسخ
سلام خواهش عزیزم من توضیح دادم بدون همزن هم میشه ولی خب با همزن یه چیز دیگه هست باید قبول کنیم که امکانات کیفیت کار رو میبره بالا پس اگه بدون همزن و فر قراره کیک درست شه باید در همون حد هم ازش توقع داشت نه بیشتر من فکر اینو هم کردم ولی خب بعضی ها از یه کیک ساده قابلمه ای اونم بدون همزن انتظار زیادی دارن اینه که مجبورم بگم بهترین نتیجه با همزن هست شما با امکانات خودتون درست کنید ایشاله که عالی میشه
زری
29 فروردین 95 13:38
سلام عزیزم، ممنون میشم علت نپخته شدن وسط کیکم رو بگید، دقیقا مو به مو اجرا کردم طبق دستور
بانو
پاسخ
سلام خب تایم پخت رو بیشتر میکردین تا کامل بپزه
فرشته
8 خرداد 95 15:36
ببخشید با همین دستور تو فر چن دقیقه باید بمونه منون میشم جوابمو بدبد
بانو
پاسخ
با دمای ۱۸۰ درجه به مدت چهل دقیقه تقریبا
اینوش
12 خرداد 95 10:28
ممنونم از پیشنهادتون
بانو
پاسخ
فائزه
14 خرداد 95 11:31
سلام😊من از کیک قابلمه ای بسیار خوشم اومد👌👌👌این کیک رو من تو ماهیتابه دوطرفه پختم 🍳چون دوطرفش هم بپزه و بسیار خوش مزه شد😘😘😘 ممنون😘😘😘😘😘😘😘😘😪😘😘😘😘
بانو
پاسخ
سلام خوشحالم که راضی بودین نوش جان
فائزه
14 خرداد 95 11:36
عالی بود👌👌👌👌 💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖
بانو
پاسخ
عسل
23 خرداد 95 14:24
ببخشید وانیل می شه بستنیشو آب کرد یا باید حتما پودر باشه
بانو
پاسخ
شما هر چی دوست داری بریز اخه بستنی داخل کیک مگه میشه مگه داریم
ملیکا
23 خرداد 95 23:02
عالــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بود دستت درد نکنه
بانو
پاسخ
نگار
2 تیر 95 16:34
عالیههههههههه میتونید شکلات رو ذوب کنید و به جای پودر کاکاو بریزید اینطوری خیلی خوشمزههههه میشههههههههه
بانو
پاسخ
ممنون از حضورتون شکلات مگه میشه با چیزی باشه و خوشمزه نشه ولی به نظرم داخل کیک قابلمه ای خوب نشه داخل فر که عالیه
سیما
24 تیر 95 18:56
اگه میشه دستور پخت کیک های دیگه هم بزارید
بانو
پاسخ
از منو موضوعات سمت چپ وبلاگ انواع کیک رو ببینید تنوع کیک های که گذاشتم زیاده ولی کیک قابلمه ای رو نمیشه خیلی مانور داد روش
مهرداد
29 تیر 95 22:34
اومدم تو این سایت عکسارو دیدم دلم آب افتاد ولی بلد نیستم درست کنم
بانو
پاسخ
همه عکسها دستور دارن کافیه ارداه کنید مطمئنن موفق میشید امتحان کنید
sanaz
27 مرداد 95 11:15
سلام چرا راست کلیک نمیزارین بکنیم من مرورگرم کروم هست باید برای سیو صفحه راست کلیک کنم که نمیشه. موفق باشید
بانو
پاسخ
سلام عزیزم قبلا راست کلیک باز بود ولی متاسفانه اینقدر سواستفاده شد مجبور شدم ببندم
محمد
8 شهریور 95 19:31
عالی بود کیک دانشخویی اسم خوش صدایی برای این هست
بانو
پاسخ
ممنون از حضورتون اسم پیشنهادیتون هم جالب بود
شوق
23 شهریور 95 17:39
سلام وبتون عالیه کیکم هم نگو نمیدونم شبیه چی شد ولی مزش خوب بود
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون ظاهر مهم نیس مهم طعمه که میگید خوب بوده مسلما با چند بار درست کردن ظاهرش هم عالی میشه
زهرا
25 شهریور 95 5:10
سلام. ببخشید توی دستور کیک نوشتید 2لیوان آرد. منظور تون لیوان چه اندازه ایه؟
بانو
پاسخ
لیوان دسته دار فرانسوی یا هر لیوانی که گنجایش 200 میلی گرم اب رو داشته باشه
زهرا
25 شهریور 95 17:55
ممنون که اینقدر زود جواب دادین :-)
بانو
پاسخ
مهدیه
20 مهر 95 16:44
سلام میشه این کیک و توی کیک پز هم درست کنیم؟آخه کیک های من توی کیک پز خمیر میشن
بانو
پاسخ
سلام من داخل کیک‌پز تجربه ندارم چون کیک پز ندارم ولی داخل پلوپز درست کردم بهتر درست کنید و خودتون نتیجه رو ببینید
FeRiBaLaa
10 آبان 95 0:49
سلام خانومی. من همین الآن این کیک رو درست کردم خیلی پف کرد خوشم اومد. من تا حالا کیک با آرد و شکر درست نکرده بودم همیشه پودر کیک آماده میگرفتم ولی هیچ کدوم مثل این پف نکرده بود. فقط من احساس میکنم شکرش کمه. وقتی خمیر کیک و خود کیک رو میخوردم شیرینیش کم بود و مزه ی آرد احساس میشد. به نظرم مقدار شکر رو 1.5 لیوان کنیم بهتر باشه.
بانو
پاسخ
سلام عزیزم تبریک میگم بهتون که تونستید واسه بار اول کیکتون رو عالی دربیارین نوش جانتون من کلا کم شیرین میپسندم و به نظرم شیرینش خوبه ولی شما جز اون دسته افرادی هستین که چیزای شیرین میپسندین میتونید تا یک و نیم لیوان اضافه کنید و کلا شیرینیش رو باب میلتون تنظیم کنید موردی نداره موفق باشین
هیدا
11 آبان 95 0:24
سلام..من بی صبرانه منتظرم عکس کیکمو ک پختم بزارید تو وبلاگ....😋
بانو
پاسخ
سلام سعی میکنم در چند روز آینده بزارم این مدت واقعا وقت نکردم چون عکس چند تا کیک دیگه هم هست باید ادیت بشه
زهرا
27 آبان 95 17:45
سلام ممنون از دستور خوبتون من خوابگاهی هستم و دسترسی به فر ندارم اما همزن دارم دیروز که این دستور رو دیدم، رفتم مواد کیک رو خریدم و امروز این کیک رو با کلی ذوق و شوق پختم پفش خوب بود و بافتش هم نرم بود فقط اینکه یه بوی تندی میده، نمیدونم دلیلش چی میتونه باشه میشه بهم بگید مشکلش چی بوده که این بو رو میده؟ مرسی
بانو
پاسخ
سلام خواهش عزیزم بوی چی میداد آخه ؟؟ بوی تخم مرغ ؟؟ بوی چی ؟ اگه بگین بوی چی بهتره میشه راهنمایی کرد
زهرا
28 آبان 95 10:23
شایدم باید بیشتر میزاشتم بپزه! من 45 دقیقه یه طرف گذاشتم 5 دقیقه هم طرف دیگه ش اما روش هنوز کرم بود قسمت پایینش بوش کمتره قسمت رو بیشتره
بانو
پاسخ
عزیزم برای زمان پخت نیس میتونستید بزارید بیشتر بمونه یا برگردونید طرف دیگه هم کامل برشته بشه ولی همینکه بافتش پخته باشه کافیه
زهرا
29 آبان 95 9:59
یه چیز هم که شاید بی تأثیر نبوده باشه اینه که من از روغن کنجد برا کیکم استفاده کردم میتونه این بوی تند دلیلش نوع روغنم باشه بانو جان؟
بانو
پاسخ
دقیقا همینیه که گفتی برای خود منم این موضوع پیش اومد بهترین روغن، روغن مایع معمولی هست یا اگه بخواین میتونید کره رو جایگزینش بکنید روغن های دیگه طعمشون تاثیر مستقیمی روی طعم کیک میزاره
زهرا
29 آبان 95 21:25
مرسیییی آره بعد که دقت کردم دیدم دقیقن بوی روغن کنجد میده مرسی که پاسخم رو دادید بانو جان
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم موفق باشین
مریم
29 آذر 95 13:41
خیلی خوب بود می خوام برای شب یلدا درست کنم ممنونم
بانو
پاسخ
انشاله که یلدا بهتون خیلی خوش بگذره
فوزول
30 آذر 95 14:49
این کیک چند نفرس؟؟؟
بانو
پاسخ
چند نفره ؟بستگی داره هر کسی چقدر کیک بخوره خب 6 الی 8 برش میشه
فرخ
30 آذر 95 16:19
سلام خانم دستتون درد نکنه. البته من هنوز این کیک را درست نکردم. میخواستم بگم یه کیک بدون فر هم بنویسید که روغنش فقط چند قاشق باشه و شکرش هم کم باشه. خاطراتی هم که نوشتید جالب بود. دوره راهنمایی ما کیک پزی نداشتیم. البته من هم 55 سالمه و زمان قدیم بود. موفق باشید
بانو
پاسخ
سلام عزیزم خواهش عزیزم ممنون از حضورتون روغن این دستور رو میشه کمتر هم کرد ولی شکر کمتر از سه چهارم لیوان دیگه واقعا کیک نمیشه چون اصلا شیرینی نداره
مهدیه
12 دی 95 15:37
عالی بود دستتون درد نکنه
بانو
پاسخ
دختردریا
17 دی 95 15:53
سلام خانومی من خیلی دنبال دستور تهیه کیک بدون فر گشتم از این خیلی خوشم اومد میخوام دستورتونو امتحان کنم❤❤❤❤
بانو
پاسخ
فاطمه
24 دی 95 20:13
سلام به شما کدبانوی عزیز واقعا ازتون تشکر میکنم من کیکی که دستورشو دادین پختم واقعاا عالی شد و خانوادم همشون خوششون اومد ایشالله همیشه سرزنده و پایدار باشید و نکات اشپزی عالیتونو در اختیار ما هم بگذارید
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون عزیزم خوشحالم که وبلاگم خوانندگانی مثل شما داره همچنین شما سرزنده و سلامت باشین کنار عزیزانتون
الیییییی
27 دی 95 16:32
عااااااالی بود ...برای اولین بار کیک پختم عالی شد..شوهرمم خیلی تعریف کرد..
بانو
پاسخ
نوش جان دستتون درد نکنه که عالی پختین
فاطمه
9 بهمن 95 23:27
ببخشید یک لیوان دسته دار فرانسوی آرد یا شکرچند گرمه البته من درست کردم خیلی خوب شد وای یکم مزه آرد میداد
بانو
پاسخ
یک لیوانآرد میشه ۱۲۵ گرم و دو لیوان میشه ۲۵۰ گرم مزه آرد نباید بده حتی اگه آرد اضافه ریخته باشین بافت کیکتون سفت میشه احتمالا خوب آرد و مواد رو مخلوط نکردین و موقع خوردن گلوله های آرد زیر دندون میاد و مزه آرد رو حس میکنید
مینا
9 بهمن 95 23:29
سلام اگه ب جای وانیل بخوایم از گلاب یا هل استفاده باید از هرکدوم چقد استفاده کنیم
بانو
پاسخ
سلام گلاب یک چهارم لیوان یا حدود دو سه قاشق غذاخوری و پودر هل نصف قاشق چایخوری
طاهره
13 بهمن 95 14:20
سلام مرسی منم درست کردم خیلی خوب شدوخوشمزه مرسی اگه امکانش هست دستورشیرینی داخل فرهم بذار چیزایی که خودت امتحان کردی ومثل این دستور خوب ازکار دراومده
بانو
پاسخ
سلام خواهش میکنم عزیزم نوش جان دستور شیرینی های که تست کردم رو گذاشتم تو وبلاگ از سمت راست وبلاگ انواع شیرینی و شکلات رو‌کلیک‌کنید انواع شیرینی هست
الهه
22 فروردین 96 22:43
وای ممنونم ازتون، من پختم خیلی خوب شد
بانو
پاسخ
مریم
26 فروردین 96 20:32
ممنونم عالی بود لطفا به وبلاگ من هم سر بزنید ..............ونظر هم بزاری ممنونم
بانو
پاسخ
بهار
30 خرداد 96 15:36
سلام خسته نباشید واقعا دستور پختاتون عالین یه سوال بجای بکینگ پودر چیزه دیگه ایی نمیشه جایگزینش کرد؟؟
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون بکینگ پودر جایگزین نداره عزیزم ولی اگه احیانا یه وقتی پیش اومد بکینگ پودر نداشتید تو خونه به جاش جوش شیرین بزنید نصف این مقدار ولی این توصیه رو اصلا نمیکنم که کلا به جای بکینگ پودر جوش شیرین استفاده بشه چون جوش شیرین ضررش خیلی زیاده
Maria
30 خرداد 96 16:18
سلام . من چند دفعه از این دستور پخت استفاده کردم عالی بود ممنون ازتون 😊 فقط خواستم بدونم بخوام تو توستر کیک درست کنم با همین دستور مشکل پیش نمیاد ؟ چتد درجه باید باشه و چند دقیقه زمان میخواد برای پخت؟
بانو
پاسخ
سلام خوشحالم که موفق شدین کیک های عالی درست کنید عزیزم من توستر ندارم و تجربه کار کردن باهاش رو ندارم که بخوام راهنمایی کنم باید خودتون درست کنید تا برحسب تجربه زمان و درجه دستتون بیاد این دستور کیک و سایر دستورهای که گذاشتم همشونو میشه تو توستر درست کرد موردی ندارن
fatemeh
23 تیر 96 19:28
سلام خسته نباشی دستور پخت کیک فوق العاده بود وهمه ازش خوششون اومد .میخواستم بدونم میشه به جای شکر از عسل استفاده کرد؟
بانو
پاسخ
سلام ممنون باعث افتخاره عزیزم نوش جان دست خوتون درد نکنه عزیزم برای این کیک نمیشه جایگزین کرد دستور کیک با عسل یا خرما کلا فرق داره ایشاله فرصت باشه حتما میزارم
zhaleh
5 مرداد 96 16:13
سلام،خسته نباشد، من کیک قابلمه ای وماهیتابه رژیمی رو طبق دستوری که داده بودین درست کردم عالی شد،بی نهایت سپاسگذارم،چون همیشه دوست داشتم کیک بدون فر رو یادبگیرم،بازم ممنونم.موفق باشد
بانو
پاسخ
سلام ممنون از اظهار لطفتون . باعث افتخاره که راضی بودین خوشحالم از حضورتونمحبتمحبتمحبت
زهره
7 مرداد 96 16:08
سلام من 19 سالمه و عااااااشق کیک درست کردنم ولی چون خیلی از تنظیمات فر سر در نمیارم و چون اشپزخونه مال مامان جونمه سعی میکردم به فر نزدیک نشم حالا با این دستور شما کیک رو پختم و عااااااالی شد فوق العاده بود و همه خوششون اومد خیلی خیلی خوشحال شدم ^~^ هر چند پف نکرد که البته خودم میدونم دلیلش هم نزدن درست تخم مرغ هست اخه همزن برقی نداشتیم ): ولی بازم خیلی بهم انگیزه دادید واقعا ممنونم^-^
بانو
پاسخ
سلام  باعث افتخاره عزیزم  از کار کردن با فر هم نترس یکی دو بار تست کنی تنظیمات دما دستت میاد  به امید موفقیت های روز افزون محبتمحبتمحبت
shima
11 مرداد 96 16:46
سلام من کیکو درس کردم فقط بوش بدبود یجوری بود بوی کیکم چیکارکنم خوشبوشه؟اصلابوی وانیل نمیداد
بانو
پاسخ
سلام مارک وانیل رو عوض کنید و از وانیل مرغوب استفاده کنید 
پری
12 مرداد 96 16:57
سلام بانو جان دو تا سوال داشتم یک اینکه اگه از وانیل استفاده نکنم مشکلی پیش میاد ؟ 2 اینکه اگه از آرد گندم الک شده استفاده کنم ایرادی داره ؟
بانو
پاسخ
سلام عزیزم اگه وانیل نزنین کیکتون بوی خوبی نداره و بوی تخم مرغ میده میتونید به جاش از پود هل یا رنده پوست لیمو ترش یا رنده پوست پرتغال استفاده کنید کلا باید یه عطر دهنده بهش بزنید  در مورد آرد گندم به نظر من اصلا برای کیک مناسب نیس چون  آرد گندم کیک رو سنگین میکنه و کیک بافت سبک و لطیف نداره  ولی خیلی از دوستان درست کردن واظهار کردن که راضی بودن  شما خودتون درست کنید هم با آرد قنادی هم آرد گندم  و تفاوت رو ببینید اگه راضی بودین استفاده کنید   
پریسا
1 شهریور 96 9:48
سلام کالریش چنده ؟
بانو
پاسخ
سلام تا حالا حساب نکردم کالری مواد غذایی توی نت هست طبق میزان مواد خودتون حساب کنید یا یه برش کیک رو طبق وزنش و به صورت حدودی حساب کنید  اکثر مواد غذایی کالریشون تو نت هست 
دلربا
18 شهریور 96 15:10
سلام شما مقدار شیر رو کم نوشتی بعد آرد زدی دو پیمانه کیک ما بوی آردنمیگیره
بانو
پاسخ
سلام،این میزان شیر برای این دستور کافیه ، ​​​اگه نظرات رو خونده باشین متوجه میشین خیلی ها از دستور استفاده کردن و راضی بودن و خودم هم سالها با این دستور کیک درست کردم و از دستوری که گذاشتم مطمئنم  من تا دستوری رو چند بار امتحان نکنم اینحا نمیزارم دوست عزیز جدای از این  شیر فقط به بافت کیک لطافت میده و تاثیری توی بو و عطر کیک نداره  آرد هم وقتی بو میده که خام باشه وقتی که همراه مواد کیک پخته میشه دیگه بو نداره یا وقتی طعم آرد داخل کیک حس میشه که آرد با مواد کیک به خوبی مخلوط نشده باشه و گلوله گلوله داخل مواد کیک بمونه  خیلی از دستور های کیک داخلشون شیر ندارن پس باید بوی آرد بدن همشون ؟؟ ​​​​​​
مریم
18 شهریور 96 22:27
سلام دوست عزیز من چند بار کیک درست کردم ولی خمیری میشد و اصلا با کیفیت نبودن اما امروز از دستور شما استفاده کردم البته پودر کاکائو نداشتم کیک وانیلی درست کردم عاللللییی شد تا حالا کیک هام انقد خوب نشده بود هم پف کیک خوب بود هم طعمش توی ماهیتابه درست کردم عالی بود خدا خیرتون بده ب داد ما بی تجربه ها میرسید
بانو
پاسخ
سلام عزیزم خوشحالم که راضی بودین،باعث افتخاره داشتن دوستانی مثل شمامحبتمحبت ​​​
نجمه
19 شهریور 96 16:36
سلام امروز درست کردم عالی بود ممنونم
بانو
پاسخ
سلام عزیزم خواهش میکنم نوش جان ممنون از حضورتون محبتمحبت
نفری
21 شهریور 96 9:00
سلام آموزش بسیار عالی ای بود ممنون
بانو
پاسخ
سلام ممنون از حضورتونمحبتمحبت
ممممممممم
9 دی 96 16:44
عالی بود ممنون
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم محبت
رهرا حیدرملک
24 دی 96 15:55
ممنون کدبانو معلومه اشپزیدخیلی کیک خوبی بود ممنون از دستورات خوبتون
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم خوشحالم که راضی بودین محبت
شیما
26 دی 96 18:40
سلام ببخشید یه سوالی داشتم من کیک رو درست کردم عالی بود ولی پفش خیلی کم بود میشه مواد بکار رفته در پخت کیک رو دو برابر کرد ( مثلا 6 عدد تخمومرغ و....) آیا این کار تاثیری بر پف کردن زیاد کیک داره ؟ خیلی ممنون میشم جواب بدید.
بانو
پاسخ
عزیزم اگه تو قابلمه که درست کنید قطرش اندازه قابلمه من باشه که توی دستور گفتم پف کیک خوبه البته با رعایت تمام نکته ها که گفتم اگه قطر ظرف تون بزرگتره بهتره برای نتیجه بهتر تو قابلمه کوچیکتر درست کنید ولی اگه توی همین سایز قابلمه درست کردین و پف کیک کمه بهتره علت رو پیدا کنید که چرا پف کیک کمه  چون حجم مواد رو دو برابر کنید باز هم روی پف کیک تاثیر نداره 
nazi
13 بهمن 96 16:21
سلام من اولین بارمه میخوام کیک بپزم اندازه لیوانم بتید چ اندازه باشه و اینکه سایز قابلمه چقد باشه
بانو
پاسخ
سلام اندازه لیوان و سایز قابلمه رو توی دستور توضیح دادم لیوان دسته دار فرانسوی یا پیمانه های اندازه گیری 
نسترن
17 بهمن 96 22:35
من این کیکو با دوتا تخم مرغ درست کردم خیلی خوب شد ممنون از این مطلب مفید👍👍
بانو
پاسخ
نوش جان عزیزم موفق باشین محبت
محیا
22 بهمن 96 16:59
واقعا عالی خوب شد
بانو
پاسخ
محبتمحبتمحبت
فاطمه
27 بهمن 96 12:25
عالی بود بوس
بانو
پاسخ
محبتمحبت
میم
1 اسفند 96 17:16
سلام من بجای شکر ، عسل ریختم. قطرش به دوسانت هم نرسید. البته اول که در قابلمه رو باز کردم یک طرف کیک کاملا پف کرده بود که بعدش از بین رفت. نمیدونم چرا فقط یک طرفش پف کرده بود؟ البته میدونم که اگر در قابلمه رو ببندم تا کیک سرد بشه، پفش از بین نمیره اما چون یک طرفه بود خواستم یکدست بشه.:-)
بانو
پاسخ
سلام  خب چرا عسل ریختین؟؟ مگه توی این دستور عسل داره وقتی طبق دستور خودتون پیش رفتین من از کجا بدونم چرا پف نکرد 
هانیه
3 اسفند 96 23:52
سلام برای من بعد یک رب سوخت دلیلش چیهغمگین
بانو
پاسخ
سلام روی حرارت کم بزارید  حرارت زیاد بوده که سوخته
سایه
4 اسفند 96 16:24
سلام  خیلی کیک خوشمزه ای بود مادرم برای تولدم پخت همه ی فامیلامون میگفتن این دستور کیک را از کجا پیدا کردید همه خوششون امده بود
بانو
پاسخ
خیلی خوشحالم که راضی بودین تولدتون هم مبارک دست مامان گلتون هم درد نکنه نوش جان
هستی
13 فروردین 97 0:55
ممنون از درستور کیکتون ولی من یه باردرست کردم سوخت شعله اش هم کمک بود نمی دونم مشکلش چی بود.
بانو
پاسخ
وقتی سوخته یعنی حرارت زیاد بوده  پس شعله رو کمتر کنید اگه هم شعله گازتون کمتر از این نمیشه زیر قابلمه. روی شعله گاز شعله پخش کن بزارین  یا از قابلمه ای استفاده کنید که کلفت تر باشه زود نسوزه
مینا
22 فروردین 97 17:23
سلام خیلی ممنون روشتون خیلی عالیه. میخواستم بدونم میشه ازچیز دیگه ای بجای بکینگ پودراستفاده کرد.
بانو
پاسخ
سلام بکینگ پودر برای پف کیک هست نریزید کیک اصلا پف نمیکنه  جایگزین نداره حالا یه وقتی در دسترس نباشه میشه جوش شیرین ریخت ولی جایگزین که کلا بکینگ رو حذف کنید نه نداره 
محی
10 اردیبهشت 97 15:10
سلام،  ممنون از دستور پخت خوبتون، من خیلی آشپزی نکردم ولی این کیک بدون فر و پختم و برای اولین بار خیلی خوب شد.عکسهاشم هست، نمیدونم چطور ارسال کنم. 
بانو
پاسخ
سلام نوش جان عزیزم 
مطمینا آشپز قابلی هم‌میشید 
عکس رو توی یه سایت آپلود دانلود کنید لینکش رو برای من بفرستید 
یا به ایمیل کافه بانو بفرستید 
سپیده
11 اردیبهشت 97 21:07
تشویقاین خیلی عالی هست من خوشم اومده
بانو
پاسخ
محبتمحبتمحبت
سعیده
4 خرداد 97 18:32
وای عزیزم چقد با لطافت تعریف کردی لذت بردم تصمیم گرفتم برم همین الان درس کنم😊
بانو
پاسخ
ایشاله که یه کیک عالی درست کردین محبت
haniye
24 خرداد 97 15:34
سلام بانو ممنون ازدستور کیک،عااااالی بود.
یه سوال:من میخوام مواد کیکمو بیشتر کنم مقلا۳لیوان ارد و۲لیلوان شکر و۵عدد تخم مرغ محلی.فقط اگر درقابلمه ای بااون مقداری ک شماگفتید بریزم ممکنه پفش بیشتر شه بنظرتون بدمیشه؟
بانو
پاسخ
سلام عزیزم‌این حجم مواد توی این سایز قابلمه جوابگو نیس 
شما میخواید کیک تون قطرش زیاد بشه 
بهتر دوبار درست کنید یا سایز قابلمه رو مثلا ۲۰ انتخاب کنید 
به نظرم این‌حجم مواد توی این قابلمه کیک جالبی نمیده 
یه چیز دیگه برای کیک و شیرینی تخم‌مرغ محلی استفاده نکنید بهتره
تخم‌مرغ محلی بوی زهم بیشتری داره 
موفق باشینمحبت
مهدیه
2 تیر 97 16:26
مرسی عزیزم واقعا دستورش عالی بود کیکم خیلی خوب شد.مرسی.فقط شما اپلیکیشنی چیزی نداری دانلود کنم روگوشیم نصب باشه ک هرزمان لازم داشتم بتونم ازدستورات اشپزیتون استفاده کنم؟
بانو
پاسخ
نوش جان باعث افتخاره عزیزم که راضی بودین .نه عزیزم تنها راه اسکرین شات هست از صفحات وبلاگ اسکرین شات بگیرید محبت
delaram
8 تیر 97 3:19
محبت عالی بود عزیزم من درست کردم همه گفتن خوشمزه شده ممنونم ازت .
بانو
پاسخ
خوشحالم راضی بودین گلم نوش جانمحبت
زهرا
7 شهریور 97 19:18
سلام بانو میشه کیک رو تو قابلمه برقی درست کرد و اینکه پودد کاکائو رو تو کل مواد مخلوط کنیم تا کیک کاکائویی بشه 
بانو
پاسخ
سلام عزیزم
بله میشه
اگه میخواین کل کیک شکلاتی بشه بهتره از میزان آرد دو تا سه قاشق بردارین و به همون میزان‌پودر کاکائو بریزین 
gali
28 مهر 97 2:52
    ببخشید میشه یه لیوان آب یا چای جا شیر ریخت😐😊😗😙😍
بانو
پاسخ
با شیر بافت کیک لطیف تره اب و چای امتحان‌نکردم شما امتحان کنید خبرشو به ما هم بدین 
مریم
3 آذر 97 18:51
سلام عزیزم
ممنون از سایت خوبتونمحبت
من بیشتر از 10 بار با دستور پخت شما این کیک رو درست کردم...دستور پختش عالیه دقیق و مرحله به مرحله
واقعا ممنون که اینقدر با حوصله توضیح دادی.
من همیشه هفته ای یه بار با فر گازم کیک درست میکردم.شیشه فرم که شکست رو آوردم به این کیک ...عالی بود.اصلا فکر نمیکردم اینقدر خوب بشه.من کلی شکلات پولکی و چیزای دیگه ام اضافه میکنم که طعمش رو بهتر بهتر میکنهگل
بانو
پاسخ
سلام عزیزم
خیلی خوشحالم‌که از دستور کیک راضی بودین
ممنون از اینکه تجربه و  نظرتون رو گفتین 
موفق و سلامت باشن و همچنان کیکای خوشمزه درست کنید 
رضا جعفری
6 آذر 97 9:49
با سلام دستور پخت کیک تابه ای خیلی مفید بود 
بانو
پاسخ
سلام نوش جان ممنون که نظرتون رو گفتین گل
زینب
27 آذر 97 16:53
سلام. میشه بگین این دستور واسه چند نفره؟
بانو
پاسخ
سلام بستگی به برش ها داره بین ۶ تا ۱۰ نفر 
بهار
18 دی 97 18:13
سلام
من تا بحال دو دفعه درست کدوم عالی شد باورم نمی شد تو قابلمه خوب در بیاد 
فقط پف نداشت خیلی
مرسی از تجربتون که در اختیار میگذارید
بانو
پاسخ
سلام ممنون که تجربه تون رو گفتین .برای پف بیشتر یا بکینگ پودرتون رو عوض کنید و مارک مرغوب بگیرید و تخم‌مرغ و شکر رو هم بیشتر بزنید تا نتیجه عالی بگیرید ممنون از همراهی تون 
بهار
24 دی 97 18:33
سلام با تشکر از دستور خوبتون. برای اولین بار یک کیک خوب پختم
بانو
پاسخ
سلام ممنون از حضورتون . نوش جان گل
میترا
9 اسفند 97 19:49
سلام عالییی خیلی خوش طعم شد
مرسی 
بانو
پاسخ
سلام نوش جان 😘😘😘
نجمه
6 مرداد 98 15:21
سلام واقعا از این دستو عالی که گذاشتید ممنونم من هروقت بخوام کیک درست کنم ازروی این رسپی آماده میکنم وواقعا هم هر دفعه عالی میشه
بانو
پاسخ
سلام خیلی خوشحال میشم وقتی اظهار رضایت دوستان رو میخونم 
انشاله همیشه کیک های خوشمزه درست کنید
لیلا
22 مرداد 98 15:28
سلام شیر سه چهارم لیوان یا سه لیوان باشه؟
بانو
پاسخ
سلام سه چهارم لیوان 
لیلا
22 مرداد 98 15:32
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم میشه یک لیوان پر شیر اضافه کرد؟بعد از اینکه کیک یک طرفش پخت و برگردوندیم ،دوباره اون یکی طرفشو بزاریم بپزه؟
بانو
پاسخ
سلام ممنون عزیزم .بهتره میزان مواد رو کم و زیاد نکنید 
بله میشه برگردونید تا طرف دیگه اش هم طلایی بشه 
راینا
10 شهریور 98 19:22
خیلی خوب بود ممنون 
بانو
پاسخ
😘😘
لیدی باگ
17 شهریور 98 19:04
عالیییییی من10سالمه کیکم عالی شد ب امام رضاوب خدا بجون امام حسین و محرم 10سالمه اولین بار کیک سیاه و قرمزشد پهن اصلا پف نکرد دومین بار مثل بیسکوییت شد زیاد نیومد بالا میخوردیش انگار کره میخوری و میگرفتیش انگار بیسکوییت بود اما سومین بار عالییییی شد ب لطف شما پف کردددد اومد بالا خیلی عاللللییییی شد ممنونم
بانو
پاسخ
انشاله که از این به بعد همیشه کیکهای خوشمزه و عالی بپزی عزیزم
افرین به این همه تلاشت نوش جان 😘😘
لیدی باگ
17 شهریور 98 19:07
سلام من همون 10ساله هستم من دخترم من تخم مرغ 2تا استفاده کردم 
 
بانو
پاسخ
🤔👌
حنانه
28 شهریور 98 10:33
با ارد سفید گندم هم میشه ؟؟؟؟؟
اذین
30 مهر 98 18:19
درست کردم با این دستور 
عالللیتر از عالی شد 
همه خیلی دوس داشتن 
خیلی خوبم پف کرده بود 
کسی باور نمیکرد که تو قابلمه میشه همچین کیکی درست کرد 
مرسی عزیزم 
بانو
پاسخ
خیلی خوشحالم که راضی بودین نوش جان همگیییی دست شما درد نکنه که عالی درست کردین 
سما
29 دی 98 21:58
سلام من به روشی که گفته شد کیک درست کردم یه لایه سیب گذاشتم و مایع کیک رو روش ریختم و بعد مقداری گردو هم اضافه کردم روشن با پودری کاکاعو که به مایع اضافه کرده بودم روش ریتم وبا خلال  شکل دادم خیلی عالی شد ممنونم اولین بار که که کیک به این خوشمزه گی درست کردم
بانو
پاسخ
سلام این جوری که شما تعریف کردید معلومه خیلیییی عالی شده نوش جانتون 
خوشحالم که راضی بودین 😘
سلااام من برای اولین بار درست کردم تولد مامانم بود ی دنیا ازتون ممنونم
30 دی 98 20:00
😘😘😍
بانو
پاسخ
تولدشون مبارک سلامت باشن‌مادر عزیزتون 😘😘 باعث افتخاره که راضی بودین
ثنا
12 اسفند 98 16:41
😍سلام  عزیزماین کیک خیلی خوب بود
بانو
پاسخ
سلام نوش جان 😘
ثنا
17 اسفند 98 13:53
خیلی ممنوون  از دستور پختتون میخواستم بپرسم اگه کیک رو کامل شکلاتی بکنیم و گردو بهش اضافه کنیم خوب میشه .❤️
بانو
پاسخ
خواهش میکنم
بله میتونید کامل شکلاتی درست کنید
فقط این نکته رو رعایت کنید
به هر میزان پودر کاکائو اضافه کردید از میزان آرد باید کم کنید
مثلا اگه دو قاشق پودر کاکائو ریختید دو قاشق از ارد رو بردارید 
گردو هم‌میتونید در مرحله اخر اضافه کنید 
النا کاتبی
18 اسفند 98 14:45
سلام کد بانوی خوش سلیقه نمیدونم چجوری تشکر کنم.من برای روز پدر کیک میخواستم و شرایط خریدش رو نداشتم و تو گوگل در به در دنبال کیک بودم.حاصل بهترین نتیجه هم کیک شما بود.حالا دارم کیک رو میپزم تا روز پدر جشن بگیرم.و لطفا دستور شقرینی ماکارون رو هم بزارید.ممنون😘
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از اظهار لطف تون😘
چقدر عالی که وبلاگ ما رو انتخاب کردید انشاله که کیکتون عالی شده 
شیرینی ماکارون هم انشاله میزارم
بنفشه
25 اسفند 98 14:29
سلام وقت بخیر
منم به نوبه خودم از آموزش های باکیفیت و بسیار کاربردیتون سپاسگزارم
ببخشید عزیزم مقدار بکینگ پودر تو مواد لازم فرمودین دو قاشق چایخوری منظور دو قاشق چایخوری سرپر هست؟ 
بانو
پاسخ
سلام ممنون از اظهار لطفتون
من از پیمانه های اندازه گیری استفاده میکنم و برای قاشق هم از قاشق های پیمانه های اندازه گیری استفاده میکنم 
و یک قاشق چایخوری سرصاف میریزم
اگه شما از قاشق معمولی استفاده میکنید خیلی سرپر نباید بریزید
karari
28 اسفند 98 19:44
سلام خسته نباشین بانو واقعا دستتون دردنکنه خیلی عالیشد بادستورشما اونم تو تابه معمولی عالییییی ممنونتونم
بانو
پاسخ
سلام ممنون خیلی خوشحالم که عالی شده و راضی بودین نوش جان 
maryam
14 فروردین 99 17:47
سلام من واقعا کیک پختن رادوست دارم ولی هیچ وقت انجامش ندادم. خوش بحال شماکه وقتی بچه بودیم هم کیک درست میکردین.اینم بگم ک خیلی عالی توضیح میدین. 
بانو
پاسخ
سلام اگه دوست دارین پس دست به کار بشید و لذت ببرید از طعم کیک های خودتون .ممنون از لطف شما😍
فرشته
15 فروردین 99 13:52
سلام میشه جای بکینگ پودر از خمیر مایه استفاده کرد؟
بانو
پاسخ
سلام نه عزیزم خمیر مایه برای نان و خمیر هست برای کیک بکینگ پودر باید بریزید و جایگزین نداره 
عسل
15 فروردین 99 17:50
سلام من واقعا کیک پختن رادوست دارم ولی هیچ وقت انجامش ندادم. خوش بحال شماکه وقتی بچه بودیم هم کیک درست میکردین.اینم بگم ک خیلی عالی توضیح میدین. 
بانو
پاسخ
سلام اگه دوست دارین پس دست به کار بشید و لذت ببرید از طعم کیک های خودتون .ممنون از لطف شما😍
امیر
19 فروردین 99 22:33
خیلی خوبه ممنون 😘😍😘😍
بانو
پاسخ
خوبی از خودتونه 😊
مریم
19 فروردین 99 22:35
مریم خانوم خودتی
بانو
پاسخ
نه من مریم‌نیستم😉
yldaws
25 فروردین 99 16:46
سلااام خسته نباشین عالیه کیکتون خیلی خیلی خوشمزه و خوب درمیاد ولی ی سوال اگه این کیکو تو فر بپزیم چقد زمان لازمه برا پختش؟؟
بانو
پاسخ
سلام ممنون 😍 توی فر معمولا ۴۰ دقیقه زمان میبره ولی باز بسته به دمای فرتون ممکنه زودتر یا دیرتر هم حاضر بشه .هر وقت بوی کیک بلند شد با خلال دندون چک کنید خلال رو داخل کیک ببر و بیرون بیار اگه چیزی بهش نچسبیده بود کیک‌پخته 
roya
26 فروردین 99 23:50
سلام.دوست عزیز هنوز درست نکردم اما درست کردن عکسش را میفرستم.ممنون از بیان خوب تجربیاتتان.
بانو
پاسخ
سلام موفق باشین 😍
sara
29 فروردین 99 22:42
😉عالی بود
بانو
پاسخ
😍😍😍😍😍
😇
1 اردیبهشت 99 2:01
سلام
من درست کردم خیلی خوشمزه شد ممنون عزیزممم😘
بانو
پاسخ
نوش جان. خوشحالم خوشتون اومد.
😇
1 اردیبهشت 99 19:32
سلام
من درست کردم خیلی خوشمزه شد.
ممنون عزیزممم😘
بانو
پاسخ
نوش جان. خوشحالم خوشتون اومد.
فاطمه
8 اردیبهشت 99 0:45
سلام منم درست کردم خیلی عالی شد برای اولین بار ممنونم از شما 
بانو
پاسخ
😍😍😍
سلام دوست عزیز خوشحالم که راضی بودین نوش جان 
زهرا
10 اردیبهشت 99 13:22
سلام عزیزم ممنون از دستور عالیتون😍میشه به جای همزن برقی از همزن دستی استفاده کنم؟یعنی تاثیری روی پف کیک داره؟
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون .قطعا  با همزن برقی نتیجه ی عالی تری میگیرین
یکی از علت های پف کردن کیک و اسفنجی شدن ان 
هم زدن به اندازه تخم مرغ و شکر هست 
باید اونقدری بزنید که حجمش چند برابر بشه و کاملا غلیظ و پف دار بشه
با همزن دستی نمیشه این اتفاق بیفته
چون قدرت دست خیلی کمتره
من سالها با همزن دستی درست میکردم ولی خب خیلی باید هم بزنید دیگه

 
زهرا
11 اردیبهشت 99 11:00
سلام من درست کردم واسه اولین بار خیییلی خوب شد تشکر میکنم ازتون
بانو
پاسخ
😍😍😍 
سلام خیلی خوشحالم که راضی بودین 
هلیا
15 تیر 99 13:26
سلام خیلی عالی بود ولی من فعلا نتیجه نگرفتم گذاشتم بپزه
بانو
پاسخ
سلام انشاله که نتیجه عالی میشه 😍
زیبا
18 تیر 99 21:56
می&zwnjشه از آرد گندم استفاده کرد برای این کیک؟
بانو
پاسخ
منظورتون آرد نونوایی هست؟؟
آرد نونوایی و آرد نون کلا برای کیک خیلی سنگیه بافت کیک رو سنگین میکنه باز تو فر بهتر درمیاد 
برای کیک قابلمه ای استفاده نشه بهتره 
زیبا
19 تیر 99 12:46
نه منظورم آرد نونوایی نیست، آرد گندم بسته&zwnjبندی
بانو
پاسخ
خب اون بسته بندی ها مخصوص همین کیک و شیرینیه
باید از همین استفاده کنید دیگه 
حنانه
4 مهر 99 20:22
سلام خسته نباشید
میشه از ارد برنج یا گندم استفاده کرد؟؟؟؟؟؟
بانو
پاسخ
سلام ممنون 
ارد برنج نمیشه
ارد گندم منظورتون آرد نانوایی هست
اگه اره بهتره استفاده نشه 
و ارد بسته بندی بخرید مخصوص کیک و شیرینی
محدثه
11 مهر 99 17:39
سلام خیلی ممنون ازدستورعالیتون خیلی خوب بودعالی😋😍😍🥰🥰🥰
ستا
19 آذر 99 14:30
سلام ممنون از اموزشتون ولی خواستم ببینم که تخم مرغ باید هم سفیدش وهم زردش رو اضافه کنیم ؟ ویکی دیگه اینکه اگه قابلمه نچسب باشه اشکالی نداره 😍😍
بانو
پاسخ
سلام خواهش میکنم بله تخم&zwnjمرغ رو به صورت کامل باید بریزید 
قابلمه باید نچسب باشه 

 
امید
8 دی 99 20:54
با سلام خدمتتون
من سوال تکراری ندارم🙂
فقط لازم دونستم ازتون تشکر کنم بخاطر توضیحات کامل و ریزی که هیچ جای دیگه مثل شما بیان نکردن و شما زحمت این کار رو کشیدین🍎
پیروز باشید
بانو
پاسخ
سلام
ممنون از اظهار لطفتون
خوشحالم که مطالب براتون مفید بودن
زهراحیدری
16 بهمن 99 12:47
سلام من دفعه اول که درست کردم خیلی پف کرد....ولی در دفعه دوم یه طرفش خمیری شد و در دفعه سوم پف نکرد..موادم هم همش مرغوبه.....خیلی هم خوب قشنگ و نکته به نکته درس می کردم..ولی ایندفعه به جای بکینگ پودر از نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف پیمانه ماست استفاده کردم...و الان کیکم در حال پخت است...بنظرتون ضرر داره این کیک؟به دلیل جوش شیرین؟
بانو
پاسخ
سلام عزیزم 
نمیشه که همه نکات رو رعایت کنید و کیکتون پف نکنه 
مصرف جوش شیرین به صورت مداوم ضرر داره
حالا با یه بار خوردن اتفاقی نمیفته
حالا نتیجه کیکتون چی شد
خوب شد ؟
زینب
6 اسفند 99 20:25
عالییییی
بانو
پاسخ
😍😍😘😘
فاطمه
9 اسفند 99 20:11
سلام ممنون دستورتون عالی بود کیکم خیلی خوب شده اولین بارم بودکیک درست کردم
بانو
پاسخ
سلام خواهش میکنم عزیزم باعث افتخاره
فائزه
16 اسفند 99 19:39
سلام خیلی ممنونم الان که دیگه نمیشه شیر شرکتی استفاده کرد چون سرطان میاره من دنبال اینجور کیک بودم واقعا ممنون که توضیحات کامل رو دادید🌷
بانو
پاسخ
سلام باعث افتخاره که براتون مفیده بوده گلم
مینا
22 تیر 00 14:40
سلام اول ممنون از دستور عالیتون😍
و بعدش میخواستم بپرسم من دستورات رو موبه مو اجرا میکنم ولی بعد از پخت، توی دهن حالتی داره که انگار کام و دهن ادم میبنده
دلیلش چی میتونه باشه؟ 
بانو
پاسخ
سلام عزیزم
خواهش میکنم
ممکنه موقع ریختن روغن و یا شیر خیلی زیاد هم زدین 
یا بکینگ پودرتون مرغوب نیس 
پخت کیک در قابلمه با آب
29 مهر 00 10:23
اوووم مثل کیک معمولی همون درست کنیم بزاریم توی قابلمه میشه ؟ نیاز نیست دو تا قابلمه باشه یکیش آب باشه اینو بزاری داخل اون یکی ؟
 
بانو
پاسخ
عزیزم دستور کیک معمولی داخل قابلمه رو گذاشتم سرچ کنید تو گوگل کیک قابلمه ای کافه بانو اولین گزینه دستور کافه بانو هست که داخل قابلمه درست میشه
این کیک مدل پختش این جوریه و چون داخل بخار آب پخته میشه یه بافت مرطوبی داره که همین خوشمزه اش میکنه  
زهرا
13 شهریور 01 23:21
سلام 
وقت بخیر
دستور عالیه ، من اصلاً تجربه ی کیک پختن نداشتم، با این دستور بالای ده بار درست کردم ، هر بار هم عالی بود
ممنونم بانو جان
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطف تون و خوشحالم راضی بودین 
لیلا
29 شهریور 01 13:54
سلام میخواستم بگم اگه همزن برقی یادستی نداشته نداشت باشی با چنگال هم میشه چنددقیقه بایدهم بزنی مواد
بانو
پاسخ
سلام گلم شدن میشه ولی خب بافتش خیلی اسفنجی نمیشه دیگه
کاری که همزن برقی میکنه چنگال نمیکنه