کافه بـــانـــــــــــــو

مربای انجیر

1393/6/24 10:57
نویسنده : بانو
6,912 بازدید
اشتراک گذاری

مربای انجیر یکی از خوشمزه ترین مرباهاس از نظر من

گفتم تا فصل انجیر هست این پست رو بزارم تا دست به کار شید

مربای انجیر

این مربای خوشمزه کار مامان خانوم بنده هست کلا مامانم استاد مربا هست  هر چیزی که بگید مربا شو درست میکنه

قضیه هم از این قراره که  مامانم این مربا خوشمزه رو همیشه درست میکرد ولی یه چند سالی میشه که درست نکرده بود برامون

یه روز بهش گفتم دلم مربای انجیر میخواد یاد بچگیا افتادم دلم خواست

گفتن ما همانا و دست به کار شدن مامان خانوم همانا

فردا راه افتاده بود واسه شکم این بنده حقیر دنبال انجیر

از شانس هم هر چی گشته بود انجیر زرد گیرش نیومده بود انجیر سیاه گرفته بود و درست کرده بود و داده بود به خواهرم برام اورد

منم دستور پختش رو ازش پرسیدم و براتون میزارم

مواد لازم:

انجیر :یک کیلو

شکر : نیم کیلو

آب :یک لیوان

هل یا وانیل در صورت تمایل

طرز تهیه :

اگه انجیر زرد گیرتون اومد که چه بهتر نشد با انجیر سیاه درست کنید

البته من طعم مربای انجیر سیاه رو بیشتر دوست دارم ولی مربای انجیر زرد خیلی خوشگل تره

انجیر رو بشورید و دمش رو خیلم کم کوتاه کنیدو بزارید ابش بره

از ته کوتاه نکنید هان یه کوچولو دم داشته باشه تا موقع پخت از هم باز نشه

شکر و یک لیوان آب رو بزارید روی حرارت تا شکر آب بشه وقتی شکر آب شد انجیر ها رو بریزید داخلش

مربای انجیر خیلی زود میپزه

پس خیلی نمیخواد روی حرارت باشه

بعد نیم ساعت که انجیر جوشید داخل شربت یه قاشق از شربت رو بردارید بزارید سرد بشه ببینید غلظتش مناسب هست یا نه

اگه خوب بود حرارت گاز رو خاموش کنید

مربای خوشمزه تون آماده هست

اگر غلظتش مناسب نبود بزارید یه خرده دیگه بمونه

ولی حواستون باشه انجیر خیلی زود له میشه اگه له بشه هم مرباتون پر دونه های انجیر میشه

من کلا موافق اضافه کردن هل و ... به مربا نیستم و به نظرم طعم اصلی مربا گرفته میشه

چون دوست ندارم مامانمم اضافه نکرده بود ولی شما اگه دوست دارید میتونید همون اول دو تا دونه هل بندازید توش یا دو قاشق غذاخوری زعقرون آب کرده هم بزنیدیا نصف قاشق چاخوری وانیل بریزید

ببخشید از مراحل کار عکس ندارم

گفتم دستور رو بزارم تا فصل انجیر هست شما هم این مربای خوشمزه رو درست کنید

مربای انجیر

مربای انجیر

 

 

 

پسندها (3)

نظرات (0)