کافه بـــانـــــــــــــو

باقالی پلوبا مرغ مخلوط

1393/4/17 1:55
نویسنده : بانو
18,639 بازدید
اشتراک گذاری

همه مون باقالی پلو با مرغ رو بلدیم

اینم یه نوعشه

 

این روش رو مامانم همیشه درست میکنه و ما همه مون عاشقشیم

مواد لازم:

برنج 4 پیمانه

سینه مرغ 1 عدد

باقالی  300 گرم(میزانش بستگی به خودتون داره )

شوید (میتونید از شوید خشک یا تازه استفاده کنید )

روغن

پیاز یک عدد متوسط

چوب دارچین یه تیکه کوچیک

زعفرون دم کرده 3 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

برنج مون رو خیس میکنیم چند ساعتی بمونه

 سینه مرغ رو با پیاز و نمک وفلفل سیاه و یه چوب دارچین کوچیک بزارید بپزه

باقالی رو بزارید جداگونه بپزه

وقتی پخت آبکش کنید

سینه مرغ رو بعد پخت ریش ریش کنید

توی یه ظرف دیگه یه کوچولو روغن بریزید بعد سینه مرغ و زعفرون رو با هم مخلوط کنید و خیلی کم تفت بدید فقط در حدی که با هم مخلوط بشن من یه وقتایی پیاز داغ هم قاطیش میریزم

برنج تون رو آبکش کنید باقالی و شوید رو توی این مرحله اضافه کنید به برنج تون

من وقتی میخوام برنجمو ابکش کنم قبلش باقالی رو میریزم توش با قاشق هم میزنم تا مخلوط بشه بعد ابکش میکنم این جوری قشنگ با هم مخلوط میشن

مقدار باقالی و شوید دست خودتونه من همیشه چشمی میریزم

بعد توی قابلمه ته دیگ مورد نظرتون رو بزارید یه لایه برنج بریزید یه لایه از مواد گوشتی مون

 

بعد دمی رو بزارید به مدت نیم ساعت تا 45 دقیقه اجازه بدید پلومون دم بکشه

 

پسندها (2)

نظرات (2)

لیلا
4 آذر 94 15:20
این غذا رو ما هم درست میکنیم .البته به این صورت که باقالی پلو جدا و مرغ هم جدابصورت تیکه ای مثل زرشک پلو وبعد سرخ میکنیم در کنار گوجه حلقه وسرخ شده
بانو
پاسخ
عزیزم من اینی که شما هم میگید زیاد درست میکنم ولی یه وقتایی واسه تنوع هم این مدلی درست میکنم
فاطمه
3 تیر 99 17:55
سلام. ببخشید اگه مرغ بابرنج قاطی بشه مثل غذای شما درست کنم اونوقت خف نمیکنه؟
بانو
پاسخ
سلام عزیزم متوجه منظورتون نشدم 
منظورتون اینه که خشک‌نمیشه؟؟
اگه اره
خب مرغ رو قاطی کنید اب مرغ رو نگه دارید
بعد یه مقدار رب گوجه داخل روغن سرخ کنید و بریزید داخل اب مرغ و بزارید بجوشه تا غلیظ و طعمدار بشه
این جوری یه اب مرغ هم‌کنار غذاتون سرو میشه و دیگه خشک نیس