کافه بـــانـــــــــــــو

ترشی بامیه

1393/7/5 15:50
نویسنده : بانو
19,560 بازدید
اشتراک گذاری

اگه اهل ترشی هستید و دوست دارید طعم های جدید رو تست کنید تا هنوز بامیه هست دست به کار بشید و این ترشی خوشمزه رو درست کنید

من که خیلی دوسش دارم واسه تزیین سفره های مهمونی هم عالیه

اون لزجی بامیه اصلا توش حس نمیشه

ترشی بامیه

مواد لازم

بامیه

سرکه

نمک

فلفل

سیر

سبزی معطر(ترخون مرزه نعنا)

طرز تهیه ترشی بامیه

بامیه ها رو بشورید و بزارید آبشون بره

دم بامیه ها رو خیلی کم کوتاه کنید از ته نگیرید که مواد لزجش بیرون بزنه یه کوچولو فقط سرشو صاف کنید

ترشی بامیه

ترشی بامیه

سبزی رو پاک کنید و بشورید بزارید آبش بره من از سبزی خشک استفاده کردم

ظرف مورد نظرتون رو هم بشورید و اجازه بدید کامل داخلش خشک بشه

بامیه ها رو داخل ظرف بچینید بینش سبزی و سیر و فلفل هم بزارید

ظرفتون که پر شد روش سرکه بریزید تا روی مواد رو بگیره

ترشی بامیه

در ظرف رو یه نایلون بزارید و درشو ببندید

بزارید تا ترشی جا بیفته معمولا 10 روزه آماده هست

ترشی بامیه

نکته

من معمولا واسه ترشی هام مقدار آب نمک میریزم چون باعث میشه ترشی خیلی ترش و تیز نشه که موقع خوردن دل ادم ضعف بره

شما هم اگه خواستید این کار رو بکنید باید یک سوم ظرفتون رو مخلوط آب نمک بریزید بعد مابقی ظرف رو با سرکه پر کنید

ترشی بامیه

طرز تهیه آب و نمک هم به این صورته که برای هر  دو لیوان آب یک قاشق غذاخوری سر صاف نمک میریزم (اندازه لیوان هم لیوانی که ظرفیت 200 میلی گرم آب رو داشته باشه)

اگه میخواید بامیه هاتون نرم نرم باشه بامیه ها رو اول یه ده دقیقه بجوشونید من دوست دارم زیر دندون قرچ صدا بده مثل خیار شور به خاطر همین نمیجوشونم

بعضی ها ترشی بامیه رو با تمر هندی درست میکنن

اگه این جوری دوست دارید باید تمر هندی رو داخل سرکه حل کنید و بعد از صافی رد کنید و سرکه رو روی بامیه ها بریزید

به هر حال یه ترشی خیلی خوشمزه هست به نظرم تستش کنید

 ترشی بامیه

 

پسندها (3)

نظرات (3)

محمد
6 مهر 93 22:01
شمعدانی دلم ، هوای ،عطر مهربان دوستی های کودکی راکرده. هوای ، پیرهن گل گلی ،پر چین دخترک بهاری را کرده. هوای ، فریاد شاد ی کودکان ،در کوچه ی شادی را کرده. هوای ،قاه قاه خنده های نازنین عزیزی را کرده….
بانو
پاسخ
مامان حديث
7 مهر 93 0:14
میتوان زیبا زیست… نه چنان سخت که از عاطفه دلگیر شویم، نه چنان بی مفهوم که بمانیم میان بد و خوب! لحظه ها میگذرند گرم باشیم پر از فکر و امید… عشق باشیم و سراسر خورشید… ممنون از حضور و لطفتون
بانو
پاسخ
چقدر زیبا
سحر
8 مهر 93 10:04
بانو
پاسخ