کافه بـــانـــــــــــــو

الویه

1393/7/6 8:01
نویسنده : بانو
7,305 بازدید
اشتراک گذاری

سالاد الویه یکی از اون سالاد های پرطرفدار و همه پسنده به خصوص کوچولوها خیلی دوسش دارن 

شاید یکی از دلایلی که پای ثابت سفره های مهمونی یا مراسم ها هست اینه که از روز قبل میشه حاضر کرد 

طرز تهیه این سالاد یه دستور ثابته و تفاوت طعم و مزه اون به خاطر کم یا زیاد کردن مواد هست

هر کسی بنا به ذائقه خودش و خونواده اش ممکنه یه سری مواد رو کمتر یا بیشتر بزنه 

 

الویه

 

مواد لازم :برای 5 نفر

سیب زمینی: 6 عدد متوسط

تخم مرغ :یک عدد(دوست داشتید بیشتر هم میتونید بریزید من چون از تخم مرغ اب پز متنفرم همین یکی رو میریزم)

سینه مرغ :نصف یک سینه

خیار شور:یک لیوان نگینی خرد شده

هویج : یک عدد متوسط

نخود فرنگی نصف لیوان

سس مایونز

نمک

طرز تهیه :

سینه مرغ رو با یک عدد پیاز و یه حبه سیر و نمک و فلفل بزارید بپزه یه قاشقم آبلیمو داخلش بریزید 

نخود فرنگی رو هم اگه خام هست بریزید با مرغ بپزه تا هم خودش پخته شه هم به مرغمون طعم بهتری میده

اگه از هویج پخته داخل الویه استفاده میکنید هویج رو هم با مرغ بزارید بپزه من خام رنده میکنم و میریزم 

سیب زمینی و تخم مرغ رو بزارید بپزه

بعد پخت ،مرغ و سیب زمینی و تخم مرغ

مرغ رو ریش ریش کنید

تخم مرغ رو رنده کنید

سیب زمینی ها رو هم تا داغه با گوشت کوب بکوبید یا رنده کنید

من حدود نصف لیوان از آب مرغ رو قاطی سیب زمینی میریزم و با گوشت کوب میکوبم خیلی خوشمزه میشه 

خیارشور رو هم نگینی خرد کنید

الویه

خیار شور رو رنده نکنید چون آب میندازه

چه کاریه آخه خیارشور به این خوشمزگی باید زیر دندون بیاد تا طعمش قشنگ حس بشه 

توی یه ظرف بزرگ همه مواد رو مخلوط کنید(سیب زمینی ،مرغ ،تخم مرغ ،خیارشور ،هویج رنده شده )

الویه

بعد سس رو اضافه کنید نمک رو قاطی سس کنید بعد اضافه کنید مقدار سس هم دست خودتونه

اگه از آب مرغ داخل الویه ریختین تو مصرف نمک احتیاط کنید 

همه مواد رو مخلوط کنید

با نخود فرنگی پخته و ذرت و گوجه فرنگی تزیینش کنید

میتونید جای مرغ از ژامبون یا همون کالباس استفاده کنید 

سعی کنید الویه رو خیلی نگه ندارید 

داخل یخچال حتما تو ظرف در دار بریزید یا روش سلفون بکشید

الویه

 

پسندها (3)

نظرات (3)

مریم مامان آیدین
8 مهر 93 13:45
خیلی عالی و کامل بود من با اینکه اصلا با آبلیمو میونه ای ندارم ولی تو الویه استفاده میکنم
بانو
پاسخ
من توی همون آب مرغش آبلیمو میزنم بازم ممنون بابت پیشنهادت
نرگس
15 مهر 93 22:00
سلام خوبید؟ من همش سر میزنم ولی یادم رفته نظر بگذارم ببخشید الویه برای تنوع غذایی خیلی عالیه ممنون
بانو
پاسخ
سلام نرگس جان ممنون از حضور همیشگیت عزیزم حضورت باعث دلگرمیه
solmaz
14 مرداد 94 16:04
عاشقشم ممنون از تزیین عالیتون
بانو
پاسخ
ممنون از لطف شما