کافه بـــانـــــــــــــو

استامبولی پلو یا دمی گوجه

1393/7/6 8:38
نویسنده : بانو
9,256 بازدید
اشتراک گذاری

یکی دیگه از پلوهای اصیل ایرانی که درست کردنش هم وقت زیادی نیمبره

در کنارش ماست یا ترشی یا سالاد شیرازی هم باشه دیگه غوغا میکنه ، من که خیلییییییییی دوسش دارم

دمی گوجه

 

من این غذا رو بعضی اوقات با گوشت چرخ کرده بعضی اوقاتم با تیکه های مرغ درست میکنم یه وقتای هم همین جوری ساده بدون گوشت

مواد لازم برای 5 نفر

برنج :4 پیمانه

گوجه فرنگی :نیم کیلو

سیب زمینی :یک عدد متوسط

پیاز:یک عدد متوسط

رب گوجه فرنگی :دو قاشق غ

نمک وادویه

طرز تهیه:

برنج رو خیس کنید بدون نمک حدود یک ساعت چون قراره کته بشه پس نمک نریزید اگرم ریختید خیلی کم بریزید شور نشه غذاتون

گوجه فرنگی ها رو پوره کنید (بریزید توی غذاساز یا مخلوط کن یا رنده کنید اگرم با پوست گوجه توی غذا مشکل ندارید ریز ریز خرد کنید)

(اگه قراره از تیکه های مرغ استفاده کنید اول روغن بریزید توی قابلمه تیکه های مرغ رو اضافه کنید و اجازه بدید با حرارت کم هم سرخ بشن هم بپزن حدود نیم ساعت تا 40 دقیقه

بعد پیاز رو اضافه کنید)

داخل قابلمه پیاز رو نگینی خرد کنید

دمی گوجه

وقتی طلایی شد رب گوجه و ادویه رو اضافه کنید و سرخ کنید

دمی گوجه

سیب زمینی های خرده شده رو هم اضافه کنید من میزارم با حرارت خیلی کم سیب زمینی یه خرده نرم بشه

بعد پوره گوجه رو اضافه میکنم و یه خرده تفت میدم

دمی گوجه

حدود سه تا چهار لیوان اب اضافه میکنم مقدار آب رو چشمی اندازه میزنم نسبت به مقدار گوجه ها

میزارم تا جوش بیاد

دمی گوجه

دمی گوجه

وقتی جوش اومد برنج رو داخلش میریزم نمک رو هم اضافه میکنم

میزارم با حرارت کم تا آبش تموم بشه

وقتی آب برنج تموم شد دمکنی میزارم و میزارم با حرارت کم حدود 40 دقیقه دم بکشه

دمی گوجه

اگه دوست داشتید بعد دم کشیدن یه مقدار کره بدید روی پلوتون

این غذا با گوشت مرغ و یا چرخ کرده یا همین جوری ساده خلاصه همه جوره خوشمزه هست

دمی گوجه

 

دمی گوجه

 

 

 

پسندها (4)

نظرات (4)

مریم مامان آیدین
8 مهر 93 13:43
سلام بانو جووون ما هم به این میگیم استامبولی و من و پسرم عااااااااااااااااااشقشیم...با ماست...ترشی...سالاد شیرازی...سبزی خوردن همسرم باید حتما با مرغ یا مایه گوشت بخوره ولی من همینجوری خالی دوست دارم
بانو
پاسخ
وایی دقیقا مثل همسر من ایشاله کانون خونواده اتون همیشه گرم باشه عزیزم آیدین جون رو ببوسش
مامان حديث
9 مهر 93 17:16
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام من اومدم با كلي مطالب جديد شعر و قصه و عكساي خوب خوب منتظرما!!!!!!!!!!!!!
بانو
پاسخ
حتما میام پیشتون عزیزم
مامان عطرین
14 مهر 93 18:20
سلام .بلاگتون برام جالب بود منم بیشتر غذاهایی که اموزش دادینو دوس دارم و درست میکنم بخصوص برای تازه عروسها و دخترهای جوون خیلی خوبه موفق باشین
بانو
پاسخ
ممنون عزیرم از لطفتون مرسی از حضور گرمتون در کافه بانو
مامان حديث
16 مهر 93 17:52
هر کودک ، مثل گلدانی ست که از زیباترین گل های معطر ، خانه ها را به نزدیکت ترین بهارها گره زده است .... دختر نازم از خداي مهربونم ميخوام كمكم كنه تا گلهاي معطر وجودت رو هميشه تازه نگه دارم تا عطر وجودت بي بهره نباشم. روز کودک مبارک ...
بانو
پاسخ
ممنون عزیزم حدیث جونو ببوس