کافه بـــانـــــــــــــو

مرغ سوخاری

1393/7/6 9:20
نویسنده : بانو
9,193 بازدید
اشتراک گذاری

اگه خودتون یا کوچولوهاتون عاشق این غذا هستید پیشنهاد میکنم از این به بعد خودتون تو خونه درستش کنید

تا این جوری از سالم بودنش مطمئن باشید

دختر من که عاشق این غذاس

 

مرغ سوخاری

 

مواد لازم

مرغ : چند تکه میتونید از قسمت های مختلف استفاده کنید از فیله یا ساق ران یا بال و کتف

پودر سوخاری :یک لیوان

آرد گندم:4 قاشق غذاخوری

تخم مرغ:یک عدد

شیریا آب:دو تا سه قاشق غذاخوری

روغن:جهت سرخ کردن

طرز تهیه

واسه مرغ سوخاری یا کنتاکی بهتره از تکه های کوچیک استفاده کنید مثل ساق ران یا کتف

میتونید از سینه هم استفاده کنید ولی حتما به تیکه های کوچیک خردش کنید

مرغ رو با پیاز و یه حبه سیر و نمک و فلفل بزارید نیم پز شه

واسه ساق ران حدود 40 دقیقه

واسه کتف حدود نیم ساعت

بعد پختن تیکه های مرغ رو خارج کنید و اجازه بدید از حرارت بیفتن

سه تا ظرف اماده کنید

یکی واسه آرد سفید

یکی برای تخم مرغ و یکی برای پودر سوخاری

تخم مرغ رو توی یه ظرف بشکنید شیر رو بهش اضافه کنید اگه شیر نداشتید آب بریزید

مرغ سوخاری

مرغ سوخاری

تیکه های مرغ رو ابتدا در آرد سفید گندم بزنید

مرغ سوخاری

بعد در تخم مرغ

مرغ سوخاری

بعد با پودر سوخاری خوب کاورش کنید

مرغ سوخاری

مرغ سوخاری

در روغن داغ سرخش کنید

مرغ سوخاری

حرارت گاز بالا نباشه که روغن بسوزه

در کنارش میتونید از سیب زمینی یا قارچ سرخ شده استفاده کنید

برای سیب زمینی سرخ کردن ، برای اینکه مثل بیرون ترد و خوشمزه بشه

سیب زمینی ها رو خرد کنید

بریزید داخل اب بزارید روی حرارت

مرغ سوخاری

بزارید جوش بیاد از وقتی جوش اومد زمان بگیرید بعد 5 دقیقه خاموشش کنید بیشتر نزارید بمونه چون سیب زمینی موقع سرخ کردن خرد میشن

بریزید داخل سبد آبش بره

بعد با حرارت بالا سرخشون کنید

چون سیب زمینی پخته هست سریع سرخ میشه

مرغ سوخاری

من یه مقدا ر سبزی معطر (ترکیبی ترخون مرزه پونه آسیاب شده)به سیب زمینی ها قبل سرخ کردن اضافه کردم

اگه میخواید مرغ کنتاکی تون فلفلی باشه یه مقدار فلفل قرمز به پودر سوخاری اضافه کنید یا از پودر سوخاری فلفلی استفاده کنید

من چون دخترم و همسرم فلفل نمیخورن و پودر سوخاریمم فلفلی بود یه مقدار آرد سوخاری(پودر نون ) داشتم باهاش مخلوط کرد

نکته:

برای اینکه مرغ سوخاری تون مثل بیرونیا بشه نوع پودر سوخاری که استفاده میکنید خیلی تو طعمش تاثیر داره

اگه دقت کرده باشید مال بیرونیا پودر سوخاریشون دونه های درشت هست و مثل پودر سوخاری های که ما میخریم پودر نیست

اکثر پودر سوخاری های ایرانی حالت پودر دارن 

اگه دنبال پودر سوخاری با بافت درشت هستید از پودرهای خارجی استفاده کنید مثل پانکو تا مرغ سوخاریتون مثل بیرونیا ترد و کرانچی بشه

 

مرغ سوخاری

اینم دخترک من که نذاشت مامانش یه عکس درست و حسابی بگیره همش در حال خوردن سس گوجه های اطراف بشقاب بود

پسندها (3)

نظرات (4)

مریم مامان آیدین
22 مهر 93 16:13
سلام بانو جون خیلی عالی و کامل بود عزیزم....من تا حالا تو خونه درست نکردم ولی الان ترغیب شدم...شاید پسرم هم بخوره ای قربون اون دستای کوچولوی دخملی خوش به حالت دوستم...پسر من نه مرغ سوخاری و نه حتی سس گوجه فرنگی دوست نداره
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از حضور همیشگیت قربون گل پسرت ببوس روی ماهشو پیشنهاد میکنم حتما تست کنی ایشاله که آیدین جون خوشش میاد چندان حسرت نخور خواهر دختر من عوضش خیلی چیزا نمیخوره مثل میوه مثل لبنیات
مامان طاها
26 مهر 93 10:13
خیلی عالی بود
بانو
پاسخ
ممنون از لطفت
یاسمن( مامی فرشته ها )
28 آبان 93 12:53
بانو جان من برای این غذا از کتف استفاده می کنم اما تا حالا توی تخم مرغم شیر نریخته بودم اب هم همینطور در واقع من فقط توی تخم مرغ و بعد هم ارد سو.خاری (اسیاب شده داخل نان باگت) استفاده کرده ام آیا ریختن اب یا شیر به ترد شدن بیشتر کتف ها کمک می کنه ؟
بانو
پاسخ
عزیزم ریخت شیر یا تخم مرغ فقط برای رقیق شدن تخم مرغ هست به نظرم تاثیر چندانی توی طعم نداره
سارا خانوم
28 بهمن 97 21:56
سلام 
فوق العاده بود من درستش کردم.البته به تخم مرغم نمک و فلفل سیاه اضافه کردم
همه عاشقش شدن
بانو
پاسخ
سلام عزیزم نوش جان همگی
داخل پودر سوخاری ادویه هست دیگه من چیزی به تخم‌مرغ اضافه نمیکنم 😉