کافه بـــانـــــــــــــو

ترشی لیته بادمجان

1393/7/28 18:40
نویسنده : بانو
6,939 بازدید
اشتراک گذاری

اگه عاشق بادمجون هستید پس حتما این ترشی رو درست کنید

اونایی که بادمجون دوست دارن خودشون میدونن نیازی به تعریف کردن از این ترشی نیست

پس تنبلی رو بزارید کنار و دست به کار بشید

ترشی لیته بادمجان

مواد لازم:

بادمجان

سیر

فلفل

سرکه

نمک

سبزی معطر(مرزه ترخون نعنا )

ادویه ترشی (اگه ندارید از زردچوبه و فلفل سیاه و یه کم پودر گلپر و کاری استفاده کنید)

طرز تهیه

بادمجونها رو پوست بگیرید البته میتونید با پوست هم بریزید در این صورت پوست بادمجون رو خوب بشورید

بادمجونها رو خرد کنید(من بادمجونام خیلی ریز بود دیگه خردشون نکردم)

بریزید توی قابلمه و اب بریزید روش بزارید روی حرارت تا بادمجونها نرم بشن و بپزن

این کار باعث میشه که ترشیمون زود برسه و هم اینکه تلخی احتمالی بادمجونها رو بگیره

ترشی لیته بادمجان

زمانش بستگی داره به اندازه بادمجونها خودتون تست کنید با چنگال فشار بدید اگه نرم شده بودن یعنی پخته

بعد از پخت بادمجونها رو بریزید داخل آبکش تا آبشون کامل بره حواستون باشه اگه آب داشته باشه ترشیمون کپک میزنه

ترشی لیته بادمجان

بادمجونها رو له کنید من چون مقدار بادمجونم زیاد نبود با پشت قاشق این کار رو کردم

 میتونید از غذاساز یا چرخ گوشت هم استفاده کنید

سیر رو رنده کنید

برای تندی ترشی میتونید از فلفل سبز تازه یا پودر فلفل قرمز استفاده کنید من یه دونه فلفل تند رو ریز خرد کردم

من مقداری سبزی خشک داشتم از همون استفاده کردم

سبزی من مقداری نعنا و ترخون و مرزه بود من زیاد سبزی نریختم چون پر سبزی دوست ندارم

داخل یه ظرف بزرگ همه مواد رو( بادمجون ،سیر رنده شده ،فلفل و سبزی رو) با هم مخلوط کنید مقداری نمک و ادویه ترشی بزنید

داخل شیشه یا دبه تمیز و خشک بریزید حتما ظرفتون تمیز و کاملا خشک باشه

روی مواد سرکه بریزید وقتی سرکه ریختید مواد رو با چنگال یا قاشق یه خرده جابه جا کنید تا سرکه خوب به همه مواد برسه

در ظرف رو یه نایلون بزارید و بعد درش رو ببندید

معمولا این ترشی یه هفته ای آماده هست

نکته :

میتونید به جای آبپز کردن بادمجون اونها رو کبابی کنید بعد پوستشون رو بگیرید و استفاده کنید

داخل این ترشی هویج هم میریزند اگه دوست دارید شما هم بریزید

ترشی لیته بادمجان

 

 

پسندها (3)

نظرات (0)