کافه بـــانـــــــــــــو

شیرینی کشمشی

1393/7/29 9:37
نویسنده : بانو
7,551 بازدید
اشتراک گذاری

این کوچولوهای خوشمزه همه جا خاطرخواه داره مخصوصا وقتی خونگی باشه

یه جورایی برای همه یادآور خاطرات کودکیه

 شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی

مواد لازم:

آرد: 250 گرم(دو لیوان )

پودر شکر: 180 گرم (سه چهارم لیوان)

کره: 150 گرم (میتونید از روغن جامد هم استفاده کنید یا 50 گرم روغن مایع و 100 گرم کره استفاده کنید )

تخم مرغ: 2 تا

کشمش: 100 گرم

وانیل: 1 ق چایخوری

منظور از لیوان ،لیوانی هست که گنجایشش 200 میلی گرم باشه من از لیوانهای دسته دار فرانسوی استفاده کردم

طرز تهیه:

مواد رو از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون بزارید

برای پودر شکر، شکر رو آسیاب کنید بعد پیمانه کنید

آرد رو دو سه بار الک کنید

فر رو روی دمای 160 درجه روشن کنید

کره نرم شده (یا روغن جامد رو ) همراه شکر و وانیل با همزن میزنیم تا کرم رنگ بشه

شیرینی کشمشی

بعد تخم مرغها رو دونه دونه داخلش میشکنیم

شیرینی کشمشی

هر کدوم رو که اضافه کردید با همزن حدود 2 تا 3 دقیقه بزنید تا خوب مخلوط بشن

این عکس بعد اضافه کردنه دومین تخم مرغه

شیرینی کشمشی

 آرد رو کم کم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید

شیرینی کشمشی

در نهایت کشمش ها رو بریزید و با لیسک هم بزنید تا با هم مخلوط بشن

شیرینی کشمشی

کف سینی فر کاغذ روغنی بندازید

از مایه شیرینی با قاشق بردارید و با فاصله داخل سینی فر بریزید

حتما فاصله بزارید بین شیرینی ها ،چون تو فر پهن میشن

شیرینی کشمشی

بهتره از قاشق چایخوری استفاده کنید میتونید با قاشق روی شیرینی رو صاف کنید

سینی فر رو بزارید داخل فر تا زیر شیرینی ها طلایی بشه مال من 20 دقیقه طول کشید

وقتی آماده شد اجازه بدید شیرینی ها سرد بشن بعد از کاغذ جدا کنید

اگه از مایکروفر میخواید استفاده کنید با پیش گرمایش 200 مایکرفر رو گرم کنید وقتی بوق زد از کانوکشن استفاده کنید

و دما رو روی 200 درجه بزارید از سه پایه کوتاه استفاده کنید زمان هم بین 10 تا 15 دقیقه بعد 10 دقیقه چک کنید

این شیرینی ها خیلی خشک نیستن بافت تقریبا نرمی دارن

اگه دوست دارید شیرینی هاتون خشک و تردتر باشن گلوله ها رو خیلی بزرگ نریزید

با دست هم روشون رو صاف کنید تا نازک بشن و تو فر خشک و ترد بشن

من خودم نرمش رو دوست دارم مثل ورژن نون فانتزی ها

اگه دقت کرده باشید مال قنادی ها خشک تره

میزان کشمش دست خودتون هست میتونید برای خوشرنگ شدن شیرینی میتونید از زعفران غلیظ  داخل مواد استفاده کنید

دستورات زیادی برای این شیرینی توی نت هست منم دستورات زیادی رو تست کردم ولی از این دستور خیلی راضی هستم

چون همه خوشمزه هست هم تعداد شیرینی ها زیاد میشه مال من حدود 40 تا شد این دستور مال هانی شف عزیز هست

یه دستور دیگه هم هست که شیرینی ها گرد هستن اون رو هم خیلی درست میکنم ایشاله اگه عمری باقی بود اون رو هم میزارم

اگه امتحان کردید حتما نظرتون رو بهم بگید

برای اینکه شیرینی ها تون طلایی تر بشن میتونید بیشتر بزارید توی فر بمونن من چون خیلی عجله داشتم زیاد وقت نداشتم

قرار بود بریم سر خاک یه دفعه زد به سرم اینا رو درست کردم بردم برای خیرات

همه هم تعریف کردن و خوششون اومد

 شیرینی کشمشی

 شیرینی کشمشی

 

پسندها (9)

نظرات (7)

مامان آنیل
29 آبان 93 16:36
دستتون درد نکنه ولی من که درست کردم خشک خشک شد .
بانو
پاسخ
عزیزم حرارت فرت خیلی بالا بوده شاید هم خیلی گذاشتی تو فر مونده من با این دستور بارها درست کردم مشکلی نداشته
سحر
5 آذر 93 10:18
ممنون، عالییییییییییییییییییییی.
بانو
پاسخ
پریسا
23 بهمن 94 13:56
سلام من این شیرینی رو درست کردم خیلی خشک شده بود بیشر به بیسکوییت میخورد دلیلش چیه؟
بانو
پاسخ
سلام یا دمای فرتون بالا بوده یا خیلی گذاشتین تو فر مونده
باران
10 دی 95 13:49
من خیلی دوست دارم درس کنم ولی میترسم خشک بشه و خراب بشه اخه شب مهمون داریم... ریسکش بالاس
بانو
پاسخ
بهتره برای مهمون ریسک نکنید هر چند این شیرینی شیرینی سختی نیس و جز راحت ترین هاس
مامان طاها
12 دی 95 15:39
من الان میخوام درست کنم وای خدا کنه خوب دربیاد .. ممنون از زحماتت
بانو
پاسخ
ایشاله که عالی میشه موفق باشین
مهدیه
12 دی 95 23:39
سلام گلم من درست کردم عالی شد .. تازه اصلا خشک هم نبود ....مرسی عزیززززززززززززززمممم منتظر دستورات بعدیت هستم...
بانو
پاسخ
سلام عزیزم خدا رو شکر که عالی شد نوش جان ممنون از اینکه تجربه ات رو گفتی
فرخنده
1 اسفند 95 16:56
عالی مثل همیشه دوست دارم
بانو
پاسخ