کافه بـــانـــــــــــــو

کراکت سیب زمینی

1393/7/30 23:46
نویسنده : بانو
32,350 بازدید
اشتراک گذاری

کراکت سیب زمینی یه نوع از کراکت هاس که هر چی از طعم و مزه اش بگم کم گفتم

این کراکت معمولا در کنار غذاهای گوشتی سرو میشه ولی میتونید به عنوان یه وعده غذایی هم درستش کنید

 کراکت سیب زمینی

پیشنهاد میکنم این غذا رو داغ داغ میل کنید ،درسته زبونتون میسوزه ولی باور کنید می ارزه از بس که خوشمزه هست

منبع شف طیبه

مواد لازم:

سیب زمینی متوسط :دو عدد

جعفری : دوقاشق غذاخوری

تخم مرغ:یک عدد

پنیر چدار یا پیتزا :نصف لیوان

آرد سوخاری :نصف لیوان

آرد سفید :نصف لیوان

تخم مرغ :یک عدد

طرز تهیه:

سیب زمینی رو تو مایکروفر یا فر کبابی کنید میتونید آبپز هم بکنید

برای مایکروفر سیب زمینی رو خوب بشورید با چاقو چند تا برش عمیق داخل سیب زمینی ایجاد کنید بزارید روی سه پایه کوتاه دمای 900 وات به مدت 10 تا 12 دقیقه

هر چند دقیقه در مایکروفر رو باز کنید و سیب زمینی ها رو پشت و رو کنید

بعد 8 دقیقه تست کنید ببینید پخته یا نه چون اندازه سیب زمینی تو زمان پخت تاثیر داره من با یه چاقو تست میکنم چاقو رو ببرید داخل سیب زمینی ببینید پخته یا نه

سیب زمینی رو بعد پخت پوستشو بگیرید و له کنید

شف طیبه تاکید ویژه داره روی پنیر چدار ولی من با پنیر پیتزا و پارمزان هم درست کردم

به نظرم با هر سه تاش عالی میشه حالا هر کدوم دم دستتون بود استفاده کنید

پنیر و جعفری خرد شده و تخم مرغ رو اضافه کنید وبا هم مخلوط کنید(من جعفری تازه نداشتم از جعفری خشک استفاده کردم ولی با جعفری تازه یه چیز دیگه هست )

کراکت سیب زمینی و چدار

حالا از خمیر یه مقدار بردارید و با دست بهش شکل بدید شکلش مهم نیست هر جوری راحتید بهش فرم بدید فقط سعی کنید همه یه اندازه باشن

من این جوری شکل دادم

کراکت سیب زمینی و چدار

تو سه تا کاسه آرد سفید و آرد سوخاری و تخم مرغ رو بریزید و بزارید جلوتون

کراکت ها رو با دقت بردارید که شکلشون خراب نشه

اول داخل آرد سفید بندازید و کاسه رو تکون بدید که کراکت ها توی کاسه بغلته و آرد دورش رو کامل بپوشونه

بعد بندازید توی تخم مرغ

حالا بندازید توی آرد سوخاری و باز کاسه رو تکون بدید که کراکت ها توی کاسه بغلته و آرد دورش رو کامل بپوشونه

این کار باعث خوش فرم موندن کراکت ها میشه

کراکت سیب زمینی و چدار

بعد داخل روغن داغ سرخشون کنید موقع برداشتن دقت کنید اثر انگشتاتون روی کراکت ها نمونه

چون سیب زمینی ها پختن پس کراکت ها نیازی به پختن ندارن همین که کاورشون طلایی شد از توری روغن بردارید روی دستمال آشپزخونه بزارید تا روغن اضافیش گرفته بشه

فقط یه نکته سعی کنید تعداد زیادی از کراکت ها رو یه دفعه توی روغن نندازید

توصیه شف طیبه:

به محض اینکه کار سرخ کردن (حمام گرفتن کراکتها) تموم شد، باید سرو بشه.

توجه داشته باشید که این غذایی نیست که بتونید از قبل درستش کنید. چون کاورش نرم و له میشه و دیگه خوشمزه نخواهد بود.

حتی بعد از نیم ساعت هم دیگه به خوشمزگی اولش نیست.

پس اگه تصمیم دارید که از قبل آماده اش کنید بهتره بعد از مرحله غلتوندن توی آرد سوخاری توی زیپ لاک گذاشته و فریزشون کنید. بعد وقتی زمانش رسید مستقیما از توی فریزر بندازیدش توی روغن

ولی باز هم تاکید میکنم که نباید تعداد زیادی رو یک دفعه توی روغن بندازید چون دمای روغن پایین میاد.

 کراکت سیب زمینی و چدار

 حتما تستش کنید اونقدر خوشمزه هست که مطئنم از درست کردنش پشیمون نمیشید

هر چی از خوشمزگیش بگم کم گفتم

درست کردنشم که راحته

پی نوشت : چون پنیر چدار خودش نمک داره تو دستور اصلی نمک نداره اگه از پنیر دیگه ای استفاده کردید به موادتون نمک بزنید

ادویه هم چون پودر سوخاری خودش ادویه داره پس نیازی نیست

کراکت سیب زمینی و چدار

من توی پودر سوخاریم یه خرده کنجد ریختم برای مرغ سوخاری این کنجد های که میبینید به خاطر اونه

 

 

پسندها (11)

نظرات (8)

مامان آریو
2 آبان 93 11:13
خوشمزه به نظر میرسه باید تستش کنم
بانو
پاسخ
پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید و لذت ببرید نتیجه اشو بهم خبر بدید
sanaz
4 آبان 93 11:00
به به خیلی خوشمزه به نظر مییاد حتما هم همینطوره.نوش جان
بانو
پاسخ
ممنون ساناز جان از لطفت واقعا خوشمزه هست
مامان مریم
4 آبان 93 22:06
سلام بانو جان ممنون از دستور خوبتون من درستش کردم طعمش عالی بود فقط نمیدونم چرا یکدفعه باز میشد
بانو
پاسخ
عزیزم تخم مرغ زدی ؟؟بهتر سیب زمینی ها رو کباب کنی تاآبپز با آب پز کردن موادمون یه خرده شل میشه این بار حتما کباب کن و تخم مرغ رو دو تا بزن تو دستور اصلی دو تا تخم مرغ بود من حتی بدون تخم مرغ هم درستش کردم ولی باز نشده روغنت داغ بود ؟ اینا همه تاثیر داره امیدوارم این بار امتحان کنی دیگه باز نشه
الی بانو
8 آبان 93 11:12
به به ستاره جون مثل همیشه عالیه نوش جونتون ما هم این کراکت رو خیلی میدوستیم راستی آپیم
بانو
پاسخ
ممنون از لطفت عزیزم حتما بهتون سر میزنم دوست هنرمندم
یاسمن( مامی فرشته ها )
28 آبان 93 12:23
من هم این دستور را درست کردم و دوست داشتم من اون نکته اخری را رعایت نکردم بعد از اینکه حدود 10 تاش را با حوصله سرخ کرد بقیه اش را با هم ریختم توی ظرفم و همش از هم باز شد اما اون 10 تای اولیه خوب بود من حس کردم با سس قرمز خوشمزه تره راستی شما توی دستورتون از نمک و ادویه حرفی نزده بودید من هم نریختم به این خاطر مجبور شدم با سس قرمز زیاد بخورم ایا احتیاج به نمک و ادویه نبود یا شما فراموش کرده بودید بنویسید
بانو
پاسخ
عزیزم چون توی دستور اصلی پنیر چدار داره و پنیر چدار هم خودش نمک داره به خاطر همین توی دستور نمک نداره اگه از پنیر دیگه ای استفاده کنید باید نمک رو بزنید ادویه هم چون پودر سوخاری من ادویه داره خودش دیگه ادویه نزدم
یاسمن( مامی فرشته ها )
28 آبان 93 12:24
کاش این غذا موقعی که سرد میشد هم به اندازه داغش خوشمزه بود اینجوری نمیشه توی یخچال نگهداری کرد یا برد اداره و واسه ناهار اونجا خورد
بانو
پاسخ
من سردش رو تست کردم به خوشمزگی اولش نیس ولی به نظرم خوبه
♥ایدا♥
10 اسفند 93 22:35
سلام من کراکت سیب زمینی رو درست کردم از پنیر پبتزا استفاده دقیقا مثل دستور شما ولی وقتی وسطه کراکتمو باز کردم دیدم خیلی چسبون شله ??? البته شایدم به خاطر جنس سیب زمینیه و این که اصلا تعم پنیر پیتزا نمداد با این که از نصف لیوان یکمی هم بیشتر ریختم راهنمایم کنید.
بانو
پاسخ
عزیزم اصلا چسبون و شل نمیشه اگر با این مقدار مواد اولیه درست کرده باشید مطمئنن طعم پنیر پیتزا توش به وضوح مشخصه احتمالا میزان مواد اولیه رو کم یا زیاد کردین
فروشگاه اینترنتی میزهای اداری و مدیریتی
3 آبان 95 12:29
خیلی خوشمزه اس
بانو
پاسخ