کافه بـــانـــــــــــــو

قیمه پلو (قیمه لاپلو)

1393/8/10 12:12
نویسنده : بانو
5,386 بازدید
اشتراک گذاری

قیمه پلو جز پلوهای مخلوط به حساب میاد و مزه اش خیلی به قیمه نزدیکه

واسه وقتایی که هوس قیمه کردید ولی وقت کافی ندارید این گزینه خوبی هست

من طعم و مزه این غذا رو از خورش قیمه خیلی بیشتر دوست دارم

معمولا با گوشت چرخ کرده درست میشه هر چند میتونید با گوشت مرغ و گوشت تیکه ای هم درستش کنید

قیمه پلو

مواد لازم برای 4 الی 5 نفر

برنج : 4 پیمانه

لپه :یک لیوان

گوشت چرخ کرده :200 گرم

رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری

زعفرون غلیظ دم کرده :دو تا سه قاشق (بیشتر هم میتونید بریزید)

پودر هل در صورت تمایل :نصف قاشق چایخوری

گلاب :دو قاشق غذاخوری

پیاز :یک عدد

دارچین :یک قاشق چایخوری

طرز تهیه:

 برنج رو چند ساعت خیس کنید

لپه رو هم بشورید و اجازه بدید یکی دو ساعت خیس بخوره (خیس هم نخورد مهم نیست من خودم معمولا یادم میره ولی چون اصولش اینه گفتم بدونید)

پیاز رو داخل قابمله رنده کنید (میتونید نگینی هم خرد کنید من معمولا برای قیمه رنده میکنم به نظرم خوشمزه تر میشه )

یه مقدار روغن بریزید و اجازه بدید پیاز یه خرده طلایی بشه

گوشت چرخ کرده رو اضافه کنید و با پشت قاشق از هم بازش کنید تا قشنگ دون دون بشه

یه مقدار زردچوبه و ادویه میزنیم با گوشت تفت میدیم

لپه رو که شستیم و ابش یه خرده رفته اضافه میکنیم و با حرارت متوسط حدود ده دقیقه لپه و گوشت رو سرخ میکنیم

بعد این مدت رب گوجه فرنگی رو اضافه میکنیم رب رو هم تفت میدیم تا خامی رب از بین بره

 اب بریزید داخل قابلمه و اجازه بدید مواد بپزن

حدود سه ساعت طول میکشه تا لپه بپزه ولی بازم چک کنید وقتی از پخت مطمئن بودید از روی حرارت بردارید

بعد این زمان دیگه آب مواد باید تموم شده باشه و به روغن افتاده باشه

قیمه پلو

حواستون باشه موادمون اب نداشته باشه اگه همچنان اب داشت بزارید آبش بجوشه تا تموم بشه

وقتی زیر حرارت رو خاموش کردید پودر و هل و دارچین و گلاب رو اضافه کنید و خوب مخلوط کنید

برنج رو آبکش کنید برنج رو خشک تر باید بردارید

ته قابلمه ته دیگ مورد نظر رو بزارید من سیب زمینی گذاشتم

قیمه پلو

حالا لایه لایه برنج و مواد گوشتی رو بریزید تا مواد تموم بشه روی هر لایه هم یه مقدار زعفرون بریزید

قیمه پلو

قیمه پلو

قیمه پلو

اگه دوست داشته باشید میتونید یه مقدار دارچین هم روی برنج بپاشید

قیمه پلو

برنج رو بزارید به مدت 40 دقیقه تا یک ساعت دم بکشه

من کنار این غذا سیب زمینی هم سرخ کردم یه وقتایی هم سیب زمینی سرخ کرده رو لابه لای برنج میدم

میتونید هم بدون سیب زمینی میل کنید

این پلوی بینظیر رو حتما تست کنید

هر چند این یک پلوی اصیله و خیلی ها این غذا رو درست میکنن

قیمه پلو

قیمه پلو

 

 

پسندها (8)

نظرات (6)

پتو اسناگی
11 آبان 93 11:09
شادي
16 آبان 93 3:45
سلام دوست عزيز! خوبي؟!! وبلاگت خيلي قشنگه! مخصوصا عکس هاش! ولي چرا ازش کسب درآمد نميکني؟؟! کافيه توي ((سيستم کسب در آمد پاپ من)) ثبت نام کني. بعد وبلاگت رو در قسمت سايت ها ثبت ميکني تا تاييد بشه. بعد کد رو در قالب وبلاگت قرار ميدي. بعد به ازاي هر بازديدکننده که در وبلاگت کليک کنه 60 الي 150 ريال به حسابت اضافه ميشه. تسويه حساب ها به طور منظم و هفتگي انجام ميشه. کافيه که امتحان کني! مطمئنم خوشتون مياد و راضي خواهي بود! لينک ثبت نام : http://popman.ir/user/signup/ref:437 منتظرما! ______________
مامان ریحانه
16 آبان 93 15:02
عزیزم با این غذاهای خوشمزت حسابی دهنمون آب میافته ولی عزیزم چیکار کنیم با این اضافه وزن
بانو
پاسخ
سلام عزیزم خوش اومدی ممنون از لطفت اضافه وزن فعلا مشکل همه هست بهتره درست کنیم و بخوریم ولی به اندازه البته اگه بتونیم کنترل کنیم
مریم مامان آیدین
18 آبان 93 11:07
سلام بانو جون من این غذارو شنیده بودم ولی نخوردم....به نظر عااالی میاد...ممنونم دوستم
بانو
پاسخ
سلام عزیزم به نظر من که عالییییییه من خیلی بیشتر از قیمه دوست دارمش حتما تست کن ولی زعفرون و دارچین حتما بزن
یاسمن( مامی فرشته ها )
19 آبان 93 10:11
چه جالب من هم تا حالا نخوردم اما حتما همین پنج شنبه درست می کنم
بانو
پاسخ
امیدورام درست کنی و کنار عزیزانت لذت ببری فرشته هاتو ببوس
یاسمن( مامی فرشته ها )
28 آبان 93 12:29
مامان آویسا جون این غذا همون قیمه نسای معروفه یا فرق می کنه البته می دونم که قیمه نسا باید تزئیناتی از خلال پسته و بادوم و... داشته باشه
بانو
پاسخ
عزیزم قیمه نثار با این غذا فرق داره قیمه نثار داخلش لپه نداره