کافه بـــانـــــــــــــو

مربای به

1393/8/18 18:55
نویسنده : بانو
4,491 بازدید
اشتراک گذاری

الان فصل به هست به خاطر همین این پست رو زودتر از بقیه پستها میزارم

تا اگه خواستید این مربای خوش طعم و عطر رو درست کنید زودتر دست به کار بشید

این مربای خوشمزه مثل همه ی مرباهای دیگه هنر مامانم هست

این بار به سفارش من از مراحل عکس گرفته برام

از همین جا ازش تشکر میکنم

مربای به

مواد لازم

به :یک کیلو

شکر: نیم کیلو

آب :دو تا سه لیوان

طرز تهیه

به رو اول خوب بشورید بعد بزارید آبش بره

میتونید پوستش رو بگیرید یا مثل مامان من با پوست بریزید

مربای به

به هر اندازه ای که دوست دارید خردش کنید

شکر و اب رو بزارید روی حرارت تا شکر حل بشه و آب جوش بیاد

مربای به

وقتی اب جوش اومد به رو داخلش بریزید

مربای به

وقتی مربا شروع کرد به قل زدن حرارت رو کم کنید و درب قابلمه دم کنی بزارید

برای اینکه مرباتون خوشرنگ بشه باید در قابلمه گذاشته باشه حتما

اجازه بدید مربا حدود دو الی سه ساعت با حرارت کم با درب بسته بپزه

مربای به

کیفیت عکس زیاد خوب نیست  چون با گوشی گرفته شده رنگ اصلی مربا مشخص نیست

 

بعد از این زمان درب قابلمه رو بردارید و غلظت مربا رو نگاه کنید اگه خوب بود که از روی حرارت برش دارید اگر نه بزارید نیم ساعت دیگه بمونه تا غلیظ بشه

چون به خودش عطر داره دیگه از هل استفاده نکردیم اگه دوست داشتید چند تا دونه هل داخلش بندازید

ولی به نظرم بدون هل هم عطرش عالیه

کلا برای مربا بهتره قابلمه مسی باشه ولی مامان من توی قابلمه تفلون درست کرد رنگ مرباش رو هم که توی عکس مشخصه خوشرنگ و خوشمزه

اینم مربای خوشگل و خوشمزه مون

مربای به

 پی نوشت : اگه دوست دارید مرباهاتون خیلی شیره داشته باشه میزان شکر و به رو برابر بریزید

ما چون خیلی شهد مربا رو نمیخوریم میزان شکر رو کم ریخته مامانم

 

پسندها (7)

نظرات (3)

یاسمن( مامی فرشته ها )
19 آبان 93 10:07
بانو جون ماهم به سبک شما مربای به درست می کنیم البته من پوستش را می گیرم و مثل شما خیلی ریز خوردش می کنم واسه شما هم خیلی خوش رنگ شده من چند تا هسته به (به دانه ) را هم توش می اندازم تا بجوشه لعاب به دانه غلظت آبش را بهتر می کنه
بانو
پاسخ
ممنون از حضورت عزیزم پیشنهادت رو هم به مامان خانوم انتقال میدم
مامان علی و حسین
20 آبان 93 10:21
به به عالیه...من که عاشقشم میگن خاصیتش از خود به هم بیشتره...میشه برای وقتایی که فصل به نیست از مرباش استفاده کرد دست مامان گلتون و شما درد نکنه
بانو
پاسخ
ممنون از لطفت دوست عزیز خوشحالم از حضورت
مامان ریحانه
20 آبان 93 16:03
دست شما و مامان مهربونتون درد نکنه بانوی عزیز اتفاقا می خواستم مربای به درست کنم تو مواد اولیه مونده بودم شنیدم بعضی ها لیمو عمانی میندازن داخل مربا از مامان بپرسید خوب میشه با تشکر از پستهای آموزندت
بانو
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم ممنون از لطف شما عزیزم مامان من طبق همین دستور که نوشتم درست میکنه در مورد لیمو عمانی هم من شنیدم فقط ولی تا به حال استفاده نکردم