کافه بـــانـــــــــــــو

ذرت مکزیکی

1393/9/1 17:59
نویسنده : بانو
19,739 بازدید
اشتراک گذاری

توی این روزای سرد بازار ذرت مکزیکی داغه داغه

درست کردنش خیلی راحت و آسونه امیدوارم توی این روزای سرد درست کنید و کنار عزیزانتون لذت ببرید

ذرت مکزیکی

مواد لازم برای دو نفر

ذرت پخته شده یا کنسرو ذرت :یک لیوان

قارچ :چهار عدد

سس مایونز یا هزار جزیره :سه قاشق غذاخوری

کره : یک قاشق  چایخوری

پنیر پیتزا رنده شده : دو تا سه قاشق غذاخوری

نمک فلفل سیاه آویشن پودر سیر : به مقدار مورد نیاز

 

طرز تهیه :

اگه میخواید ذرت مکزیکی تون طعم بیرونی ها رو داشته باشه حتما از کنسرو ذرت استفاده کنید چون کنسرو ها شیرین شده هستن و طعمشون خوشمزه تره

من خودم بلال رو دون میکنم میزارم با آب بپزه وقتی پخت ابکش میکنم و بسته بندی میکنم میزارم توی فریزر

موقع نیاز هم به میزان مورد نیازم بر میدارم میریزم تو آب داغ بمونه تا کم کم یخش باز بشه

این جوری همیشه ذرت حاضر و اماده توی فریزر دارم

برای ذرت مکزیکی قارچ رو خرد کنید و با کره تفت بدید میزان کره دست خودتونه من چون خیلی طعم کره رو دوست ندارم خیلی کم ریختم

وقتی قارچ پخت و ابش تموم شد ذرت ها رو بهش اضافه کنید و یه 5 دقیقه هم بزنید تا ذرت ها هم گرم بشن

اگه از طعم قارچ نیم پز خوشتون میاد قارچ رو خیلی سرخ نکنید

ذرت مکزیکی

توی یه ظرف دیگه سس رو حاضر کنید سس مایونز ، پودر سیر ،فلفل سیاه ،نمک، پودر سیر و آویشن رو با هم مخلوط کنید خیلی کم آبلیمو بهش بزنید

مقدار ادویه ها دست خودتون هست سس رو بچشید و اگه چیزی کم و زیاد بود اضافه کنید اگه طعم تند رو دوست دارید فلفل بیشتر بریزید یا از فلفل قرمز استفاده کنید

 پنیر پیتزا رو به ذرت ها اضافه کنید حدود یه قاشق از مواد سس رو هم اضافه کنید و با هم مخلوط کنید

و اجازه بدید پنیر آب بشه

 هر چی پنیر پیتزا بیشتر باشه مواد حالت چسبندگی بیشتری داره و کشدار تر میشه

وقتی پنیر کاملا آب شد حرارت رو خاموش کنید مابقی سس رو اضافه کنید و خوب مخلوط کنید

و در ظرف سرو بریزید و نوش جان کنید

این موادی که من گفتم کاملا سلیقه ای هست

شما میتونید باب میل خودتون درست کنید و هر کدوم رو که دوست دارید کم و زیاد کنید

من بدون قارچ هم درست میکنم

میتونید از تیکه های ژامبون یا چیس خلالی هم داخلش استفاده کنید

امیدوارم از طعم ذرت مکزیکی خونگی لذت ببرید

 ذرت مکزیکی

 ذرت مکزیکی

پسندها (6)

نظرات (4)

مامان ریحانه
1 آذر 93 18:35
من عاااااااااااااااااااااااااااشق ذرت مکزیکیم دستت درد نکنه عزیزم
بانو
پاسخ
وای منم عاشقشم ولی خوب به خاطر کالری بالاش خیلی نمیشه خورد
آسمان
1 آذر 93 20:37
سلام. دون کردن ذرت خیلی سخته. روشتون چیه؟
بانو
پاسخ
عزیزم خیلی سخت نیست فقط ردیف اول سخته من از طرف عمودی شروع میکنم یه ردیف رو تا ته دونه هاش رو با نوک چاقو در میارم بعد ردیف های بعدی رو باشصت دستم میندازم پشتشون راحت از جا در میان نمیدونم متوجه شدین یا نه
مریم مامان آیدین
18 آذر 93 18:38
ممنونم...توصیح خوب و روونی بود من هم خییییییییلی دوست دارم ولی کم میخورم و مراعات میکنم
بانو
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم من کلا تو ترکم فعلا
میترا
30 آذر 93 15:17
سلام دوست نی نی وبلاگی . مهران کوچولوی من تو مسابقه نی نی وبلاگ شرکت کرده خواهشا بیایید بهش رای بدیدشماره 1000891010 به کد 46 یادتان نرود
بانو
پاسخ
بهش رای دادم عزیزم