کافه بـــانـــــــــــــو

کیک عصرونه دو رنگ

1393/9/4 13:15
نویسنده : بانو
5,081 بازدید
اشتراک گذاری

توی این روزای پاییزی کنار خونواده با یه چای داغ یه کیک خوشمزه خیلی میچسبه

واسه تغذیه مدرسه بچه ها هم ایده عالی هست

پس از دستش ندید

 

کیک عصرونه دو رنگ

کیک عصرونه دو رنگ

مواد لازم :

آرد گندم  : دو لیوان

شکر : یک لیوان (اگه کم شیرین دوست دارید سر خالی باشه من سه چهارم لیوان ریختم)

شیر : سه چهارم لیوان

تخم مرغ : سه عدد

روغن مایع :یک چهارم لیوان

بکینگ پودر :دوقاشق چایخوری

وانیل :نصف قاشق چایخوری

پودر کاکائو :یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

من این کیک رو توی ظرف پیرکس مستطیل درست کردم یه کاغذ روغنی بریدم به اندازه کل ظرف شما تو هر قالبی میتونید درستش کنید

قالب گرد 23 سانت مناسبه

قالب مورد نظرتون رو حاضر کنید

مثل همیشه مواد رو از نیم ساعت قبل بیرون از یخچال بزارید تا با هم ،هم دما بشن

فر روی 180 درجه سانتیگراد  روشن کنید

آرد و بکینگ پودر رو سه بار الک کنید

تخم مرغ و شکر و وانیل رو به مدت 7 دقیقه با همزن برقی بزنید تا کرم و کشدار بشه

کیک عصرونه دو رنگ

کیک عصرونه دو رنگ

بعد روغن رو اضافه کنید و با همزن در حد مخلوط شدن بزنید

بعد شیر رو اضافه کنید

این مرحله به هم زدن زیاد احتیاجی نداره در حد مخلوط شدن کافیه

  مخلوط آرد و بکیینگ پودر رو کم کم اضافه کنید وبا لیسک  آروم از یک جهت مخلوط کنید تا با هم ترکیب بشن

کیک عصرونه دو رنگ

بعد از حاضر شدن مواد یه مقدار از مایه کیک رو بردارید توی یه ظرف جداگونه بریزید

مقدارش بستگی به این داره که دوست دارید چه مقدار کیکتون کاکائویی باشه من حدود 5 قاشق برداشتم

پودر کاکائو رو داخلش الک کنید و با قاشق هم بزنید تا با هم مخلوط بشن میزان پودر کاکائو دست خودتون هست من چشمی ریختم تا وقتی به رنگی که میخواستم رسید

کیک بدون فر

ابتدا مایع سفید رنگ رو داخل قالب بریزید

کیک عصرونه دو رنگ

بعد مایع کاکائو رو روش بریزید و با خلال دندون یا نوک چاقو یه مقدار مخلوطش کنید

کیک عصرونه دو رنگ

خیلی نه در حدی که یه کوچولو مخلوط بشن

داخل فر طبقه وسط به مدت 45 دقیقه بزارید

ولی بازم بعد 40 دقیقه تست کنید

کیک عصرونه دو رنگ

کیک عصرونه دو رنگ

کیک عصرونه دو رنگ

 

نکته :

همیشه بهترین آرد تون رو واسه کیک استفاده کنید آرد قنادی یا سه صفر

برای اندازه گیری آرد پیمانه رو با قاشق از آرد پر کنید نیازی به فشردن آرد با قاشق نیست

هیچ وقت پیمانه رو توی ظرف آرد فرو نکنید

حتما حتما آردتون رو الک کنید این کار باعث میشه آرد هوا بره داخلش و کیفیت کیکمون بالا بره

حتما امتحان کنید و کنار عزیزانتون لذت ببرید

نوش جان

پسندها (6)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (8)

مامان ریحانه
8 آذر 93 20:32
بازم دستت درد نکنه عزیزم
بانو
پاسخ
ممنون از لطفت عزیزم همیشه با نظرات پر مهرت به من انرژی میدی فرشته نازتو ببوس
گیلی
9 آذر 93 10:57
سلام عزیزم ممنون تازه با وبلاگت اشنا شدم واستون پیغام دادم من و تو گروهتون عضو کنی
بانو
پاسخ
عزیزم الان من چه جوری شما رو عضو کنم؟؟؟
سحر
12 آذر 93 9:27
خیلی ممنون، فکر کنم عالی بشه و خیلی هم خوشگل.
بانو
پاسخ
خواهش سحر جان به نظرم امتحانش کن ایشاله که لذت ببرین
یاسمن( مامی فرشته ها )
17 آذر 93 12:37
مامان آویسا جون منم این کیک را درست می کنم و خودم خیلی دوست دارم دختر ها کیک دوست ندارند و فقط من و همسری می خوریمش البته من پودر کاکائو را با نمک دون می پاشم روی موادم همین جوری یه طرح ابتکاری
بانو
پاسخ
نوش جان عزیزم ابتکارتون هم جالبه گل دخترارو ببوس
مانی مامانو
20 آذر 93 17:41
چه خوشگله حالت ابر و باد جالبه حتما امتحان میکنم ممنوووووووووووووووووووووون
بانو
پاسخ
ممنون از حضورتون
مامان پریا
19 تیر 95 14:33
سلام عزیزم من امروز این کیک رو پختم عین دستور شما اما زیاد پف نکرد و داخلش اون بافت پفکی نرم رو نداشت البته خمیر هم نشد دلیلش چی میتونه باشه؟
بانو
پاسخ
سلام عزیزم پف نکردن کیک دلایل زیادی داره هم نزدن به اندازه تخم مرغ و شکر هم زدن زیاد مواد موقع اضافه کردن آرد نوع بکینگ پودر مصرفی مرغوب نبوده یا مقدارش کم بوده باز کردن درب فر زودتر از نیم ساعت خودتون ببینید کدوم گزینه بوده برای شما
رز
14 دی 95 0:19
سلام جیگر.. یه سوال این کیک بجز اینکه تو فر درست میشه چ فرقی با کیک قابلمه ای داره؟اخه همه چیزش مثل همه
بانو
پاسخ
سلام تنها تفاوتش همینه که گفتی و البته مسلم داخل فر طعم و بافت بهتری بهتون میده پس طعم و بافتش هم فرق میکنه
تینا
3 اردیبهشت 99 11:08
سلام عزیزم وبلاگتون خیلی خوبه
توی مواد اولیه آرد گندم نوشتید ولی آخر مطالبتون نوشتید آرد قنادی 
از کدومشون باید استفاده کنیم 
😍
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از لطفت تون
منظور آرد قنادی هست