کافه بـــانـــــــــــــو

کوکوی دورنگ

1393/9/13 14:08
نویسنده : بانو
4,396 بازدید
اشتراک گذاری

کوکوی دورنگ یه غذای خوشمزه و ساده هست که ترکیبی از کوکوی سبزی و کوکوی سیب زمینی هست

درست کردنش خیلیآسونه

 کوکوی دورنگ

مواد لازم

سیب زمینی متوسط :سه عدد

تخم مرغ : 7 عدد

سبزی کوکو :تره جعفری گشنیز شوید (مقدارش کم باشه) سیر و پیازچه حدود 400 گرم پاک شده و خرد شده

نمک و ادویه :به مقدار لازم

آرد : دو قاشق غذاخوری

زرشک و گردو در صورت تمایل

 

طرز تهیه :

سیب زمینی رو بشورید و بزارید بپزه

من توی مایکروفر پختم بدین ترتیب که بعد از شستن سیب زمینی ها ،

اونها رو با چاقو چاک دادم

چاقور رو داخل سیب زمینی ببرید و بیرون بیارید

کوکوی دورنگ

بعد داخل مایکروفر گذاشتم و به مدت 10 دقیقه با قدرت 900

هر چند دقیقه درب مایکرو رو باز کنید و سیب زمینی ها رو بچرخونید تا همه جاش بپزه

زمانش بستگی به تعداد و اندازه سیب زمینی تون داره  پس خودتون چک کنید این زمان تقریبی هست

سعی کنید سیب زمینی های یک اندازه انتخاب کنید تا زمان پختشون یکی باشه

برای مطمئن شدن از پخت با چاقو تست کنید ببینید پخته یانه چاقور رو ببرید داخل سیب زمینی و تست کنید اگه لازم بود بازم بزارید بمونه

بعد پخت اجازه بدید سرد بشه بعد پوست بگیرید و رنده کنید

تخم مرغها و نمک و ادویه رو اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا موادمون یکدست بشه

کوکوی دورنگ

موادمون نباید خیلی سفت باشه اگه سفت بود بازم تخم مرغ اضافه کنید تا حدی که هم زدن موادمون راحت باشه

میتونید از جعفری ساطوری و زعفرون و و زرشک هم داخلش استفاده کنید من نداشتم نریختم

برای لایه کوکو سبزی

سبزی رو بعد پاک کردن و شستن خرد کنید بهتره سبزی کوکو خیلی ریز خرد نشه

برای اینکه کوکو سبزی تون کریسپی تر بشه میتونید سبزی رو یه مقدار تفت بدید

برای اینکار سبزی رو داخل قابلمه بریزد و روی حرار ت بزارید تا آب سبزی کشیده بشه و رنگش تغییر کنه

سبزی رو قرار نیست سرخ کنیم پس نیازی به روغن نیس فقط در حدی که آبش تبخیر بشه بزارید روی حرارت بمونه

من خودم همیشه این کار رو نمیکنم یه وقتایی که حسش باشه این کار رو میکنم شما هم هر جوری مایلید پیش برید

ولی خوب با تفت دادن سبزی ،طعم کوکو خوشمزه تره

بعد از سرد شدن سبزی ابتدا دو قاشق آرد رو اضافه میکنیم و خوب با چنگال مخلوط میکنیم (من از آرد گندم سفید استفاده کردم همون آردی که برای کیک استفاده میکنم )

تخم مرغ و نمک و ادویه رو بهش اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم

کوکوی دورنگ

اگه دوست داشتید میتونید گردوی ریز خرده شده و زرشک رو هم اضافه کنید

مواد کوکو سبزی رو خوب هم بزنید تا مخلوط بشن

تابه رو بزارید روی حرارت داغ بشه یه مقدار روغن داخلش بریزید

ابتدا لایه کوکو سیب زمینی رو کف تابه پهن کنید و با پشت قاشق که داخل روغن زدید روی کوکو رو خوب صاف کنید

کوکوی دورنگ

بعد دو سه دقیقه که یه خرده خودشو گرفت لایه کوکو سبزی رو بریزید و اونو هم با پشت قاشق صافش کنید

کوکوی دورنگ

درب تابه رو بزارید تا با حرارت ملایم لایه ها خوب پخته بشن

بعداز اینکه کوکو خودشو گرفت من با قاشق چوبی کوکو رو برش دادم

وقتی که کوکو سیب زمینی سرخ شد باید لایه ها رو برگردونید

معمولا وقتی که کوکو سبزی خودشو گرفت و دیگه شل نبود وقت برگردوندن کوکو هست

ولی شما خودتون چک کنید وقتی از سرخ شدن یک طرف کوکو مطمئن شدید لایه ها رو برگردونید

من با قاشق مخصوص کتلت و کوکو لایه ها رو دونه دونه برگردوندم

شما هم میتونید این کار رو بکنید یا اگه اینجوری براتون سخته یه بشقاب که یه خرده بزرگتر از تابه هست

بزارید روی تابه و تابه رو توی بشقاب برگردونید بعد لایه ها رو دونه دونه از توی بشقاب سر بدید داخل تابه

اجازه بدید لایه کوکو سبزی هم خوب سرخ بشه بعد داخل ظرف سرو بچینید و برش بزنید و لایه ها رو یکی در میون برعکس کنید

این کوکو توی خونه ی ما خیلی طرفدار داره

امیدوارم درست کنید و لذت ببرید

کوکوی دورنگ

کوکوی دورنگ

کوکوی دورنگ

نکته ها

برای این مقدار مواد بهتره قطر تابه کمتر از 23 سانت نباشه اونجوی قطر کوکو خیلی زیاد میشه و دیرتر هم سرخ میشه

من تابه ام کوچیک تر بود دو بار درست کردم

اگه تابه ی دو طرف داشته باشید کار خیلی راحت تره کافیه تابه رو برگردونید تا طرف دیگه هم سرخ بشه

برای ادویه هم اینجا رو ببینید شما میتونید از زردچوبه و فلفل فقط استفاده کنید

 

پسندها (5)

نظرات (3)

مریم مامان آیدین
18 آذر 93 18:20
واااااااااااااااااااااای خیییییییییییلی خوش سلیقه و خوشگله.....واقعا آفرین
بانو
پاسخ
ممنون گلم لطف داری
مانی مامانو
20 آذر 93 17:42
جالب بود
بانو
پاسخ
سحر
9 دی 93 10:49