کافه بـــانـــــــــــــو

شیرینی پاپاتیا

1393/9/17 10:02
نویسنده : بانو
15,507 بازدید
اشتراک گذاری

این گلهای خوشگل و رنگارنگ رو درست کنید و به عزیزانتون هدیه بدید

به نظرم واسه تولد بچه ها ایده خیلی جالبیه و البته برای تزیین کیکها

شیرینی پاپاتیا

این شیرینی های خوشگل و خوشمزه کار یکی از دوستان نازنیم به نام مریم شمس عزیز هست

از همین جا ازش تشکر میکنم که زحمت فرستادن عکس رو برام کشید

 

مواد لازم پاپاتیا :

کره : ۱۰۰ گرم (یا روغن صاف قنادی 80 گرم )

پودر قند : نصف لیوان (100 گرم )

آرد : ۲ لیوان (این مقدار حدودی هست )

وانیل : یک هشتم قاشق چایخوری
تخم مرغ : ۱ عدد

رنگ خوراکی , زعفران ,کاکائو ,قهوه : به مقدار دلخواه

نمک :یک پنس

شیرینی پاپاتیا

طرز تهیه پاپاتیا :

ابتدا مواد رو از یخچال بیرون بزارید تا هم دما بشن

اگه پودر قند نداشتید شکر رو آسیاب کنید و استفاده کنید

نمک و آرد رو مخلوط کنید و دو سه بار الک کنید

 کره و پودر قند را با همزن میزنیم تا کرم رنگ و کشدار بشه

بعد وانیل و تخم مرغ را اضافه میکنیم و هم میزنیم تا خوب موادمون مخلوط بشه

شیرینی پاپاتیا

از اینجا به بعد همزن رو کنار میزاریم

آرد الک شده را کم کم اضافه میکنیم و با نوک انگشتان مخلوط میکنیم آرد را تا جایی اضافه میکنیم

شیرینی پاپاتیا

که خمیر چسبندگیشو از دست نده و نسبتا چسبندگی داشته باشه چون در غیر اینصورت گلبرگها بهم نمیچسبد

این میزان آردی که گفتم تقریبی هست بستگی به نوع آرد و اندازه تخم مرغ داره پس آرد رو یکدفعه اضافه نکنید

پسته به تعداد رنگی که میخواید استفاده کنید خمیر رو تقسیم کنید من به 5 قسمت تقسیم کردم

رنگ رو کم کم اضافه کنید

حواستون باشه خمیر نباید زیاد ورز داده بشه فقط با نوک انگشتان ورز بدهید کلا خمیرهای که کره داره خیلی نباید ورز داده بشه

اگه دیدین توی این مرحله خمیر خیلی چسبناک هست و نمیشه باهاش کار کرد یه مقدار دیگه آرد اضافه کنید

شیرینی پاپاتیا

میتونید به جای رنگ از پودر کاکائو و آب زعفرون غلیظ استفاده کنید

حال خمیر ها را مانند شکل به گوله های کوچک تقسیم کنین


شیرینی پاپاتیا
و سپس مثل گل به هم وصل میکنیم

حال داخل سینی فر میچینیم

شیرینی پاپاتیا

فقط حواستون باشه هر کدام از گلها با هم فاصله داشته باشن چون پف میکند و ممکنه گلها به هم بچسبند

حال سینی را داخل فری که با درجه ۱۷۵ سانتیگراد قبلا گرم شده به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذارید

شیرینی پاپاتیا

فقط حواستون باشه زیر کار تغییر رنگ داد کافیه و فر را خاموش کنین

بگذارید تا شیرینی سرد شود بعد از کاغذ روغنی جدا کنید

تو ماکرو فر هم روی کانوکشن پایه کوتاه درجه 175 به مدت 15 دقیقه

شیرینی پاپاتیا شما آماده هست بفرمایید نوش جان
 شیرینی پاپاتیا

پسندها (6)

نظرات (6)

مامان ریحانه
17 آذر 93 12:17
وای عزیزم بازم شیرینی ظاهر قشنگی داره فکر کنم خیلی خوشمزست
بانو
پاسخ
من عاشقشونم به نظرم خییییلی خوشگلن در مورد مزه اش هم بافت بیسکویتی دارن و البته کم شیرین باب دل من
مامان مریم
17 آذر 93 21:33
سلام بانو جان خسته نباشین خانوم مثل همیشه عالی و به روزین یه سوال داشتم میشه شیرینی لطیفه رو آموزش بدین من از یه وبلاگ دیگه دستورشو گرفتم و درست کردم اما نونها پف نکردن باید چیکار کنم ممنون میشم تو دستور کارتون لطیفه هم بذارین
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از لطفت عزیزم شیرینی لطیفه بیشتر دستوراش یکیه ولی خوب درست کردنش یه خرده سخته چون از دسته کیک اسفنجی هست یه خرده نازنازیه شما با دستور کیک اسفنجی میتونید درستش کنید ایشاله با تمرین میتونید به نتیجه دلخواه برسید اگه تونستم چشم
مامان حديث
18 آذر 93 17:07
لبخند بزن و دنیا با تو لبخند خواهد زد سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام دار دار خبردار حديث شده دندون دار.....
بانو
پاسخ
سلام عزیزم کم پیدایی مبارکش باشه
مانی مامانو
20 آذر 93 17:38
نمیشه بجای کره روغن ریخت؟
بانو
پاسخ
من تست نکردم عزیزم
مامان مهدی کوچولو
8 دی 93 22:40
سلام عزیزم میشه این شیرینیو داخل ماکروویو هم درست کرد? با افتخار لینک شدید
بانو
پاسخ
عزیزم توی دستور دمای مایکروفر رو هم گفتم ممنون از لطفتون
سحر
9 دی 93 10:50
چه خوشگلند.
بانو
پاسخ
منم عاشقشون شدم