کافه بـــانـــــــــــــو

پیتزا تابه ای

1393/9/17 11:00
نویسنده : بانو
6,875 بازدید
اشتراک گذاری

خمیر این پیتزا بسیار سریع و راحت درست میشه.بافت خیلی نرم و عالییی داره

پیشنهاد میدم حتما امتحان کنید چون واقعا عالییییه

پیتزا تابه ای

 

مواد لازم براي خمير پيتزا:

آرد یک و نیم پيمانه


ماست يك دوم پيمانه


بکینگ پودر یک قاشق چايخوري


نمك 1 قاشق چايخوري

تخم مرغ 1 عدد

روغن مايع 2 قاشق غذاخوری

 

مواد لازم رویه پیتزا:

پیاز ۱ عدد

گوشت چرخ کرده

قارچ

فلفل دلمه ای


سوسیس یا کالباس در صورت تمایل

پنیر پیتزا

آویشن، نمک و فلفل به مقدار لازم

مواد لازم برای سس

روغن زیتون یا مایع  2 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

سس گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری

سیر یک حبه

نمک و فلفل و آویشن

این مقدار سس برای چهارتا پیتزا هست

طرز تهیه :

برای درست کردن خمیر درون كاسه اي آرد نمك ماست .بيكينگ پودر تخم مرغ و روغن را ريخته و مخلوط كنيد.

پیتزا تابه ای

پیتزا تابه ای

برای مواد روی پیتزا میتونید مواد دلخواهتون رو درست کنید، مثل گوشت و قارچ، مرغ و قارچ، و هر ماده ی دلخواه دیگه ای من واسه همین میزان نگفتم تو مواد لازم چون کاملا اختیاری هست

من واسه خودمون قارچ و گوشت ریختم ولی واسه دخترم مرغ
پیاز رو نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت بدید تا سبک و طلایی بشه. گوشت چرخ کرده رو اضافه کنید و تفت بدید تا رنگ گوشت تغییر کنه. فلفل و ادویه رو اضافه کنید.

قارچ خرد شده رو اضافه کنید و تفت بدید و اجازه بدید یه چند دقیقه بمونه تا با آب قارچ گوشتمون هم بپزه

در صورت استفاده از سوسیس، اونها رو هم جدا سرخ کنید و با مواد گوشتی مخلوط کنید. در آخر آویشن و نمک رو به مخلوط گوشتی اضافه کنید.
 

برای سس هم من یه حبه سیر رو رنده کردم و با دو قاشق روغن مایع (یا روغن زیتون)

خیلی کم تفت دادم دو قاشق رب گوجه فرنگی و سس گوجه رو اضافه کردم و یه ته لیوان اب ریختم و گذاشتم تا غلیظ شد بعد نمک و آویشن و فلفل بهش اضافه کردم

از این سس برای مالیدن روی خمیر استفاده کردم شما میتونید حذف کنید و از سس گوجه فقط استفاده کنید


كف تابه 30 سانتي متري را چرب كنيد و خمير را كف ظرف پهن کنید من تابه ام 23 سانت بود به خاطر همین دو تا پیتزا درست کردم

پیتزا تابه ای

این خمیر خیلی چسبنده هست برای پهن کردن کف تابه حتما قاشق رو چرب کنید یا اگه خواستید با دست پهن کنید دستتون رو خوب چرب کنید

بعد یه مقدار از سسی که درست کردیم روی خمیر بمالید

پیتزا تابه ای

مقداری پنیر رنده شده روی خمیر سس زده پخش کنید خیلی پنیر نریزید

پیتزا تابه ای

مواد گوشتی رو روی خمیر بریزید و پخش کنید

بعد مقداری زیادی پنیر روی مواد بریزید

پیتزا تابه ای

میدونید که هر چی پنیر بیشتر خوشمزه تر

سپس تابه رو روی حرارت ملایم شعله قرار میدیم. درب تابه رو میذاریم. بعد از ۱۵ دقیقه در تابه رو برمیداریم و اجازه میدیم پنیرها آب بشن.

 خمیر این پیتزا ترد و کرانچی نیست و کاملا نرم هست

هر چی خمیر رو نازکتر پهن کنید به نظرم بهتره

چون خمیر وقتی روی حرارت قرار میگیره پف میکنه اگه خمیرتون کلفت باشه خیلی جالب نمیشه

من مواد خمیر رو دو برابر کردم و چهارتا پیتزا شد قطر تابه هم که گفتم 23 سانت بود

حتما این پیتزای راحت رو درست کنید و مثل ما مشتری دایمیش بشید

در مورد منبع راستش خودمم نمیدونم اولین بار از کجا برداشتم چون مالی خیلی قبل هست

الان هم که سرچ کردم دیدم کلا همه وبلاگها یه رسپی دارن هیچ کدوم هم منبع نداره در نهایت میتونم بگم دست سازنده اش درد نکنه

اگه خواستید تو فر هم میتونید بزارید دمای 180 درجه به مدت 20 تا 25 دقیقه

پیتزا تابه ای

پیتزا تابه ای

این مینی پیتزا هم مال دخترم بود

پیتزا تابه ای

 

پسندها (3)

نظرات (6)

مانی مامانو
20 آذر 93 17:36
چه عاااالی مدتها بود دنبال خمیر پیتزا بدون خمیرمایه بودم ممنون
بانو
پاسخ
خدا روشکر که براتون مفید بوده
آشپـــــــزخونه مـــــــا
23 آذر 93 0:00
به به چه عالی و هوس انگیز . نوش جونتون
بانو
پاسخ
ممنون از لطفت دوست کدبانو مرسیییی از حضور گرمتون
مریم مامان آیدین
23 آذر 93 18:09
به نظر فوق العاده میاد آسون هم بود ممنوووووووونم عزیزم
بانو
پاسخ
خیلی خوشمزه هست امیدوارم درست کنید و لذتش رو ببرید
سحر
9 دی 93 10:51
مرسیییییییییییییییی عزیزم.
بانو
پاسخ
خواهش میکنم
رز
1 بهمن 95 0:17
سللام عزیزم اگ داخلظرف بیرکس درست کنیم خوب درمیاد ؟ مرسی عزیزم
بانو
پاسخ
سلام داخل ظرف پیرکس روی گاز؟؟من تست نکردم اطلاع ندارم ولی داخل فر میشه فقط حتما کف و دیواره های ظرف چرب بشه
رز
2 بهمن 95 12:57
نه منظورم همون داخل فر بود من درس کردم خیلی خوب شد واقعا دستت درد نکنه
بانو
پاسخ
نوش جان ممنون از اعتماد شما به دستورات کافه بانو موفق باشین