کافه بـــانـــــــــــــو

توپک هویج

1393/10/6 10:15
نویسنده : بانو
7,170 بازدید
اشتراک گذاری

این توپ های کوچولو خیلی خوشمزه هستن درست کردنشونم خیلی ساده هست

توپک هویج

مواد لازم

هویج: ۵ تا متوسط

بیسکوییت پتی بور: ۱ و نیم بسته

شکر:  نصف پیمانه

شیر: دو سوم پیمانه

گردوی خرد شده: نصف پیمانه

پودر هل یا دارچین یا زنجبیل : در صورت تمایل

پودر نارگیل برای تزئیین


طرز تهیه :

هویج ها رو رنده ریز کردم

توپک هویج

با شیر و شکر توی قابلمه ریختم و روی حرارت گذاشتم و درش رو نیمه گذاشتم تا بپزه و نرم بشه ..

توپک هویج

میزان شکر دستور رو کامل نریزین و کم کم اضافه کنین ..ممکنه زیاد باشه و خیلی شیرین بشه

 روی حرارت ملایم می ذاریم تا وقتی شیر به خورد هویج بره...مواظب باشین شیر سر نره

توپک هویج
وقتی کاملا شیر جذب هویج شد (باید مثل شکل زیر بشه شیر کامل به خورد هویج رفته مال من حدود 40 دقیقه طول کشید )

من کمی دارچین زدم توش میتونید از پودر زنجبیل یا پودر هل استفاده کنید یا کلا استفاده نکنید این قسمت سلیقه ای

توپک هویج
و ریختم توی ظرف دیگه تا خوب خنک بشه (چون عجله داشتم زود سرد بشه نیم ساعت گذاشتم توی یخچال )....تو این فاصله پتی بورها رو توی غذاساز ریختم تا خوب پودر بشه بتی پور من کاکائویی بود
مغز گردوها رو با دست کمی خرد کردم که دندون گیر باشه

بعد سرد شدن هویج ها همه مواد رو با هم قاطی کردم

توپک هویج
توپکهایی ازشون درست کردم

توپک هویج
توی پودر نارگیل غلطوندم تا همه جاش رو پوشش بده..

توپک هویج
دسر یا شیرینی خوشمزه تون آماده ست
گذاشتم توی یخچال تا خنک بشه....

توپک هویج

توپک هویج

 

چون بیسکویت هام کاکایویی بود رنگ توپک ها هم تیره شده

هر  چند مزه اش عالی بود

ولی اگه با بیسکویت ساده درست کنید رنگ توپک ها نارنجی خوشگل میشه

 

پسندها (5)

نظرات (5)

مامان ریحانه
6 دی 93 11:11
مررررررررررررسی عزیزم از زحماتت یه سوال فقط باید با هویج باشه چیز دیگه ای نمیشه استفاده کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بانو
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم اگه نگران مزه هویجی باید بگم اصلا مزه هویج داخلش حس نمیشه یه نوع توپک خرما هم هست که با خرما درست میشه یه خرده فرق داره با این اگه تونستم اونم میزارم
مریم مامان آیدین
6 دی 93 11:19
به نظر خیلی هم خوشمزه میاد من حلوا رو درست همین شکلی تزیین میکنم و پسرم هم خیلی دوست داره
بانو
پاسخ
نوش جان گل پسرت
سحر
9 دی 93 10:58
یه خواهشی ازت دارم، تو جشنواره عکس نی نی وبلاگ ممنون میشم به خواهرزاده من رای بدی، کدش 81 هست، کد 81 (هشتاد و یک) رو به 1000891010 بفرستید، ممنونم.
بانو
پاسخ
عزیزم رای دادم بهش
شهرزاد
17 اسفند 93 16:14
عالی است.
بانو
پاسخ
فاطمه
12 مرداد 94 12:37
سلام بانوجان.مررررسی ازلطفت فقط مال من يه مخلوط خشکه که اصن نمیشه باهاش توپک درست کرد! چیکارکنم بنظرتون???اگه میشه یکم زودجوابموبدین. ممنون
بانو
پاسخ
سلام عزیزم مقدار بیسکویت رو‌کمتر بزن در حدی بزن که بشه توپک درست کرد بهتر چشمی کار کنی البته اون میزانی که هویج رو هم میپزی مهمه هان من وقتی بیسکویت رو‌میریزم یه مخلوط خیلی چسبنده میشه