کافه بـــانـــــــــــــو

کیک خرمالو

1393/10/8 21:27
نویسنده : بانو
4,158 بازدید
اشتراک گذاری

تا هنوز فصل خرمالو هست این کیک رو درست کنید

اگه مثل من عاشق خرمالو هستید که از طعم این کیک لذت میبرید اگر هم خرمالو دوست ندارید بازم پیشنهاد میکنم این کیک رو تست کنید

نگران طعم گس خرمالو نباشید چون میزانش خیلی کمه و اصلا داخل کیک طعمش حس نمیشه

کیک خرمالو

کیک خرمالو

مواد لازم :
خرمالو ۲ عدد
روغن مایع نصف لیوان
آرد ( یک + یک سوم ) لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
مغز گردو ۵۰ گرم یا نصف پیمانه
دارچین ۱ ق م
نمک یک پنس
بکینگ پودر یک و نیم ق م
وانیل یک چهارم ق م
شکر دو سوم لیوان (من نصف لیوان ریختم )
طرز تهیه :
* خرمالو را اول پوست نازکش رو بگیرید بعد با غذاساز یا ۱۲۳ یا مخلوط کن یا هر وسیله دیگه ای پوره کنید .

کیک خرمالو

ابتدا شکر و تخم مرغ و وانیل را بمدت ۵ دقیقه با همزن بزنید .(من تخم مرغهام کوچیک بود سه تا زدم )

کیک خرمالو

کیک خرمالو
سپس خرمالو و گردو و دارچین رو اضافه کنید و با لیسک به آرامی مخلوط کنید .
من مقدار دارچین رو کمتر کردم و به جاش نوک ق چ از پودر هل و جوز هندی استفاده کردم

راستش گردو هم نریختم چون دخترم نمیخوره ولی خوب با گردو یه چیز دیگه هست

بعد آرد و بکینگ پودر و نمک رو با هم مخلوط کرده و الک کنید و به مایه قبل بیفزایید و به آرامی با لیسک مخلوط کنید .

کیک خرمالو

آخر سر روغن رو بریزید و با بقیه مواد مخلوط نمایید.
 

کیک خرمالو
 قالب را چرب کنید و مایه کیک را در قالب مورد نظر ریخته و در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد بمدت ۴۰ دقیقه قرار دهید .
 نکته : مدت زمان با توجه به قالب و فر شما ممکن هست کم یا بیشتر بشه پس حتما بعد از گذاشت دو سوم زمان پخت اونو به وسیله چنگال یا سیخ چوبی کنترل بفرمایید .
 

کیک خرمالو
 این هم از بافت خوشمزه این کیک …

 کیک خرمالو

منبع  این دستور بهار سایت

پسندها (4)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (5)

ایدا
10 دی 93 20:34
به به من عاشق اشپزیم مخصوص کیک اینو حتما درست میکنم به وب منم سر بزنید اگه با تبادیل لینک موافقید خبر بدید
بانو
پاسخ
امیدوارم درست کنید و لذت ببرید عزیزم مرسییی از دعوتتون حتما میام پیشتون
مامان ریحانه
10 دی 93 22:52
عزیزم منم عاشق خرمالو هستم و سعی می کنم این کیک رو درست کنم و به اقوام هم یاد بدم
بانو
پاسخ
خوشحالم که براتون مفید بوده عزیزم
النا
11 دی 93 1:04
مممممم به به.... من اگه تا آخر عمر بجای غذا کیک بخورم سیر نمیشم و دوست دارم تا وقتی که نی نی ندارم که دست و پا گیرم شه انواع مزه ها رو تجربه کنم و حتمممممما این کیک و درست خواهم کرد، از زحماتت سپاسگذارم... بابت کمکت ممنون عزیزم حل شد
بانو
پاسخ
نوش جانت عزیزم از این لحظاتت خوب استفاده کن و لذت ببر که وقتی بچه دار بشی تا یه مدت دست و پات بسته میشه اساسییییی امیدوارم استفاده کنی و لذتشو ببری
مریم مامان آیدین
11 دی 93 13:00
عالی بود دوستم....من هم خرمالو دوست دارم
بانو
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم پس حتماتستش کن
النا
11 دی 93 14:25
عزززززززیزم یک دنیا ممنون عاشقتم.... لطف بزرگی بهم کردی بازم ممنونتم
بانو
پاسخ
خواهش میشود عزیزم ایشاله همیشه موفق باشی کار خاصی نکردم