کافه بـــانـــــــــــــو

ژله رنگین کمان

1393/10/17 8:31
نویسنده : بانو
4,073 بازدید
اشتراک گذاری

ژله رنگین کمون یکی از اون دسرهای هست که سر میزهای مهمونی غوغا میکنه درست کردنش زمان بر هست ولی واقعا می ارزه

در مورد طعمش هم که ترکیبی از ژله ها مختلف با هم هست و به نظرم طعم و مزه خیلی عالییی هم داره

ژله رنگین کمان

درست کردن این ژله زمان می بره البته نه اینکه فکر کنید کار سختی هست نه . زمان بسته شدن ژله ها باعث می شه که درست کردنش طول بکشه ولی … موقعی که از قالب در آوردید همه خستگی ها از تنتون در می آد . خودتون کلی ذوق می کنید . به امتحان کردنش می ارزه .این ژله مال خیلی وقت پیشه و عکس از مراحل ندارم ایشاله در اولین فرصت عکسهاشو کامل میکنم امیدوارم توضیحات واضح باشه

مواد لازم :

ژله آلبالو یک بسته (ژله آلبالو قرمز خوش رنگی می ده من از اون استفاده کردم )

ژله پرتقال یک بسته

ژله موز یک بسته

ژله لیمو یک بسته

ژله تمشک آبی یک بسته

بستنی وانیلی دو لیوان (برای هر لایه ۳/۱ لیوان بستنی لازم هست پس حدودا” دو لیوان لازم داریم )

قالب ژله ( اگه از قالب در آوردن براتون سخته ، می تونید داخل گیلاس هم درست کنید خیلی خوشگل می شه )


طرز تهیه :

* برای درست کردن هر رنگ به این ترتیب عمل می کنیم :

* هر بسته ژله رو به صورت ۳/۲ و ۳/۱ تقسیم کنید :

* قسمت ۳/۲ رو با نصف لیوان ( هر لیوان رو ۲۰۰ سی سی در نظر بگیرید ) آبجوش مخلوط کنید بعد نصف لیوان آب سرد بریزید .

بعد داخل قالبتون بریزید و بذارید توی یخچال تا ببنده . برای اینکه سریعتر پیش برید می تونید داخل فریزر هم قرار بدین .

* بعد قسمت ۳/۱ رو با ۳/۱ لیوان آبجوش مخلوط کنید سپس ۳/۱ لیوان بستنی بریزید . بعد از اینکه ژله قبلی بسته شد ژله بستنی رو به آرامی و با قاشق روی ژله قبلی بریزید .

نکته : بستنی رو از فریزر در بیارید تا کمی آب بشه .

نکته : استفاده از ژله بستنی فقط برای اینه که یه جدایش بین دو رنگ ایجاد کنه و از تداخل دو رنگ جلوگیری کنه .

نکته : ژله ها بیش از اندازه بسته نشن ( مثلا” دو روز به حال خودش نذارین بعد از دو روز لایه بعدی رو درست کنید) چون موقعی که از قالب در می آرید لایه ها از هم جدا می شن .

* به همین طریق همه لایه ها رو با رنگهای مختلف درست می کنید .

* نکته : توجه داشته باشید که ژله مون موقع ریختن روی لایه قبل سرد شده باشه وگرنه لایه قبل رو تو خودش حل می کنه .

* بعد از اینکه مرحله آخر تمام شد اجازه بدین یک روز یا یک شب تا صبح داخل یخچال بمونه تا کاملا ببنده .

* برای اینکه ژله رو از قالب در بیارید بدین ترتیب عمل کنید :

دور تا دور ژله رو با استفاده از یه چاقو از قالب جدا کنید . بعد قالب رو بمدت ۳۰ ثانیه داخل یه ظرف آبجوش بذارید بعد روی ظرف مورد نظر برگردونید . اگه برگشت که فبها وگرنه مجددا” داخل آبجوش قرار بدین ( بمدت ۱۰ ثانیه دیگر ) و تا زمانیکه ژله از قالب در بیاد این مرحله رو تکرار کنید ( اگه قالبتون فلزی باشه تا حالا دیگه باید ژله از قالب در اومده باشه ) .

نکته : ممکنه بخاطر قرار دادن در آبجوش کمی از ژله قرمزتون آب بشه و داخل ظرفتون بریزه اصلا” خوتون رو ناراحت نکنید و با یه دستمال کاغذی اونا رو پاک کنید .

من برای لایه اخر ژله رو با بستنی قاطی نکردم چون وقت نداشتم راستش ولی حتما این کار رو بکنید خوشگل تر میشه

به جای بستنی میتونید از شیر استفاده کنید ولی شیر و ژله حتما حتما باید هم دما باشن یعنی یا هر دو سرد باشن یا هر دو گرم در غیر این صورت شیر میبره

* و این هم ژله رنگین کمان خوشگل ما

ژله رنگین کمان

منبع بهار سایت

این عکسای ژله یکی از دوستان نی نی وبلاگی نازنین ،مریم جون مامان آیدین عزیز هست که زحمت ارسالش رو کشیدن

پسندها (2)

نظرات (6)

الهام
22 دی 93 16:29
سلام بانوی هنرمند . خیلی عالی شده. نوش جونتون. خوشحال می شم به منم سر بزنید و در صورت تمایل با هم تبادل لینک داشته باشیم.
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون اومدم وبلاگتون رو دیدم ماشاله شما هم خیــــــــلی هنرمندی آشنایی با شما باعث افتخاره با افتخار لینک شدید
مریم مامان آیدین
25 دی 93 13:08
من هم این ژله رو درست کردم و خیییییییییلی هم از درست کردن و استقبال مهمون هام لذت بردم من تو ظرف پیرکس مستطیل درست کردم و در آخر برش های مربعی کوچیک دادم...این کارو برای این کردم که سروش راحتتر باشه و با برش براقیت و خوشرنگی داخلش بیشتر معلومه به جای پرتقال انگور قرمز استفاده کردم که بنفش میشه رنگش و هر لایه نصف نصف ژله و ژله بستنی بود ژله رو یک جا سر کتری با روش بن ماری با یک لیوان آب جوش درست کردم و نصفش رو تو طرف میریختم و میزاشتم ببنده و نصف دیگه ش رو با نصف لیوان بستنی قاطی میکردم و بعد بستن بهش اضافه کردم....5 لایه که با بستنی ها ده لایه شد ولی چون بستنی زیاد بود کااامل یه لایه سفید هم مابینشون بود که کاملا رنگ هارو مجزا میکرد و طعم ژله بستنی از ژله خالی هم خیلی بهتره و لطیف تره... ببخشید پرحرفی کردم فقط خواستم تجربه خودمو هم به این رسیپی عالی اضافه کنم
بانو
پاسخ
مریم جونم ممنون بابت تجربه ات گلم خیلی زحمت کشیدی این همه برامون تایپ کردیی ایشاله که دوستان از تجربه شما هم استفاده میکنن این بار که درست کردی حتما عکسشو برام بفرست میخوام با اسم خودت بزارم تو وبلاگم
مریم مامان آیدین
27 دی 93 14:46
http://www.niniweblog.com/upl/aydinemaman/14214932570.jpg http://www.niniweblog.com/upl/aydinemaman/14214932725.jpg اینا بودن دوستم البته که به هنرمندی شما نیست
بانو
پاسخ
ممنون عزیزم لطف کردی با اجازه ات اضافه میکنم به پست ژله رنگین کمون
بیتا
12 مرداد 94 21:47
میتونید به جای بستنی،یک قاشق خامه به یک ژله اضافه کرد.این طوری رنگاش قشنگتر میشه وهمون خاصیت بستنی رومیده.
بانو
پاسخ
ممنون از پیشنهادتون حتما تست میکنم
مریم
29 آبان 94 11:54
من ژله رنگین کمانی رو طبق دستور شما درست کردم خیلی خوب شد ولی من میخوام ژله واسه تولد دخترم درست کنم که یک رنگ صورتی خوش رنگ درست بشه از چه نوع ژله ایی استقاده کنم شرمنده انقدر سوال میکنم
بانو
پاسخ
عزیزم رنگ صورتی تو ژله نداریم که اکثرا قرمز هستن وقتی با بستنی مخلوط میشه تقریبا میشه صورتی ولی تو رنگ های ژله های قرمز به ترتیب اول از همه آلبالو از همه خوشرنگ تره بعد توت فرنگی و انار در اخر تمشک تمشک از همه کم رنگ تره و وقتی با بستنی مخلوط میشه یه صورتی کمرنگ میده آلبالو از همه قرمز تره شما هر کدوم رنگی مد نظرته طبق توضیحاتی که دادم میتونید استفاده کنید و توی ژله ها بهترین مارک دراژه هست
شیما
28 دی 96 8:31
منم درست کردم خیلی خوشگل شد امامن یا مشکلی دارم ژله هام شیرین نمیشن چیکارکنم طعمش یکم شیرینترشه؟؟
بانو
پاسخ
عزیزم ترکیب ژله با بستنی طعم شیرینی میده  من پدر ژله دراژه رو پیشنهاد میدم که عالیه احیانا از ژله رژیمی استفاده نمیکنید چون یه سری پودر های ژله شکر ندارن  اگه این طوره پودر ژله معمولی بگیرین  اگه ژله معمولی میگیرید و دوست دارید شیرین تر باشه میتونید موقعی که با اب جوش مخلوط میکنید یکمی دو قاشق شکر داخل آب جوش بریزین