کافه بـــانـــــــــــــو

شیرینی اتریشی

1393/10/17 8:40
نویسنده : بانو
5,418 بازدید
اشتراک گذاری

دیگه چیزی تا عید نوروز نمونده و منم در تلاشم که تا قبل اسفند ماه بتونم آرشیو شیرینی هام رو کامل تر کنم

شیرینی اتریشی یکی از شیرینی های که درست کردنش خیلی راحته و برخلاف مواد تشکیل دهنده ساده ای که داره طعم بینظیری داره

پس اگه دنبال شیرینی ساده هستید اینو حتما تست کنید این شیرینی با موندگاری بالا و بافت ترد و نرمی که داره گزینه خیلی مناسبیه

شیرینی اتریشی

مواد لازم:

مارگارین نرم شده در دمای محیط ........................ 200 گرم


پودر قند................................. 80 گرم

وانیل ....................... نصف قاشق چایخوری


زرده تخم مرغ......................... 4 عدد


آرد ............................250 گرم

برای ترئین

شکلات تخته آب شده............... 50 گرم


پودر نارگیل............................. 50 گرم


طرز تهیه:

باز هم مطابق دستور خیلی از شیرینی های خشک مارگارین نرم شده و پودر قند بزنید تا کرم مانند بشه


توی دستور اصلی گفته زرده ها را با وانیل جداگانه بزنید و به بقیه مواد اضافه کنید و بزنید ولی من همرا با وانیل به همون مخلوط اضافه کردم

شیرینی اتریشی

آرد را کم کم روی مواد الک کنید و یه سرعت به خورد خمیر بدید

 

شیرینی اتریشی

تا مخلوط چسبناکی بدست بیاد

خمیر را در قیف با ماسوره شکوفه بریزید

شیرینی اتریشی

سینی رو کاغذ بندازید
و خمیر رو به صورت انگشتهای 6 سانتی روی سینی شکل بدید

من به صورت ساده شکوفه زدم شما میتونید به صورت مدل های مختلف شکوفه بزنید


شیرینی اتریشی
حالا شیرینی ها رو بذارید تو فری که با درجه 150 گرم کردید و 20دقیقه بپزید

حالا شیرینی ها رو تزئین کنید :
شکلات رو یا به صورت بن ماری (روی بخار کتری )یا تو مایکروویو به مدت 30 بذارید تا آب بشه یکم روغن مایع یاکره به شکلاتتون اضافه کنید

شیرینی اتریشی

حواستون باشه شکلاتتون نسوزه من هر چند ثانیه درب مایکورفر رو باز میکردم و شکلات رو هم میزدم
اگه با این زمان شکلات حل نشد بازم بهش زمان بدید
با یه قاشق شکلات ها رو بریزید روی شیرینی ها ( که اینطوری تمیز تر در میاد )

شیرینی اتریشی
و بلافاصله روش پودر نارگیل بریزید من یه سری رو هم پودر پسته ریختم البته این قسمت کار رو آویسا خانوم انجام دادن
 

شیرینی اتریشی
و بچینید رو کاغذ روغنی تا شکلاتها ببنده

اینم از شیرینی های خوشمزه
 شیرینی اتریشی

پسندها (2)

نظرات (2)

النا
23 دی 93 2:28
بسیار عالی،خسته نباشی خانوم هنرمند... اگه اشتباه نکنم من این شیرینی رو بنام چروس میشناسم و طعم ومزه ش بی نظیره
بانو
پاسخ
ممنون از لطفت عزیزم نه فرق میکنه چروس طرز تهیه اش شبیه شیرینی بامیه هست و روش سروش فرق میکنه ما بامیه رو میزنم تو شربت و چروس رو باید داخل شکلات زد و سرو کرد ولی این شیرینی داخل فر درست میشه
مریم مامان آیدین
25 دی 93 12:56
واااای...چقدر خوب به نظر میاد....حتما تعداد شیرینی های عید رو زیاد کن دوستم که امسال دوست دارم من هم چند نوعی خودم درست کنم عاااااالیه
بانو
پاسخ
عزیزم امیدوارم بتونم همه رو آپ کنم اصلا وقت نمیکنم خیلی شیرینی ها رو درست کردم عکساشم گرفتم ایشاله که بتونم همه رو بزارمو و شرمنده نشم