کافه بـــانـــــــــــــو

پان اسپانیا

1393/10/23 11:53
نویسنده : بانو
64,704 بازدید
اشتراک گذاری

اگه دنبال یه دسر خیلییی خوشمزه و راحت میگردید حتما این دسر رو تست کنید

چون با وجود مواد اولیه ساده ای که داره طعم بینظیری داره مطمئنم همه مهمونا ازتون دستور این دسر رو میخوان

مهم تر از همه اینه که این دسر هر چی بیشتر بمونه خوشمزه تره پس میتونید از روز قبل حاضرش کنید

پان اسپانیا

من این دسر رو خیلی درست میکنم شاید یه سری مواد اولیه با دستور های که قبلا دیدین فرق کنه  من این دستور رو بارها موادشو کم و زیاد کردم تا به اون چیزی که باب میلمه رسیدم

این ورژنش خیلی خوشمزه هست  حتما تست کنید

مواد لازم برای 4 الی 5 نفر

آرد :4/۱ لیوان

تخم مرغ :1 عدد

شکر نصف لیوان

شیر :دو لیوان

نشاسته گل (نشاسته گندم ) :1 قاشق غذاخوری (قاشق خیلی سرپر نباشه )

نشاسته ذرت :1 قاشق غذاخوری (قاشق خیلی سرپر نباشه )

وانیل :۲/۱ قاشق چایخوری

کره :یک قاشق غذاخوری

بیسکویت بتی پور : ۱ بسته

 خامه صبحانه  :دو قاشق غذاخوری سرپر

پان اسپانیا

طرز تهیه :

تخم مرغ و شکر را با همزن  برقی یا دستی بزنید در حدی که شکر و تخم مرغ مخلوط بشن

پان اسپانیا

مقداری از شیر رو داخل لیوان نگه دارید مابقی رو بریزید توی قابلمه

نشاسته ذرت و نشاسته گل رو داخل اون شیری سردی که توی لیوان هست حل کنید و بعد به شیر داخل قابلمه اضافه کنید

پان اسپانیا

پان اسپانیا

آرد رو با الک کم کم به شیر داخل قابلمه اضافه کنید و تند تند هم بزنید که آرد گلوله گلوله نشه

پان اسپانیا

مخلوط تخم مرغ و شکر را به آن اضافه نمایید و خوب هم بزنید.

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و مدام هم بزنید تا ته نگیرد

پان اسپانیا

حواستون باشه باید مدام هم بزنید ول نکنید برید که اونوقت دیگه همه مواد رو باید بریزید دور چون آرد داخلش گلوله گلوله میشه دیگه نمیشه کاریش کرد

پس گفتم که نگید نگفتی

مواد کم کم شروع میکنه به غلیظ شدن غلظتش باید تقریبا مثل فرنی بشه

پان اسپانیا
 مواد وقتی به غلظت رسید کره و وانیل رو اضافه کنید و زیر شعله را خاموش نمایید و خامه را به آن اضافه نمایید.

پان اسپانیا

پان اسپانیا

نیازی نیست موادمون سرد بشه باید همون جوری داغ داغ خامه رو اضافه کنید و هم بزنید تا خامه با مواد کاملا مخلوط بشن

پان اسپانیا

در نظر داشته باشید که بعد از اضافه کردن خامه مواد کمی شل تر خواهد شد پس موادتون رو خیلی شل بر ندارید 

یه چیزی در مورد پان اسپانیش بهتون بگم

معمولا این دسر رو با ظرفی که توش دسر رو درست میکنن میارن و و برش میزنن وسرو میکنن چون داخلش ژلاتین نداره نمیشه به صورت قالبی درش اورد

میتونید برای اینکه از ظرف سرو کامل درش بیارید کف ظرفتون رو سلفون بکشید که بعدا راحت با سلفون بکشید بیرون

میتونید هم تک نفره سرو کنید

من این بار این دسر رو تک نفره سرو کردم

کف ظرف رو یه لایه بیسکویت میچینیم

پان اسپانیا

بعد از مایه مون که هنوز داغه روی بیسکویت ها میریزیم

پان اسپانیا

مقدار مواد در حدی بریزید که روی بیسکویت ها رو بپوشونه دقت کنید که مواد  همه جا پخش بشه

میتونید برای بین لایه ها از تکه های موز وگردو یا شکلات نیمه تلخ رنده شده یا شکلات چیپسی استفاده کنید

اگه خواستید توی این مرحله بعد ریختن مایه بریزید

ولی بدون اینا هم خیلی خوشمزه هست

مجدد یه لایه دیگه بیسکویت میزاریم و دوباره از مایع مون میریزیم

پان اسپانیا

تا موادمون تمام بشه

دقت کنید لایه آخرمون باید با مواد تموم بشه نه بیسکویت

بعد تمام شدن این مرحله حتما روی ظرف رو با سلفون بپوشونید تا هم روی دسر خشک نشه و ترک ترک نشه و هم بوی مواد غذایی تو یخچال رو نگیره

پان اسپانیا

بزارید توی یخچال به مدت یک روز اگرم طاقت نیوردید حتما 5 6 ساعت رو بمونه چون هر چی بیشتر بمونه مواد به خرد هم میره و خوشمزه تر میشه

بعد از گذشت زمان که بستگی به صبر و طاقت تون داره دسر رو از یخچال خارج کنید وبا هر چی دوست داشتین تزیین کنید

من با پودر کاکائو و شکلات رنده شده تزیین کردم

پان اسپانیا

من موادم یه سریش اضافه اومد که توی این ظرف پیرکس درست کردم که طریق چیدن بیسکویت ها کف ظرف پیرکس رو هم ببینید

پان اسپانیا

پان اسپانیا

 نکته:
این دسر را می توان با انواع بیسکوئیتها مثل پتی بور، ساقه طلایی و سلامت و یا تی تاب تهیه کرد.

من خودم بتی پور رو ترجیح میدم چون طعم قالبی نداره و هر کی خورده اصلا نتونسته حدس بزنه که این دسر با چی درست شده ولی بقیه بیسکویت ها به خاطر طعم خاص شون مزه اش کاملا حس میشه

این دسر را می توان به صورت یک رنگ (ساده وانیلی)، دو رنگ (وانیلی و کاکائویی یا نسکافه ای) تهیه نمود.

برای این کار باید مواد تون روبعد از پخت نصف کنید و به یکیش پودر کاکائو اضافه کنید حتما پودر کاکائو رو داخل مواد الک کنید یا از پودر نسکافه که داخل مقدار آب جوش حل کردید استفاده کنید

یا از شکلات نیمه تلخ داخل مواد وقتی روی حرارت هست قبل از اضافه کردن کره استفاده کنید

یه راه دیگه برای دو رنگ کردن این دسر استفاده از بتی پور کاکائویی هست که من خودم همیشه این کار رو میکنم

اگه نشاسته ذرت در دسترس تون نبود به جاش از یه قاشق نشاسته گل (نشاسته معمولی )استفاده کنید که میشه جمعا دو قاشق نشاسته گل

ولی با نشاسته ذرت کرم مون خیلی لطیف تره

مقدار مواد رو کم و زیاد نکنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید

پان اسپانیا

 

پان اسپانیا

پسندها (6)

نظرات (16)

♥ایدا♥
28 دی 93 20:45
من حتما این دسرو درست میکنم عکسشو می زارم وبم عالی بود ممنون به ماهم سر بزنید
بانو
پاسخ
انشاله که لذت ببرین عزیزم ممنون از لطفتون
نودل بانو
28 دی 93 21:54
به به بسیار عالی....حتما درستش میکنم مرسی عزیزم
بانو
پاسخ
خواهش میکنم النا جون ممنون از لطف شما
فیروزه
29 دی 93 12:49
سلام دوست عزیز...وب زیبایی دارید..تبریک میگم... ممنون از حضور پر مهرتون در وبلاگم... لینکتون رو ثبت کردم دوست هنرمندم... موفق باشید
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون آشنایی با شما باعث افتخار شما هم لینک شدین دوست هنرمندم
aseman
29 دی 93 14:44
عالیه همیشه پیگیر هستم
بانو
پاسخ
تینا
29 دی 93 15:03
سلام عزیزم. خیلی عالیه. دستت درد نکنه. لینک شدی دوست خوبم.
بانو
پاسخ
سلام خواهش میکنم عزیزم ممنون از لطفتون
پارانزیم
29 دی 93 17:15
سلام دوس خوبم ممنونم از حضور گرمتون با افتخار لینک شدید
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از حضورتون آشنایی با شما باعث افتخاره
رنگارنگ
30 دی 93 11:07
عجب دسری شیک و خوشمزه ممنون از حضورتون تبادل لینک با کمال میل
بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون شما هم لینکی دوست هنرمند
دریا
30 دی 93 14:23
سلام ممنونم از حضور گرمت
بانو
پاسخ
الهام
1 بهمن 93 10:58
سلام . دسر خیلی خوشمزه ایه. اما نشاسته گل چیه؟ من تا حالا ازش استفاده نکردم و البته حتی نشنیده بودم.
بانو
پاسخ
سلام عزیزم نشاسته گل نشاسته گندم یا همون نشاسته معمولی هست که باهاش زولبیا درست میکنن دیگه بهتر از نتونستم راهنمایی کنم
نودل بانو
2 بهمن 93 14:18
عزیزم ما هم آپیم
بانو
پاسخ
میام پیشتون عزیزم
الهام
2 بهمن 93 21:35
سلام عزیزم. متوجه شدم. ممنون از راهنماییت
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم
دریا
3 بهمن 93 17:19
با افتخار شما را لینگ کردم بانو
بانو
پاسخ
شما هم با افتخار لینک شدید
مامان ریحانه
4 بهمن 93 21:05
چه دسر خوش رنگ و لعابی ممنون بانو جان
بانو
پاسخ
ممنون ریحانه جون
مریم مامان آیدین
5 بهمن 93 11:38
به نظرم خیلی خوشمزه اومد...ممنووووووونم حتما درست میکنم
بانو
پاسخ
اینو حتما تستش کن مریم جون و خبرشو بهم بده تا الان کسی نبوده اینو خورده باشه و دستورشو نخواسته باشه
مریم مامان آیدین
5 بهمن 93 17:35
بانو جون نشاسته رو باید پودر کنم جون اینی که من ارم انگار رشته خورد شده ست و پودر نیست ممنونم عزیزم...حتما درست میکنم....و با بیسکوییت پتی پور ساده هم خوب میشه؟؟
بانو
پاسخ
عزیزم نیازی به پودر کردن نیست همون جوری داخل شیر سرد حل کن با بتی پور ساد هم خوشمزه میشه
ماهد
2 خرداد 98 21:28
سلام.برای5به بالا(یعنی از10بالاتر)باید چیکار کنم دستور رو چندبرابر کنم تا بشه این.. ممنون میشم جواب بدین.
بانو
پاسخ
سلام میتونید دو برابر یا چند برابر کنید ولی پیشنهاد میکنم یه بار با همین میزان مواد درست کنید تا دستتون بیاد چقدر مواد نیازه چون مقداری که برای هر نفر سرو میکنید متفاوته