کافه بـــانـــــــــــــو

ژله خرده شیشه (بروکن گلاس)

1393/11/19 20:01
نویسنده : بانو
6,516 بازدید
اشتراک گذاری

ژله خرده شیشیه یا بروکن گلاس (broken glass jello ) که به  "ژله موزائیکی " هم معروفه یکی از دسرهای خیلی خوشمزه و

صد البته خوشگل هست که جلوه خاصی به سفره های مهمونی میده

ژله خرده شیشه

 

 تعداد رنگهای دست خودتونه این ژله رو با رنگهای بیشتر هم میتونید درست کنید. با هر ترکیب رنگی قشنگ میشه. من امتحان کردم

این ژله تولد خواهرزاده نازنینمه و چون تم تولدش زرد و آبی بود ما فقط از این دورنگ استفاده کردیم

مواد لازم برای ژله پایه :


پودر ژله آماده آناناس یا آلوئه ورا  یک بسته


بستنی وانیلی ۱ لیوان


مواد لازم برای ژله خرده شیشه ها :

پودر ژله در رنگهای دلخواه چهار بسته (من دو بسته بلوبری و دو بسته آناناس استفاده کردم )

سعی کنید رنگها با هم هماهنگی داشته باشن

طرز تهیه :

 پودر ژله بلوبری رو با ۱ لیوان آبجوش کاملا” حل می کنیم من 30 ثانیه میزارم توی مایکروفر تا ژلاتین داخلش کاملا حل بشه میتونید روی بخار کتری هم بزارید

یعنی کتری در حال جوشیدن باشه شما ظرف ژله رو بزارید روی کتری و هم بزنید تا پودر ژلاتین داخلش حل بشه

این قسمت خیلی مهمه حتما پودر ژلاتین باید کاملا حل بشه

وقتی پودر ژله کامل داخل آب جوش حل شد نصف لیوان آب سرد می ریزم ( بخاطر این نصف لیوان استفاده می کنیم که ژله هامون سفت تر باشه و خوب برش بخوره )

و هم می زنیم تا کاملا” یکنواخت بشه بعد ژله رو می ریزیم تو ظرف مورد نظرمون که بهتره یه ظرف مکعبی باشه من از این ظرفهای مرغ خوری معروف استفاده می کنم.

با بقیه ژله های رنگی دیگه هم همینکار رو انجام می دیم و در ظرفهای جدا می ریزیم و می ذاریم داخل یخچال تا کاملا ببندن.

یعنی شما هر چند رنگ که مد نظرتون هست دونه دونه پودر ژله ها رو طبق دستور روش درست میکنید و میریزید داخل ظرفهای معکبی و میزارید یخچال

بهتر یه شب تا صبح داخل یخچال بمونه تا ژله ها کامل ببندن

بعد از اینکه ژله هاتون بست اونارو برش بدین . بدین ترتیب که اول دور تا دور ژله رو با چاقو از ظرف جدا میکنیم بعد ژله رو بصورت مربع برش می دیم

( حتما هم لزومی نداره خیلی مربع در بیارید بعضی وقتها نامنظمش هم قشنگه) .

broken glass jello

درآوردنش هم اصلا” کاری نداره با یه کاردک خیلی راحت از ظرف جدا می شن.

بعد بصورت نامنظم همه رو توی یه ظرف می ریزیم و می ذاریم یخچال تا ژله پایه رو آماده کنیم

(تا جائیکه امکان داشته باشه سعی کنید رنگهای مشابه کنار هم نباشن).

broken glass jello

 برای قسمت پایه (قسمت سفید رنگ )ژله آناناس یا آلوئه ورا رو با یه لیوان آبجوش حل می کنیم بعد یه لیوان بستنی رو بهش اضافه می کنیم

broken glass jello

(برای اینکه راحت تر مخلوط بشه بهتره بستنی ۱۰ دقیقه بیرون از فریزر مونده باشه)و مرتب هم می زنیم , سعی کنید زیاد هم بزنین چون اگه کمتر هم بزنین بعدا” خط جدایش توی ژله پایه رو می بینین .

broken glass jello

نکته ها :

میتونید به جای بستنی از شیر هم استفاده کنید ولی باید بزارید ژله تون سرد سرد بشه بعد شیر رو بهش اضافه کنید شیر و ژله باید کاملا هم دما باشن

بنظر من راحت ترین ژله پایه همین ترکیب ژله با بستنی هست اول اینکه نمی بره یعنی دون دون نمی شه و دلیل دوم اینکه بخاطر خنک بودن بستنی سریع آماده می شه

 نیاز نیست بذارید دماش بیاد پایین و بعد اینکه خرده ژله ها رو تو خودش حل نمی کنه و برش هاش خوشگل می شه .

اگه میخواید رنگ ژله پایه اتون حتما سفید سفید بشه پس از آلورا استفاده کنید پایه ژله آناناس رنگ کرم به ما می ده

 ژله پایه (ژله سفید رنگ )نباید بهیچ عنوان گرم باشه چون خرده ژله ها رو تو خودش حل می کنه پی اجازه بدید یه خرده از داغی بیفته و بعد بریزید روی خرده شیشه ها

حالا خرده ژله هایی که تو یخچال گذاشته بودید رو بریزین توی همین مرغ خوری معروف بعد ژله پایه رو بریزین روش و بذارید تو یخچال تا ببنده

broken glass jello

broken glass jello

سپس  برش بدین و به ظرف اصلی جهت سرو انتقال بدین

broken glass jello

broken glass jello

با این مقدار مواد می شه دو پیرکس مرغ خوری ژله درست کرد.

البته توی قالب هم میتونید بریزید و ژله رو کامل از قالب دربیارید

این دسر هم خوشمزه هست و هم شیک , درست کردنش هم خیلی راحته . ژله بغلیش هم ژله رولی هست که قبلا آموزشش رو گذاشتم

broken glass jello

broken glass jello

این هم هنر یکی از همراهان همیشگی کافه بانو ، بیتا جان

ممنون بابت عکس ارسالیشون

ژله خرده شیشه

 

پسندها (6)

نظرات (10)

مامان ریحانه
27 بهمن 93 10:25
مررررررررررررررررررررررسی بانو جان بانوی عزیز می تونیم تو قالبهای مخصوص ژله بریزیم و بعد اینکه اگه بریزم برای سرو همونطور قالبی در بیاریم یا اینکه باید برش دهیم مثل عکس
بانو
پاسخ
خواهش میکنم ریحانه جون عزیزم میشه تو هر قالبی بریزید نه نیازی نیس حتما برش بزنید
مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
27 بهمن 93 10:36
سلام بانو دستت درد نکنه خیییییییییییییییلی عالی بود خیلی دوست داشتم درست کنم بلد نبودم ممنون از محبت شما
بانو
پاسخ
سلام عزیزم خواهش میکنم عزیزم خوشحالم که براتون مفید بوده
مریم مامان آیدین
27 بهمن 93 14:10
ممنونم بانو جونم این زله رو خیلی وقته میخوام درست کنم ولی چون شنیده بودم اون زله سفید اگه کرم وانیلی باشه بهتره تا حالا درستش نکرده بودم راستش من برای زله آکواریوم اون طرح سفید زیر رو با همین آلوورا و بستنی درست کردم و با اینکه خییییییییییلی هم زده بودم ولی باز دو لایه شده بود... اینجا بستنیش بیشتره که دولایه نمیشه یا چون همسطح نیست و تو زله غوطه ور میشه دولایه نمیشه؟؟؟
بانو
پاسخ
مریم جون این ترکیب ژله آلورا و بستنی خیلی راحت تره تا کرم وانیلی عزیزم برای درست کردن ژله این نکته رو رعایت میکنی که حتما ژله رو به روش بن ماری درست کنی ؟؟؟من تا ژله داغه بستنی که از قبل اب شده رو میریزم داخلش و تند تند هم میزنم همیشه به همین شیوه عمل میکنم تا الان مشکلی نداشتم
هستی
27 بهمن 93 20:37
پرفکت عالییییییییییییییی
بانو
پاسخ
پارانزیم
1 اسفند 93 22:25
نوش جونت عزیزم عالیه
بانو
پاسخ
بیتا
12 مرداد 94 21:43
من دو بار اینو درست کردم.با چهار رنگ متضاد ومختلف.خیلی به چشم میاد وخوشگله.پیشنهاد میکنم امتحان کنید.
بانو
پاسخ
عزیزم منم این ژله رو بارها درست کردم با ترکیبات رنگ ها مختلف باهاتون موافقم خیلی خوشگل و چشم نوازه توی دستور هم ذکر کردم چون تم تولد آبی و زرد بود با این دو رنگ کار کردم
بیتا
24 آبان 94 19:50
سلام،مرسی که عکسم رو گذاشتید،ولی اسم من:بیتا ست ،نه صبا...
بانو
پاسخ
عزیزم اصلاح شد شرمنده اشتباه شده بود
مریم
28 آبان 94 11:34
ژله تا چند روز داخل یخچال میمونه
بانو
پاسخ
تا دو روز بهترین کیفیت رو داره بیشتر هم بمونه خراب نمیشه ولی خب کیفیت اولی رو نداره و خیلی سفت میشه
مهدیه
19 بهمن 95 13:22
سلام عزیزم خسته نباشید .. گلم من سه رنگ ژله انتخاب کردم ولی از هرکدوم یک بسته موردی نداهره اگ دو بسته نباشه ؟ برا یه مهمونی 5 نفره میخام
بانو
پاسخ
سلام عزیزم نه موردی نداره با هر تعدادی میتونید درست کنید
لاله
14 اسفند 95 20:32
سلام زیباست دستور شیر و ژلاتین رو امکانش هست بذارین برای پایه سفید بجای بستنی و آلوئه ورا
بانو
پاسخ
سلام ممنون ترکیب شیر و ژله به تنهایی جالب نمیشه بهتره یه مقدار شکر هم اضافه شه برای هر لیوان شیر یه قاشق چایخوری ژلاتین بزنین