کافه بـــانـــــــــــــو

خورشت به آلو

1394/9/1 11:16
نویسنده : بانو
3,618 بازدید
اشتراک گذاری

فصل پاییز هست و فراوانی به
یکی از خورشتهای خوب پاییزی همین خورشت به آلو هست،که من شخصا عاشقشم.

اونایی که طعم خورشت های ملس رو دوست دارن حتما تست کنن

خورشت به آلو

مواد لازم برای 4 نفر:

گوشت گوسفندی خرده شده :250 تا 300 گرم

به: 3 عدد متوسط

لپه: یک لیوان

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

رب گوجه:1/5 قاشق غذاخوری

آلو بخارا: حدودا 10 عدد

پیاز متوسط:1 عدد

زعفران دم کرده :2 قاشق غ خذاخوری

آب لیمو ترش تازه :2  قاشق غذاخوری

شکر در صورت تمایل
 

طرز تهیه :

لپه را از قبل خیس میکنیم.

پیاز را خرد کرده و با مقدار کمی روغن در قابلمه تفت میدهیم.

وقتی پیاز سبک شد گوشت خرد کرده را اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا رنگش عوض بشه و اجازه میدیم تا آب گوشت جمع بشه

ادویه و زردچوبه و یه کوچولو فلفل سیاه را  اضافه میکنیم و تفت میدهیم.

سپس لپه ها را اضافه میکنیم و کمی لپه ها رو هم تفت میدهیم تا خامی لپه از بین بره

تفت دادن لپه

 رب گوجه فرنگی هم اضافه میکنم و تفت میدیم تا رنگ رب باز بشه

اضافه کردن رب

مقداری آب به قابلمه اضافه میکنیم و اجازه بدید که جوش بیاد

بعد جوش اومدن حرارت رو کم کنید

آلوها رو بشورید و داخل مقداری آب بزارید خیس بخورندحدودا یه ربع کافیه

به ها رو پوست بگیرید، تخم هاش رو در بیارید و به شکل دلخواه خرد کنید.

خرد کردن به

من مکعبی خرد کردم

به ها رو باید اول یه تفت کوچولو بدیم و بعد به خورش اضافه کنیم

پس داخل تابه یه مقدار روغن بریزید و به ها رو سرخ کنید

خیلی نیاز نیس سرخ بشه و رنگش عوض بشه

یه تفت کوچولو کافیه

من حدود یه ربع با شعله متوسط تفت دادم

تفت دادن به

وقتی از پخت گوشت و لپه مطمئن شدید به و آلو رو به خورشت اضافه کنید

خورشت به آلو

و بزارید خورش حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم دیگه رو حرارت بمونه تا به پخته بشه

خب وقتی خورش خوب جا افتاد و پخته شد زعفرون و آبلمیو و نمک رو اضافه کنید

خورشت رو بچشید اگه دوست داشتید شیرین تر باشه یه مقدار شکر اضافه کنید و اگه دوست داشتین ملس رو به ترش باشه یه مقدار آبلیمو اضافه کنید

خورشت به آلو

اگه دیدین آب خورشت خیلی زیاده بهتره حرارت رو زیاد کنید تا آب اضافه تبخیر بشه

از هر آلویی که دوست داشتین میتونید استفاده کنید

امیدوارم درست کنید و لذت ببرید

خورشت به آلو

خورشت به آلو

خورشت به آلو

 

پسندها (2)

نظرات (3)

صبا
2 آذر 94 0:04
سلام عزيزم.اين نوع خورش علاوه برطعم بي نظيرش خيلي خيلي هم خاصيت داره.نوش جان.راستي يك سوال ازادويه دارجين ميشه استفاده كرد?
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از لطفت خواص به بینظیره میتونید دارچین هم بزنید راستش من تو غذاها و خورش های که زعفرون میزنم دیگه ادویه دیگه ای نمیزنم چون عطر زعفرون رو میگیره
بیتا
4 آذر 94 22:30
مرسی
بانو
پاسخ
یاسمن( مامی فرشته ها )
23 آذر 94 14:12
سلام بانو من تا به حالا این خورشت را نخوردم . حتما خوشمزه است .
بانو
پاسخ
سلام یاسمین جان من که عاشقشم تست کنید ایشاله که خوشتون میاد