کافه بـــانـــــــــــــو

فرنچ تست

1393/10/23 11:47
نویسنده : بانو
4,682 بازدید
اشتراک گذاری

یه صبحانه یا میان وعده کاملا متفاوت و عالییی

حتما تستش کنید مطمئنم پشیمون نمیشید

مواد لازم :

تخم مرغ ۱ عدد

وانیل ۱/۸ قاشق چایخوری

دارچین ۱/۲ قاشق چایخوری(میتونید حذفش کنید من نریختم )

شیر ۱/۴ لیوان

نان تست : ۴ عدد

شکر : ۱ قاشق  غذاخوری

طرز تهیه:

برای نون فرنچ تست میشه از باگت استفاده کرد. باگت رو برشهایی به ضخامت ۱/۵ تا ۲ سانت بزنید.

تخم مرغ رو میشکنیم و با وانیل و شیر، با یک چنگال یا همزن دستی خوب میزنیم

فرنچ تست

حتما مواد رو خوب مخلوط کنید تا تیکه های تخم مرغ توش نمونه

اگه خوب هم نزده بشه به نونتون تیکه های هم نزده تخم مرغ می چسبه و بوی زهم تخم مرغ حس میشه
من دارچین نریختم ولی توی دستور اصلی دارچین هست

میتونید از رنده پوست پرتغال هم داخل مایه تون استفاده کنید


نانها  رو در مخلوط تخم مرغی فرو کنید و نگه دارید تا مایه به داخل نون نفوذ کنه 

فرنچ تست

مدت زمان لازم برای خیس خوردن فرنچ تست معمولا 5 ثانیه هست پس زیاد نزارید بمونه که نونتون له بشه

 نون رو برگردونید و سمت دیگه ش رو هم آغشته کنید.

فرنچ تست

حواستون باشه نون زیادی خیس نشه که فرمشو از دست میده و له میشه

مقدار کمی کره یا روغن رو در تابه بریزید تا گرم بشه.

نونهای خیس خورده رو در تابه روی حرارت ملایم بگذارید تا یک سمتشون طلایی بشه.

فرنچ تست
 برگردونید تا اونورشون هم سرخ بشه.

فرنچ تست

وقتی هر دو طرف طلایی شد از تابه در بیارید و با پودر قند یا کره یا عسل یا میوه ی دلخواه سرو کنید.

نکته میتونید شکر دستور رو حذف یا کم و زیاد کنید با این مقدار شکر فرنچ تست تون کم شیرین هست

از نان باگت هم میتونید استفاده کنید به این صورت که نون باگت رو از عرض برش های به قطر 5/1 تا 2 سانت بزنید

نوش جان.

پسندها (4)

نظرات (5)

مامان ریحانه
25 دی 93 12:26
سلام خانومی اومدم وبت دیدم چقدر پست جدید گذاشتی که من ندیدم نمی دونم چرا در قسمت مطالب دوستان پستهای جدیدت به روز رسانی نشده بود منم در گیر کارهای نازنین بودم فرصت نکردم به وبلاگت بیام و از هیچی خبر نداشتم الان اومدم و دیدم یه عالمه کار جدید گذاشتی عزیزم راحت و قابل دسترس بودن مواد انتخابی جای تحسین داره ودر کل خیلی قشنگ و خوشمزه هستند ممنونم دوست مهربونم به امید موفقیتهای روزافزون برای شما
بانو
پاسخ
سلام ریحانه جونم من چون معمولا هر پستی رو چند روز طول میکشه آپ کنم از ثبت موقت استفاده میکنم به خاطر همین حتما تو لیست مطالب دوستان وبلاگم نمیاد بازم شرمنده ممنون عزیزم شما لطف داری ایشاله فرشته هات همیشه سلامت باشن روی ماهشونو ببوس
مریم مامان آیدین
25 دی 93 12:52
به به سلام دوستم...خسته نباشی خیلی وقته نبودی مثل همیشه عالی و سالم و مقوی...خیلی ممنونم
بانو
پاسخ
النا
27 دی 93 0:14
خسته نباشی خانوم کدبانو بسیاااااار عالی،حتما درستش میکنم عزیزم
بانو
پاسخ
ممنون النا جون شما لطف دارین ماشاله خودتم هنرمندی عزیزم
الهام
28 دی 93 17:05
سلام عزیزم. من یه بار چند سال پیش همچین غذایی را درست کردم.(البته ما شام خوردیمش ) . خیلی خوشمزه بود.نوش جونتون.
بانو
پاسخ
الهام جون باهات موافقم خیلییی خوشمزه هست نوش جونتون
دریا
29 دی 93 14:17
بانو
پاسخ