کافه بـــانـــــــــــــو

ترشی لوبیا سبز

1395/7/10 23:9
نویسنده : بانو
17,334 بازدید
اشتراک گذاری

این پست مخصوص ترشی خوراس اونم از نوع خوشمزه اش

ترشی لوبیا سبز رو تست کردین اگه تست کرده باشین پس با من موافقین که جز خوشمزه هاس و نمیشه ازش گذشت

ولی اگه تست نکردین پیشنهادم اینه حتما امتحانش کنید چون طعم خیلی خاصی داره و اگه به این شیوه که میگم درست کنید یه ترشی ترد و لذیذ دارین 

لوبیا سبز اون بافت تردیش رو حفظ میکنه و ظرف ده روز یه ترشی خوشمزه دارین 

ترشی لوبیا سبز

برای اینکار حتما باید از لوبیا های ریز و قیطونی و تر و تازه استفاده کنید یعنی نازک باشن و سبز 

تا ترشی لوبیا بعد حاضر شدن خوش طعم و ترد بمونه 

لوبیاهای سفت و خیلی بزرگ خوشمزه نمیشه و موقع خوردن هم سفت هست 

با این روشی که میگم لوبیا هام نرم نمیشه و یه حالتی مثل خیارشور داره یعنی شکننده هست 

من ترشی رو این جوری دوست دارم کلا ترشی های که نرم هستن دوست ندارم

مواد لازم

لوبیا سبز 

نمک

سرکه قرمز

سیر

سبزی معطر (ترخون ،مرزه ، نعنا)

فلفل تند

طرز تهیه :

برای این ترشی نیاز داریم به یه شیشه با درب فلزی اندازه شیشه هم باید جوری باشه که لوبیا ها درسته داخلش جا بشه

شیشه رو بشورین و بزارین کاملا خشک بشه

لوبیا ها رو هم بشورین و اجازه بدید آبش کامل گرفته بشه و خشک خشک بشه

من سر و ته لوبیا رو نمیزنم چون به نظرم این جوری خوشگل تر هست و به نظرم اگه بزنین بعد یه مدت ترشی یه حالت لزج میشه

دیگه خود دانید 

فقط اگه سرش خیلی بلند باشه یه کوچولو ساقه ش رو کوتاه میکنم

لوبیا ها رو درسته داخل شیشه میچینیم

بینش از سیر و فلفل و چند پر سبزی معطر استفاده میکنیم 

حالا آب نمک رو میریزیم

برای هر دو لیوان آب جوشیده سرد شده ، یک قاشق غذاخوری سرصاف نمک میزنیم 

اندازه لیوان هم لیوان معمولی که گنجایش 200 میلی گرم آب رو داشته باشه 

یک سوم شیشه رو آب نمک میریزیم و مابقی رو با سرکه پر میکنیم 

در شیشه رو میبندیم

ترشی لوبیا سبز

حالا یه قابلمه که شیشه داخلش جا بشه پر آب میکنیم

شیشه ترشی رو میزاریم داخلش به صورت ایستاده

باید تا روی شیشه رو آب بگیره 

میزاریم روی حرارت تا آب شروع به جوشیدن کنه 

ترشی لوبیا سبز

نکته مهم 

از وقتی که آب داخل قابلمه جوش اومد زمان میگیریم باید نیم ساعت بجوشه 

بعد از نیم ساعت از روی حرارت برمیداریم و اجازه میدیم سرد بشه

شیشه ترشی رو جای خنک میزاریم تا ده روز

من تو کابینت گذاشتم 

بعد 10 رو ترشی آماده هست 

برای باز کردن در شیشه ، چون موقع جوشیدن هوا گرفته یه مفدار سخت باز میشه

با قاشق یا نوک چاقو بندازید زیر در شیشه تا هواش خارج شه بعد راحت باز میشه

من میزانی برای مواد اولیه نگفتم چون کاملا سلیقه ای هست میتونید سیر نریزید 

همون فلفل و سبزی بریزین

من از سبزی خشک استفاده کردم  ترکیب نعنا و ترخون و مرزه

فلفل هم من دو تا درشت انداختم که حسابی تند و تیزش کرد 

طبق ذایقه خودتون موادشو کم و زیاد کنید 

تا فصل لوبیاهای تر و تازه هست درست کنید 

نوش جان 

ترشی لوبیا سبز درسته

ترشی لوبیا سبز

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)