کافه بـــانـــــــــــــو

خامه فرم گرفته با استفاده از خامه صبحانه

1393/6/8 13:18
نویسنده : بانو
33,149 بازدید
اشتراک گذاری

در این پست سعی کردم همه نکات رو درباره فرم دادن این خامه بگم

در ادامه مطالب دو روش واسه فرم دادن این خامه براتون گذاشتم

یکی فرم دادن خامه صبحانه

دومی فرم دادن خامه صبحانه با استفاده از پودر خامه

خامه فرم گرفته

اول از مزایا و معایبش براتون بگم

مزایا : خوبی این خامه اینه که در دسترس همه هست اگه دوست دارین طعم خالص خامه رو تجربه کنید این روش رو امتحان کنید

معایب : کار کردن با این خامه سخته شما به خامه فرم میدید ولی به راحتی اونا نمیشه باهاش کار کرد از خامه های دیگه شل تر هست و همین موقع کار اذیت کننده هست توی گرما خیلی زود فرمش رو از دست میده

با همه خامه های موجود در بازار نمیشه نتیجه عالی گرفت چون کیفیت خامه ها با هم فرق میکنن

مواد لازم

خامه صبحانه :یک بسته

شکر :60 گرم(مقدار شکر دست خودتون هست میتونید بسته به ذائقه تون کم و زیادش کنید )

وانیل : نصف قاشق چایخوری

 

معمولا واسه این روش خامه های که قالبی از پاکت خارج میشن مناسبن یعنی چی ؟

شما معمولا وقتی میخواید خامه رو از پاکت خارج کنید کافیه سرش رو با قیچی ببرید و یه تکون بهش بدید و خامه قالبی به شکل مکعب مستطیل میافته توی ظرف.

اگه این اتفاق افتاد که نشون میده جنس خامه مناسبه و صد درصد خوب فرم میگیره

اگه این اتفاق نیفتاد و شما مجبور شدید با قاشق خامه رو خالی کنید بدونید که این خامه رو نمیتونید فرم بدید

مارک پگاه و کاله که جعبه هاشون صورتیه واسه این روش جواب میده

برای اینکار نیاز داریم به خامه با درصد چربی 30 درصد چون خود چربی خامه به فرم گرفتن خامه کمک میکنه

معمولا خامه صبحانه ها چربیشون بین 25 درصد تا 30 درصد هست

بهتر خامه از دو سه ساعت قبل تو یخچال باشه یعنی خامه کاملا خنک باشه

پاکت خامه رو باز کنید حتما آب یا شیر اضافی داخلش رو دور بریزید

خامه رو خالی کنید شکر رو روش بریزید و با قاشق در حد 10ثانیه هم بزنید فقط در حدی که شکر و خامه مخلوط بشن

خامه فرم گرفته

خامه فرم گرفته

در ظرف رو ببندید و بزارید داخل فریزر

اجازه بدید خامه کاملا یخ بزنه

این خامه رو میتونید تا زمان انقضای خامه نگهداری کنید و هر وقت خواستید فرمش بدید

وقتی خامه خوب یخ زد و تیکه های یخ رو توش دید

نکته :باید تیکه های یخ رو به وضوح توی خامه ببینید

خامه فرم گرفته

خامه فرم گرفته

زمان مشخصی نمیگم چون تو هوای سرد و گرم این زمان فرق میکنه

از فریزر در بیارید و اجازه بدید خامه یه خرده نرم بشه

در حدی که پره های همزن داخلش فرو بره شروع کنید با همزن با دور کندخامه رو بزنید

برای این کار بهتره از ظرف استیل استفاده کنید چرا ؟

چون ظرف استیل سرما رو تو خودش بیشتر نگه میداره البته اجباری نیست حتما از استیل استفاده کنید

گفتم که بهتره فقط دقت کنید ظرف استیلتون خط می افته اگه ظرف استیلی دارید که مهم نیست خط بیفته ازش استفاده کنید

من پره های همزن رو هم میزارم تو فریزر خوب سرد بشه

اولش با دور کند بعد هم با دور تند خامه رو میزنید

خامه فرم گرفته

اولش خامه شل میشه

اما کم کم شروع میکنه به فرم گرفتن و سفت شدن

پس نترسید همون جوری به هم زدن ادامه بدید پیشنهاد میکنم اگه اشپزخونه گرمه برید یه جای خنک بشینید تا گرمای اشپزخونه خامه رو اب نکنه

همزدن رو ادامه بدید تا جای پره های همزن رو روی خامه ببینید

خامه فرم گرفته

خامه فرم گرفته

خامه فرم گرفته

بهتره از اول یه ظرف با اندازه مناسب بردارید چون اگه ظرفتون کوچیک باشه همزدن توش سخت میشه هم اینکه میپاشه  این ور و اون ور هم چون خامه افزایش حجم میده

ظرف بزرگ باشه بهتره من وسط کار مجبور شدم ظرفمو عوض کنم

در مرحله آخر وانیل رو اضافه کنید

پیشنهاد من اینه که تو فصل تابستون از این روش واسه تزیین کیکهاتون استفاده نکنید چون خیلی زود فرمشو از دست میده

فرم دادن خامه صبحانه با استفاده از پودر خامه 

خامه صبحانه :یک بسته

شکر :60 گرم

وانیل : نصف قاشق چایخوری

پودر خامه :سه قاشق غذاخوری

روش کار مثل روش اول هست فقط بعد از بیرون اوردن از فریزر همون اول کار قبل شروع کردن به همزدن پودر خامه رو اضافه کنید

این خامه زودتر از اولی فرم میگیره

کار کردن باهاش هم راحت تر هست

من پودر خامه رو به صورت فله ای از لوازم قنادی ها میخرم

اگه میخواید از این خامه تو دسرها تون استفاده کنید یه قاشق پودر خامه کافیه یعنی با همون یه قاشق میتونید به نتیجه مطلوب برسید ولی برای تزیین کیک بهتره همون سه قاشق رو استفاده کنید

حرف آخر : این روش نیاز به تجربه داره پس اگه بار اول نتونستید خامه رو خوب فرم بدید اصلا ناامید نشید ادامه بدید تا موفق بشید

من خودم چند باری خراب کردم تا بالاخره تونستم خامه خراب شده هم همسر جان با نون میل فرمودن خیلی هم لذت بردن

پیشنهاد میکنم این دوتا لینک رو هم بخونید بعد دست به کار شید

شف طیبه

بهار سایت

 خامه فرم گرفته

اینم چند تا شکوفه که با این خامه زدم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (6)

نظرات (4)

مریم مامی آرین
22 آبان 93 19:56
با اجازه لینک شدین ...مرسی از آموزشهاتون
بانو
پاسخ
صاحب اختیارید خانومی
بیتا
13 مرداد 94 20:02
همیشه با فرم دادن خامه صبحانه مشکل داشتم.مر30 راستی میشه به جای همزن،اونو با دست هم زد؟!
بانو
پاسخ
سعی کنید برای فرم دادنش از پودر خامه استفاده کنید این جوری احتمال فرم گرفتن بیشتره چون میزان غلظت چربی خامه های صبحانه استاندارد نیس ضریب شکست بالاس اصلا با دست نمیشه فرم داد عزیزم حتما باید همزن برقی باشه
یاسمن( مامی فرشته ها )
7 مهر 94 13:55
من چند بار با این روش اولی خامه فرم گرفته استفاده کرده ام اما شیرین اش زیاد شد و دلمو می زد. به نظرتون پودر خامه را خود قنادی ها و شیرینی فروشی ها دارند.؟
بانو
پاسخ
عزیزم خوب مقدار شکر رو کمتر بزن مقدار شیرینیش دست خودت هست من ندیدم راستش داشته باشن باید از جاهای که لوازم شیرینی پزی دارن بخری من از لوازم قنادی به صورت فله ای میخرم
ریحان بانو
25 تیر 00 12:57
این مقدار خامه برای یک کیک چه اندازه ای کافیه؟؟
بانو
پاسخ
این مقدار کلا ۲۶۰ گرم خامه میده
برای کیک اسفنجی ۴ تخم مرغی تو قالب ۲۰
حدودا ۷۰۰ گرم تا یک کیلو خامه نیاز دارید