کافه بـــانـــــــــــــو

کیک پنجره با شیشه های رنگی

1394/12/4 15:8
نویسنده : بانو
6,862 بازدید
اشتراک گذاری

 برای سالگرد ازدواجمون برای تزیین کیک دنبال یه طرح بودم

و چون خیلی وقت بود تو فکر درست کردن یه کیک بودم که این جوری تزیین کنم این شد که تصمیم گرفتم از ایده پنجره های رنگی شف طیبه استفاده کنم

کیک پنجره با شیشه های رنگی

 

مواد لازم:

شکلات  : حدودا 60 گرم

پایپینگ ژل :برابر دستور

کیک پایه (من اسفنجی درست کردم با نصف مواد که شد کیک اسفنجی سه تخم مرغی)

خامه فرم گرفته : حدود 300 الی 400 گرم

موز و گردو

قیف یک بار مصرف

این مقدار مواد اولیه برای یه کیک اسفنجی سه تخم مرغی هست با قطر بیست سانتی متر

طرز تهیه :

برای کیک پایه با هر کیکی که راحتین میتونید کار کنید من اسفنجی درست کردم البته با نصف مواد چون همش زیاد بود و تصمیم داشتم یه کیک کوچولو درست کنم

ولی شما میتونید با هر کیکی که راحتین کار کنین

برای خامه فرم گرفته هم من از خامه فریزری استفاده کردم

طریقه کار با خامه های فریزری

ولی میشه با هر کرم دیگه ای که دوست داشتین کار کنین

خب کیک رو از قبل درست کردم و لایه ها رو با شربت آناناس مرطوب کردم و خامه کشی کردم و بین لایه ها هم از موز و گردو و شکلات استفاده کردم

این کارا رو شب قبلش کردم و صبح فرداش رفتم سراغ تزیینات کیک

خب برای طرح این طرح اصلی بود که برگرفته از شیشه پنجره های بنای بادگیر باغ دولت آباد یزده

بنای بادگیر باغ دولت آباد یزده

قالبی که کیک رو توش درست کردم روی کاغذ روغنی گذاشتم و دور تا دورش رو با خودکار خط کشیدم که اندازه طرحم مشخص بشه

طرح اصلی رو گذاشتم جلوم و با خط کش و خودکار روی کاغذ شروع کردم به کشیدن طرح

کیک پنجره با شیشه های رنگی

ولی اگه براتون سخته که این جوری طرح رو بکشید میتونید کاغذ روغنی رو بزارید روی مانیتور

 بعد تو فضای داخل دایره طرح رو به اندازه دایره اتون بزرگ کنید

 روی خطوط رو با خودکار بکشید. اگه لازمه با جابجا کردن کاغذ طرح رو توی دایره کامل کنید.

برای انتقال طرح روی کیک من از تکنیک ترنسفر استفاده کردم که همین روشی که قراره توضیحشو بدم

ولی اگه میتونید یا طرحتون خیلی ساده هست میشه طرح رو مستقیم با شکلات روی کیک بکشید

یعنی با شکلات آب شده به وسیله ی قیف روی کیک طراحی انجام بدید مثل شف طیبه

من برای محکم کاری و اینکه حوصله ریسک نداشتم از روش ترنسفر استفاده کردم.

برای شروع تزیین

شکلات رو بن ماری کنید

تمپر کردن شکلات رو اینجا گفتم

بهتره از شکلات مرغوب استفاده کنید شکلات رو ذوب کنید

شکلات رو داخل قیف یک بار مصرف بریزید

کیک پنجره با شیشه های رنگی

یه سینی بزارید و طرح رو به پشت داخل سینی بزارید

چون قرار نیس همراه شکلات جوهر خودکار هم بخوریم

نوک قیف رو با قیچی خیلی ریز ببرید

حالا شروع کنید به کشیدن طرح با شکلات

کیک پنجره با شیشه های رنگی

این قسمت خیلی لذت بخشه

روی خطوط رو با شکلات ذوب شده بکشید

اگه احیانا قسمتی رو اشتباه کشیدید یا شکلات چکه کرد نگران نباشید بعد سفت شدن شکلات خیلی راحت میشه اصلاحش کرد

اجازه بدید شکلات که کامل خودشو گرفت با نوک ناخن یا چاقو اون قسمت رو آروم بردارید و اگه لازمه مجدد با شکلات بکشید

خب گفتم بزارید توی سینی واسه الان چون قراره طرح بره داخل یخچال تا خودشو بگیره حالا باسینی راحت قابل انتقاله

کیک پنجره با شیشه های رنگی

 سینی رو بزارید توی یخچال تا شکلات خودشو بگیره

البته توی فضای آشپزخونه هم خودشو میگیره مخصوصا توی این فصل

ولی من چون این کیک رو تابستون درست کردم و فضای آشپزخونه هم گرم بود گذاشتم یخچال

خب توی فاصله ای که شکلات خودشو میگیره پایپینگ ژل رو درست کنید

کیک پنجره با شیشه های رنگی

برابر دستور پایپینگ ژل رو درست کردم این مقدار برای کیک من با ابعادی که گفتم کافی بود

پایپینگ ژل رو به چند قسمت تقسیم کردم و هر کدوم رو جداگانه رنگ کردم البته بعد از سرد شدن رنگش کردم

هر رنگ رو داخل یه قیف ریختم و آماده گذاشتم

کیک پنجره با شیشه های رنگی

کیکی رو که خامه کشی کردم از یخچال خارج کردم

کیک پنجره با شیشه های رنگی

طرح رو هم که دیگه شکلاتش کامل خودشو گرفته از یخچال در اوردم

 طرح رو آروم و با احتیاط روی کیک برگردوندید

کیک پنجره با شیشه های رنگی

خیلی آروم روی کاغذ رو با نوک انگشت بکشید تا شکلات ها از کاغذ جدا بشه و روی خامه منتقل بشه

کیک پنجره با شیشه های رنگی

کاغذ رو از یه طرف آروم بلند کنید و یه جیغ بلند بکشید از دیدن این صحنه

کیک پنجره با شیشه های رنگی

حالا شروع کنید به رنگ کردن

کیک پنجره با شیشه های رنگی

دقت کنید نوک قیف رو خیلی ریز قیچی کنید تا کنترلش براتون سخت نشه

یکی از راحت ترین تزیینات و البته لذت بخش ترین کیکی که درست کردم بود

کیک پنجره با شیشه های رنگی

هر مرحله که تموم میشد کلی ذوق میکردم

نتیجه نهایی هم که  بسیار زیبا و چشم نواز

آقای همسر تا چند دقیقه چشم ازش برنمیداشت

کیک پنجره با شیشه های رنگی

دخترمم که توی تمام مراحل یه دستی داشت مخصوصا قسمت کشیدن طرح با شکلات اینقدر شکلات خورد که گفتم الانه که حالش بد شه

 و در نهایت یه تشکر ویژه از استاد عزیز شف طیبه نازنین بابت اموزشهای بینظیرشون هر چند توضیحان ایشون اینقدر کامله که نیازی به توضیحات من نبود

ولی خیلی بابت این کیک دوست و آشنا ازم سوال کردن منم مجبور شدم اینجا بزارمش

تا الان هم نزاشتمش و تصمیم به گذاشتنش نداشتم و در نهایت مجبور شدم

کیک پنجره با شیشه های رنگی

 کیک پنجره با شیشه های رنگی

پسندها (2)

نظرات (1)

فاطمه
8 آبان 95 21:37
سلام... واقعا فوق العادس بنظرتون برای منی که اولین بارمه کیک تولد درس میکنم،میتونم این شکلو تزیین کنم؟؟؟ در مورد پودر ذرت؟؟از کجا میشه تهیه کرد؟؟و رنگایی که توش میریزین رنگه چیه؟؟؟مخصوصا سبزه چیه؟؟
بانو
پاسخ
عزیزم کار سختی نیس فقط یه خرده حوصله و دقت میخواد انشاله که میتونید اگه میبینید سخته میتونید یه شکل ساده تر انتخاب کنید حتما هم خامه سطح کیکتون رو صاف کنید پودر ذرت نه عزیزم نشاسته ذرت معمولا لوازم قنادی ها و عطاری ها دارن رنگ ها هم رنگ مجاز خوراکیه از لوازم قنادی ها باید تهیه کنید که به صورت ژله ای و مایع هست برای این کار هر دو جواب میده البته رنگ مایع قیمتش پایین تره