کافه بـــانـــــــــــــو

شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی

1395/7/2 13:51
نویسنده : بانو
10,131 بازدید
اشتراک گذاری

یه پلوی مخلوط خوشمزه که اصالتا شیرازی هست 

شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی

 

مواد لازم برای 4 الی 5 نفر 

برنج:4 پیمانه (پیمانه پلوپز )

شوید : یک پیمانه (مقدار شوید سلیقه ای هست میتونید کمتر یا بیشتر بریزید )

لوبیا چشم بلبلی: 1 پیمانه 

پودر دارچین : به میزان دلخواه

روغن برای دم گذاشتن برنج

طرز تهیه:

برنج رو بشورید و با مقداری نمک بزارید خیس بخوره من برای هر پیمانه برنج(پیمانه پلوپز) یک قاشق چایخوری نمک میزنم

 لوبیا رو با مقداری آب بزارید بپزه حدودا یک ساعت زمان میبره برای پخت ، ولی بازم حتما چک کنید

نزارید لوبیا له بشه باید شکلش رو حفظ کنه چون یه مرحله پخت هم با برنج داره

لوبیل چشم بلبلی

 بعد از پخت لوبیا اونو توی سبد بریزید تا آب اضافیش خارج بشه 

لوبیا چشم بلبلی

توی قابلمه مقداری آب بریزید و بزارید جوش بیاد

بعد جوش اومدن برنج رو بریزید داخلش اگه موقع خیس کردن برنج نمک یادتون رفت بریزید الان نمک رو اضافه کنید

بهتره برنجتون رو یه کوچولو زودتر از وقتایی که واسه پلوی معمولی آبکش میکنید بردارید

یه دونه برنج رو بچشید باید اطراف برنج نرم و مرکزش هنوز خشک باشه این زمان وقت آبکش کردن برنجه

وقتی خواستید برنج رو آبکش کنید قبلش لوبیا رو داخلش بریزید و مخلوط کنید بعد سریع آبکش کنید

این جوری برنج و لوبیا قشنگ مخلوط میشن

حالا شوید رو بریزید و خیلی آروم با کفگیر مخلوط کنید

آبکش کردن برنج

 میتونید از شوید خشک یا تازه اش استفاده کنید

من شوید تازه ریختم

به نظرم با شوید تازه خوشمزه تره ولی رنگ پلومون با شوید خشک خیلی زیباتر میشه

کف قابلمه ته دیگ مورد نظرتون رو بزارید

و برنج رو بریزید

دم گذاشتن برنج

یه مقدار دارچین هم روش بپاشیدحالا مقداری روغن بریزید و درش رو دم بزارید

شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی

 و اول با حرارت بالا تا وقتی که بخار کنه

بعد از اینکه خوب بخار کرد حرارت رو کم کنید و اجازه بدید برنج به مدت 40 دقیقه تا یک ساعت دم بکشه

میتونید این پلو رو با مرغ ،گوشت قلقلی ، ماهی ، تن ماهی سرو کنید

من با مرغ درست کردم 

نکته : میتونید در کنار دارچین ادویه پلویی هم بریزید 

برای درست کردن مرغ هم من این جوری درست کردم

طرز تهیه مرغ:

مواد لازم:

ران مرغ  : 3 عدد

رب گوجه فرنگی: 2 ق غ

هویج: یک عدد

فلفل دلمه ای : یک چهارم یک عدد فلفل متوسط

نمک فلفل زرد چوبه: به میزان لازم

سیر: 1 حبه

پیاز: یک عدد متوسط

روغن: به میزان لازم

طرز تهیه :

ابتدا مرغ رو با مقداری کمی روغن سرخ کردم 

روی مرغ ها فلفل سیاه و زردچوبه بپاشید حین سرخ کردن

بعد سرخ شدن ،مرغها رو از قابلمه بیرون اوردم و پیاز رو رنده کردم درهمان روغن مرغ تفت دادم تا سبک بشه

رب گوجه ، فلفل سیاه و زردچوبه رو اضافه کردم و تفت دادم تا رنگ رب باز بشه

مرغها رو اضافه کردم

سیر و هویج و فلفل دلمه و نمک رو هم اضافه کردم

حدود یه قاشق آب لیمو ترش هم اضافه کردم

 آب ریختم روی مرغها مقدار آب هم به قدری ریختم که کمی روی مرغ رو بگیره

وقتی آب خورش جوش اومد حرارت رو کم کردم و گذاشتم حدود دو ساعت بپزه

بعد هم در کنار برنج مخلوط مون سرو کردم

شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی

شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی

شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی

نوش جان

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

محب مهدی(عج)
4 مهر 95 22:28
بسیار عالی و لذیذ.نوش جان.دستتون درد نکنه
بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون دوست هنرمند
ایمان
10 مهر 95 0:03
بله از اتاق فرمان میگن ران مرغ استفاده بشه لطفا
بانو
پاسخ
اینکه کدوم قسمت مرغ استفاده بشه کاملا سلیقه ای هست البته منم ران استفاده کردم