کافه بـــانـــــــــــــو

کیک نارنگی

1395/9/1 18:0
نویسنده : بانو
5,528 بازدید
اشتراک گذاری

این کیک رو دیروز عصر درست کردم

از خوشمزگی نپرسین که بینهایت خوشمزه بود یه بافتی داشت محشر نرم و خیلی سبک

فکرش رو نمیکردم انقدر خوشمزه باشه دلم نیومد براتون نزارم 

حتما درست کنید من واسه دخترم درست کردم که برای تغذیه ببره با خودش کلاس 

بعلهه دیگه دختر ما هم رفت پیش دبستانی ایشاله که همه بچه ها موفق و سلامت باشن 

کیک نارنگی

 

 

مواد لازم:

آرد : یک و نیم لیوان

شکر : سه چهارم لیوان ( من نصف لیوان ریختم که کم شیرین باشه )

 روغن مایع : یک سوم لیوان

تخم مرغ : 2  عدد

بیکینگ پودر : یک قاشق چایخوری

وانیل : یک چهارم قاشق چایخوری

آب نارنگی : نصف لیوان 

رنده پوست نارنگی : یک قاشق چایخوری 


طرز تهیه:

موادتون رو از قبل بیرون یخچال بزارین که هم دمای محیط بشن

فر رو روی 180 درجه روشن کنین

قالب رو کاغذ روغنی بکشین و حاضر کنید

آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط و  3 بار الک کنین

آب نارنگی ها رو بگیرین و کنار بزارین نیاز نیس از صافی رد کنید با همون پالپش داخل کیک بریزین

 تخم مرغ و شکر و وانیل و رنده پوست نارنگی (قسمت سفیدش رو رنده نکنین که تلخ میشه) رو با همزن به مدت 5 دقیقه بزنین تا کرم رنگ  و پف دار بشه

حالا روغن مایع رو اضافه کنید و در حد مخلوط شدن با همزن بزنید

کیک شیر داغ

همزن رو کنار بزارید

آب نارنگی و آرد رو کم کم و در سه مرحله اضافه کنید 

یه مقدار آرد بریزین یه مقدار آب نارنگی 

مایه کیک رو توی قالب بریزین 

بذارین طبقه وسط فر، با حرارت 180 درجه تا وقتی که تستر از کیک تمیز بیاد بیرون

برای روی کیک هم میتونید سس نارنگی درست کنید 

 که دستورش رو براتون میزارم 

سس نارنگی:

نصف لیوان آب نارنگی و 1 ق غ نشاسته ذرت و 1 الی 2 قاشق غذاخوری شکر رو با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار بدید تا کمی غلیظ بشه ، بعد از اینکه کمی از حرارت افتاد روی کیک بریزین

مطمئنا با سس خوشمزه تره و البته شکیل تر ولی من چون میخواستم کیک رو برای دخترم بزارم ببره دیگه سس رو درست نکردم

کیک نارنگی

کیک نارنگی

 

اینم بافت عالی کیک 

کیک نارنگی

پسندها (1)

نظرات (1)

آرمینه
11 آذر 01 19:27
میتونید توش خلال پرتقال بریزین و با آب نارنگی با پالپ بریزین