کافه بـــانـــــــــــــو

طریقه کار با خامه قنادی

1393/5/18 0:41
نویسنده : بانو
352,855 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از روش ها واسه اماده کردن خامه فرم گرفته مخصوص کیک و شیرینی و دسرها استفاده از خامه های قنادی فریزری  هست

 

خامه قنادی فریزری

برای فرم دادن به این خامه نیاز به افزودن ماده ی خاصی نیست

کارخونه های مختلفی این نوع خامه رو تولید میکنن از جمله کاله ،کولاک ،پرستوک وبن سای و..

و حتما هم باید توی فریزر نگهداری کنید و هر موقع که نیاز داشتید از فریزر خارج کنید

این خامه رو از لوازم قنادی ها و سوپری های بزرگ میتونید تهیه کنید

طرز تهیه:

خامه فریزری

ابتدا به مقدار لازم خامه جدا کرده و درظرفی بریزید و در دمای محیط بزارید

اجازه بدید خامه یخش باز بشه و حالت بستنی بگیره آب نشه در حدی باشه که پره های همزن داخلش فرو بره 

الان دیگه وقتشه که با همزن همش بزنید

خامه فریزری

خامه فریزری

با دور متوسط همزن بزنید تا خامه حجمش چند برابر بشه و جای پره های همزن روی خامه بمونه

طوری که وقتی همزن رو عمود بر خامه بالا بکشید حالت قندیل برعکس بشه

حدودا 8 تا 10 دقیقه طول میکشه

خامه فرم گرفته مون آماده هست

خامه فریزری

نکته :

هم زدن بیش از اندازه این خامه اونو تبدیل به کره میکنه

اگه مقدار خامه فرم گرفته تون زیاد بود میتونید مابقیش رو فریز کنید(حتما توی ظرف دردار و دور از مواد بودار نگه دارید تا خامه بو نگیره ) و برای مصرف مجدد دوباره اون رو بزنید 

ولی اینم بدونید مثل بار اول خوب فرم نمی گیره البته نه اینکه فکر کنید به درد نمیخوره هان بهتر واسه لا به لای کیک و دسر استفاده کنید چون به درد کار کردن با قیف نمیخوره

این راه بهترین روش برای داشتن خامه فرم گرفته هست یعنی راحت و آسون کافیه همیشه یه بسته بخرین و توی فریزر نگه دارین و در مواقعی که نیاز دارین استفاده کنید

پسندها (3)

نظرات (18)

mona
16 فروردین 95 16:10
سلام من برای کاور کردنه کیکم از خامه ی قنادی استفاده کردم میخواستم بدونم دلیل اینکه زود اب میشه چیه؟من دقیقا یک ربع با همزن برقی بدون توقف زدم اما وقتی خواستم روی کیک بزنم کم کم اب میشد.ممنون میشم چاره ای واسه اب نشدن خامه بگین.تشکر
بانو
پاسخ
سلام عزیزم اول اینکه وقتی خامه رو از فریزر خارج میکنید نزارید کامل یخش خارج بشه همینکه نرم شد و پره های همزن داخلش فرو رفت شروع کنید به زدن بعدم خیلی نزنید تا دیدید فرم گرفت دیگه نزنید بعدم باید سرعت عمل داشته باشی خامه زیاد بمونه فرمشو از دست میده و آب میشه و دیگه نمیشه کاریش کرد
بهار
30 شهریور 95 0:55
مرسی مطلبتون واقعا مفید بود
بانو
پاسخ
مهدیه
29 آذر 95 0:32
سلام خامرو از کجا تهیه کنیم؟ از قنادی ؟ من بیشتر چیزایی که اموزش دادید درس کردم دستتون درد نکنه ...
بانو
پاسخ
خامه قنادی فریزری رو سوپر مارکت های بزرگ و لوازم قنادی ها دارن
ندا
22 دی 96 15:54
سلام من خامه اماده رو حدود ٢-٣دقيقه ميزنم قشنگ سفت ميشه در حدي كه ميشه با قيف كار كرد بعد كه استفاده ميكنم دوباره اب ميشه دفعه بعدم خواستم درست كنم سريع سفت شد بعد از حدود ٣دقيقه بيشتركه زدم اب شد بعد دوباره سفت شد بعدم كره شد!من نفهميدم بلاخره چقدر بايد خامه رو بزنم!؟
بانو
پاسخ
سلام عزیزم بهتره خامه رو تو حجم کم تو قیف بریزید و وقتی مشغول ماسوره کاری هستین مابقی خامه رو تو یخچال بزارین که خامه تو محیط آشپزخونه نمونه گرم و آب بشه  فرم دادن خامه خیلی نکته داره و یه جورایی تجربی هست  خامه رو وقتی با همزن میزنید تا حدی بزنید که خامه سفت بشه و دیگه براق نباشه   
رها
19 اسفند 96 0:57
سلام خوبی، چرا قناد یها کیک خامه ایشوم اب نمیشه، خامه اش وقتی میدن دست مشتری تا ميرسه خونه،  اونا خامه شون چیه؟؟ 
بانو
پاسخ
سلام عزیزم .اطلاع دقیقی ندارم که قنادیها دقیقا چی به خامه اضافه میکنن  ولی کیفیت خامه ای که اونا تو حجم زیاد میخرن با کیفیت خامه های یک کیلویی که ما میخریم فرق داره قدرت هم زن هم خیلی مهمه تو فرم دادن خامه و همچنین چیزی که اونها توش خبره هستن اینه که سرعت عمل بالا دارن چون حرفه اشون هست سریع کار رو انجام میدن و خامه توی دستشون اب نمیشه
...
14 خرداد 97 16:04
من زیر خامه یه کاسه یخ میذاشتم و بعد با همزن میزدم...ینی نیاز ب این کار نیست؟خامه اب نمیشه؟
بانو
پاسخ
تو فصل پاییز و زمستون نیاز نیس
تو فصل گرما اگه حس میکنید فضای آشپزخونه خیلی گرمه خوبه که ظرف یخ بزارین زیر ظرف خامه
ولی من کلا نمیزارم
نرگس
27 خرداد 97 18:06
ببخشید کار کردن با خامه قنادی بهتره با این خامه هایی که اسپری هستن.تشکر
بانو
پاسخ
عزیزم‌این اسپری های خامه نه طعم‌جالبی دارن نه چندان به صرفه هست
بیشتر برای تزیینات خیلی کوچولو استفاده میشه مثل تزیینات نوشیدنی ها تو کافی شاپ ها
برای کیک حتما خامه قنادی بخرین
الان اکثر سوپر مارکت ها هم‌دارن 
نگار
22 تیر 97 16:57
سلام.من همزن برقی ندارم میخوام با همزن دستی فرم بدم ایا میشه این کار رو کرد؟ لطفا میشه زمان لازم برای زدن خامه رو بهم بگین؟ خامه ای هم که استفاده میکنم خامه قنادی مینارین کاله است.ممنون.
بانو
پاسخ
سلام عزیزم با همزن دستی نمیشه 
چون سرعت هم زدن اگه پایین باشه خامه به جای فرم گرفتن اب میشه 
با همزن برقی حدودا ۷ تا ۱۰ دقیقه بسته به حجم خامه و قدرت همزن متفاوته 
مرضیه
22 آبان 97 22:42
سلام من همزن برقی فعلا ندارم.میشه به جاش خامه رو بریزم تو مخلوط کن؟
بانو
پاسخ
سلام نه عزیزم مخلوط کن قدرت همزن رو نداره خامه رو اب میکنه جای فرم دادن
قلمی
7 اردیبهشت 99 16:12
سلام وقتتون بخیر. 
عزیزم اگر بخوام کیک شکلاتی درست کنم و برای تزئینش از خامه ی شکلاتی استفاده کنم، میشه به همین خامه قنادی ها موقع هم زدن و فرم دادن پودر کاکائو اضافه کنم؟؟
خامه ام خراب نمیشه؟؟ 
بانو
پاسخ
سلام دوست عزیزم 
بله میتونید پودر کاکائو اضافه کنید
وقتی خامه رو فرم دادید و کامل فرم‌گرفت داخلش پودر کاکائو الک کنید 
و هم بزنید تا یکدست بشه.میزان‌پودر کاکائو هم سلیقه ای هست و به میزان خامه و نوع پودر کاکائو بستگی داره 
 
shell
16 مرداد 99 17:57
با سلام ،برای کاور کردن کیک دو طبقه با قالب ۲۲سانت و ارتفاع ۴سانت یک بسته خامه قنادی کولاک کافیه ؟ممنون میشم جواب بدین
بانو
پاسخ
سلام گفتین کیک دو طبقه یکیش تو قالب ۲۲ اون یکی رو سایز قالب رو نگفتین
منظورتون دو لایه کیک هست ؟؟
 بهتره با تعداد تخم مرغ بگید
مثلا برای کیک ۴ تخم&zwnjمرغی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم خامه نیازه
 
حیمرا
11 آذر 99 3:18
با همزن دستی هم بزنیم میشه؟ 
بانو
پاسخ
خامه رو با همزن برقی باید بزنیدتا فرم بگیره 
سعید
4 دی 99 22:40
یک خامه را دانه ای ۲۲۵۰۰هزار تومان یک خامه ۵۰۰گرمی را میفروشند دیدم قیمت کمتر هستش 
بانو
پاسخ
قیمت ها این روزها متغییره 
ولی یک کیلویی ها قیمتشون مناسب تره تا نیم کیلویی
sozan
18 دی 99 15:39
سلام ممنون میشم جواب من رو بدید
من خامه قنادی مارک بن سای نوع گیاهی دارم که از تاریخ مصرفش بیست روز گذشته درستش کردم خوب فرمگرفته و سفید رنگ هست و مزه اش هم ترش نشده ، میشه ازش استفاده کردی یا باید دور ریخته بشه ممنون
بانو
پاسخ
سلام عزیزم
به نظرم چون خامه هست و از دسته لبنیات
مصرف نشه بهتره
باز خودتون صلاح میدونید
ملسیا
30 دی 99 20:07
سلام من هم زن برقی ندارم همزن دستی دارم وقتی مطلب هایی که اونا هم گفتن همزن برقی نداریم شما گفتین نمیشه یعنی باید برندازمش دور 
بانو
پاسخ
سلام برای فرم دادن خامه قنادی باید همزن برقی داشته باشید با همزن دستی خامه فرم نمیگیره
hk
16 بهمن 99 10:46
سلام خسته نباشید ببخشید خواستم بدونم خامه فرم گرفته سولیانو رو باید چند دقیقه با همزن بزنم تا مثل فرمی که شما بهش دادین دربیاد ممنون میشم ج بدین 
رو سرعت کند یا تند؟؟؟ 
ی سوال دیگ داشتم 
​​​​​​مزه خامه فرم گرفته سولیانو کاله رو عاشقشم خیلی مزش عالیه بی نظیره
خامه کولاک مزش با سولیانو یکی هست یا خیر؟؟ منتظر جوابتون هستم ممنون میشم جواب منو بدین متشکرم 
بانو
پاسخ
سلام عزیزم 
خامه سولیانو هم خوشمزه هست 
البته این پست من مال چند سال پیشه و اون موقع کولاک بهترین بود
الان خامه های زیادی توی بازار هست
که خب طعم خامه سلیقه ای هست 
و اینکه چقدر باید بزنید بستگی به قدرت همزن شما داره اصلا نمیشه تایم و زمان گفت 
اول با دور کند همزن بزنید وقتی دیدید داره سفت میشه دور همزن رو ببرید بالا 
باید اونقدر بزنید که کاملا سفت بشه و وقتی پره های همزن رو بالا میارید خامه
از روی پر ها سر نخوره و کاملا خامه حجم بگیره و سفت بود
طبق قدرت همزن این زمان متغییره
مهسا
13 اردیبهشت 00 6:49
بابت مطلب خوبتون ممنون. اما من واقعا از کار کردن با خامه قنادی خسته شدم. محیط رو خنک نگه میدارم، خامه رو میزنم و پف میکنه و جای پره ها قشنگ روش می مونه، اما بعد از دو دقیقه دوباره شل میشه. یه مسئله ی دیگه ای هم که هست متاسفانه سوپرمارکت ها تا اجناس رو جابجا کنن یخشون باز میشه.
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم 
فرم دادن خامه نکات زیادی داره
سعی کنید از لوازم قنادی ها خامه بخرید
وقتی خامه رو میزارید بیرون یخش باز شه نزارید خامه کامل کامل اب بشه
وقتی مثل بستنی نرم شد شروع کنید به زدن
وقتی یه مقدار با دور کند زدین تا خامه یکدست شد
همزن رو خاموش کنید و یک دقیقه استراحت کنید
مجدد بزنید
وقتی دیدین داره فرم میگیره همزن رو بزارین رو دور تند
مارک خامه ای هم که مصرف میکنید مهمه چی هست 
نازنین
11 خرداد 00 2:43
سلام به شما. من از خامه سولیانو کاله استفاده کردم و تقریبا نزدیک به دو ساعت هم کاسه استیل و هم پره های همزن داخل فریزر گذاشتم که کاملا سرد بشه و خامه هم به مقدار مصرفم داخل یخچال به مدت 15 دقیقه قرار دادم اطرافش اب شد قسمت وسطش کمی یخ بود ابتدا با دور کند به مدت دو دقیقه و بعد 10 تا 15 دقیقه دور تند ولی باز خامه سفت نشد دلیلش به نظر شما چی میتونه باشه  البته از همزن برقی دستی استفاده کردم  نه همزن حرفه ای. 
بانو
پاسخ
سلام عزیزم
تایمی که زدین خیلی زیاد بوده ۱۵ دقیقه دور تند خیلی زیاده اولا که مراقب همزنتون باشید چون تایم طولانی استفاده عمر همزن رو کم میکنه
مطمئند اصلا سفت نشده؟؟
چون ممکنه خامه فرم گرفته باشه ولی چون شما به هم زدن ادامه داده باشید و خامه مجدد شل شده
چون خامه رو زیادم بزنی باز شل میشه
اگه اصلا اصلا فرم نگرفت از کیفیت خامه ها هست
متاسفانه پیش میاد تو برند های مختلف خامه گاهی میخری عالیه گاهی هم هر کاری میکنی فرم نمی گیره
کیفیت خامه ها همیشه یک جور نیس