کافه بـــانـــــــــــــو

کیک بدون فر (پخت کیک در ماهیتابه رژیمی)

1394/5/15 11:18
نویسنده : بانو
470,144 بازدید
اشتراک گذاری

راستش بعد از پخت کیک قابلمه ای که دستورش رو براتون گذاشتم

اونقدر ایمیل و نظرات برام فرستاده شده که خودمم اصلا باورم نمیشد یه هچین کیک ساده ای این همه طرفدار داشته باشه

از همه عزیزانی که به من لطف داشتن تشکر ویژه میکنم ممنون از لطف همه دوستان

چون یه سری نظرات خصوصی برام ثبت کردن نمیشد ازشون تشکر کنم به نظرم همینجا بهترین فرصت هست

و جالبتر اینکه دستور پخت کیکم رو تو خیلی از سایت ها و وبلاگها و گروهای آشپزی دیدم  واقعا برای خودمم جای تعجب داشت

با توجه به استقبالی که از اون کیک شد تصمیم گرفتم از این دسته کیکها بیشتر بپزم و براتون بزارم

این کیک رو توی تابه رژیمی درست کردم بافتش واقعا عالییییییه

به نظرم از کیک قابلمه ای هم بهتر شد جوری که آقای همسر باورش نشد توی تابه درست شده

امیدوارم  مثل اون کیک این هم برای عزیزانی که فر ندارن یا حوصله کار کردن با فر رو ندارن مفید باشه

 کیک تابه ای

بافت این کیک اصلا خمیری نیست و کاملا پوک و اسفنجی هست توی عکس ها کاملا بافت کیک معلومه به شرطی که همه نکاتی رو که میگم رعایت کنید اینم بافت کیک

کیک تابه ای

مواد لازم :

آرد : دو لیوان

شیر : سه چهارم لیوان

 تخم مرغ : 4 عدد

روغن مایع  : یک چهارم لیوان

شکر: 1 لیوان سرخالی

بکینگ پودر : 2  قاشق چایخوری سرصاف

وانیل : نصف قاشق چایخوری

نمک : نوک قاشق چایخوری (یه پنس)

پیمانه اندازه گیری من لیوان دسته دار فرانسویه

طرز تهیه :

مواد رو از نیم ساعت قبل بیرون از یخچال بزارید تا با هم ،هم دما بشن

آرد و بکینگ پودر و نمک رو با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید

تخم مرغ و شکر و وانیل رو به مدت 5 دقیقه با همزن برقی بزنید تا کرم و کشدار بشه (حتما 5 دقیقه بزنید کمتر نشه )

کیک تابه ای

کیک تابه ای

( استفاده از همزن برقی باعث میشه نتیجه کارمون بهتر و مطلوب تر باشه در صورتی که همزن برقی ندارید میتونید از همزن دستی یا همزن غذاساز استفاده کتید)

بعد روغن رو اضافه کنید و با همزن در حد مخلوط شدن بزنید

کیک تابه ای

این مرحله به هم زدن زیاد احتیاجی نداره در حد مخلوط شدن کافیه

بعد نصف شیر رو اضافه کنید و باز با همزن در حد مخلوط شدن بزنید

همزن رو کنار بزارید

 مخلوط آرد و بکینگ پودر رو که الک کردیم در سه مرحله اضافه کنید وبا لیسک یا قاشق چوبی یا قاشق معمولی آروم از یک جهت مخلوط کنید تا با هم ترکیب بشن

کیک تابه ای

این هم زدن مهمه نباید خیلی هم بزنید که پف موادمون بخوابه حالتی مثل تا زدن ، مواد رو از یه طرف به طرف دیگه تا کنید

بعد از اینکه دو سوم آرد رو ریختین مابقی شیر رو هم بریزین و مخلوط کنید بعد آرد باقی مونده رو اضافه کنید

 می تونید داخل این مواد مقداری کشمش و گردو بریزین من حدودا سه قاشق غذاخوری گردو نگینی خرد شده و سه قاشق هم کشمش ریختم

کشمش رو بشورید و اجازه بدین تا آبش بره و خشک بشه بعد استفاده کنید

من یه قاشق از آرد دستور رو برداشتم و با کشمش و گردو مخلوط کردم بعد به مواد کیکم اضافه کردم این کار باعث میشه

کشمش و گردو داخل کیک ته نشین نشن

کیک تابه ای

 بعد اماده شدن مواد 4 قاشق از موادم رو برداشتم حدود دو قاشق چایخوری سرپر پودر کاکائو توش الک کردم با قاشق هم زدم تا یکدست شد

بعد از ریختن مواد سفیدم مواد کاکائویی رو ریختم وسطش
 

حالا نکته ی کلیدی پخت کیک با این ماهیتابه اینه که باید لاستیک (واشر )دور ظرف رو بردارین

قبل از در اوردن لاستیک دقت کنید که لاستیک چه جوری روی در قرار گرفته چون بعد از باز کردن بتونید باز سرجاش بزارید

بعد کف و در آن را با روغن کمی چرب میکنیم  تابه رو روی حرارت بزارید تا گرم بشه

کیک تابه ای

 مایه ی کیک رو داخلش میریزیم  نباید مایه ی کیک از نصف ارتفاع ظرف بیشتر بشه...

کیک تابه ای

بعد روی یک شعله ی پهن گاز و با کمترین درجه با شعله بسیار کم (خیلی مهمه) قرار میدیم....

کیک تابه ای

ظرف مدت بیست و پنج دقیقه تا نیم ساعت کیکتون آماده میشه

کیک تابه ای

اگر بخواین طرف دیگر هم برشته بشه ، با چنگال یا خلال دندون تست ميكنيم كه کیکمون مغز پخت شده يا نه

ماهیتابه رو برمیگردونیم و میذاریم پنج دقیقه دیگر با شعله کم حرارت ببینه تا اون طرفش هم طلایی بشه

این زیر کیکمون هست

کیک تابه ای

کیک تابه ای

نکته ها :

همیشه بهترین آرد تون رو واسه کیک استفاده کنید آرد قنادی یا سه صفر، از آرد نونوایی استفاده نکنید خواهشا

برای اندازه گیری آرد ، پیمانه رو با قاشق از آرد پر کنید نیازی به فشردن آرد با قاشق نیست

هیچ وقت پیمانه رو توی ظرف آرد فرو نکنید

حتما حتما آردتون رو الک کنید این کار باعث میشه آرد هوا بره داخلش و کیفیت کیکمون بالا بره

میتونید از کره هم به جای روغن استفاده کنید برای این کار کره رو آب کنید و اجازه بدید سرد بشه بعد استفاده کنید

میتونید از از انواع آب میوه به جای شیر استفاده کنید

اگه بخواید کیکتون طعم کیک ها سنتی رو بگیره حدود دو تا سه قاشق از شیر رو بردارید و به جاش از گلاب استفاده کنیدو به جای وانیل از پودر هل به همون میزان استفاده کنید

مواد اولیه مرغوب (آرد و بکینگ پودر ) استفاده کنید تا نتیجه کارتون عالییی بشه

بکینگ پودر یکی از عوملی هست که توی پف کیک تاثیر بسزایی داره پس حتما از نوع مرغوبش استفاده کنید

مارک خاصی پیشنهاد نمیدم سعی کنید از جاهایی که لوازم قنادی دارن تهیه کنید

مقدار نمک یه پنس هست یه پنس یعنی انگشت شصت و اشاره رو ببرید داخل نمک و ببندید هر مقدار نمک بین دو انگشتتون موند میشه یه پنس

سعی کردم تمام نکات رو بگم واسه اون دسته از عزیزانی که با کیک قابلمه ای مشکل داشتن امیدوارم مشکلشون حل بشه و از نتیجه کار راضی باشن

منتظر نظرات پر مهرتون هستم

حتما امتحان کنید و کنار عزیزانتون لذت ببرید

نوش جان

کیک تابه ای

این عکس ارسالی یکی از همراهان کافه بانو سارای عزیز ،ممنون بابت عکس کیک زیباشون

کیک در تابه رژیکی

پسندها (3)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (69)

خانومی
15 مرداد 94 22:46
واقعا عالیه ممنون کدبانو می تونیم همین روش رو با خمیر کیک ماست یا کیکهای ساده انجام بدیم دیگه منظورم اینه که توی تابه رژیمی درست کنیم؟البته برای دوستانی که فرندارن وازم می پرسن می خوام خودم که با فر راحتترم.
بانو
پاسخ
اتفاقا خانومی جان خودمم تو فکر امتحانش هستم باید جواب بده ولی چون هنوز تست نکردم نمیدونم چی میشه از من هم خیلی میپرسن اگه تست کردی حتما خبرشو بده منم اگه تست کردم حتما میگم نتیجه رو
مریم بانو
18 مرداد 94 8:51
واااااااای خداااااااااااای من چقد نکته!! مواد و طرز تهیه کیک دقیقن همون اسفنجی ساده س ولی نکته های اینکه توی تابه پخته بشه، فوق العااااااااااااااااااااااااده بودن جدن اگه گردو و کشمش با آرد ترکیب بشن ته نشین نمی شن؟؟ خیلی دوست دارم درستش کنم ولی میترسم واشر تابه رو دربیارم خراب بشه یا نتونم درست سرجاش بذارم ولی حتمن پستتو سیو میکنم تا ان شالله درستش کنم ینی کسایی که فر ندارن برن حالشو ببرن وااااااای این پستت حرررررررررف نداشت عزیزم پر از نکته های عالی
بانو
پاسخ
میدونم خیلی طولانی توضیح دادم ولی چه کنم عادت کردم نمیتونم کلی گویی کنم امیدوارم واقعا این پست مفید باشه واسه همه اونایی که فر ندارن یا دارن و استفاده نمیکنن والا من واشر رو دراوردم بعد هم دادیم آقای همسر برامون درست کردنممنون از محبتت مریم جون
بیتا
18 مرداد 94 20:52
دستتون درد نکنه،واقعا برای من مفید بود....
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم خوشحالم که مفیده بوده براتون
بیتا
18 مرداد 94 21:09
امروز مهمون داشتیم ،برای همین دستورش رو برداشتم تا فردا درستش کنم.امیدوارم خوب بشه! فردا شب نتیجه رو مینویسم....... خیل خیلی خیلی ممنون
بانو
پاسخ
امیدوارم که بتونید عالییی درش بیارید و راضیی باشین
اشپزخانه خانواده سبز
19 مرداد 94 9:05
به به واقعا عالیه بیسته بیست خسته باشی مهربونم
بانو
پاسخ
ممنون از لطفت نسرین جون
اشپزخانه خانواده سبز
19 مرداد 94 9:06
منم اپم خوشحال میشم سر بزنی
بانو
پاسخ
حتما عزیزم
بیتا
21 مرداد 94 12:47
خیلی خوب شده بود.همه راضی بودند،دستتون دردنکنه
بانو
پاسخ
نوش جان خواهش عزیزم دست خودتون درد نکنه که عالی درست کردین
♥آیدا♥
21 مرداد 94 14:10
سلام بانو جان میخواستم یک غذا یا یک دسر پرکالری که توی لیست دستورات خودت هست بهم معرفی کنی ممنون
بانو
پاسخ
آیدا جون پرکالری زیاد هست شیرینی ها مخصوصا رولت بادحجم زیادتر خامه دونات توی دسرها تیرامیسو و پان اسپانیا البته میتونی خامه پان رو بیشتر بزنی کالریش بیشتر بشه تو قسمت غذا ها هم ته چین با کره شکلات مغزدار ذرت مکزیکی کراکت سیب زمینی و....کلا سرخ کردنی ها فعلا اینا به ذهنم رسید
♥آیدا♥
21 مرداد 94 14:26
بانو جان ببخشید یک سوال داشتم درباره کیک اسفنجی میخواستم بدونم میشه مثلا کیک اسفنجی رو از شب قبل درست کرد و واسه فردا با خامه تزین کرد؟
بانو
پاسخ
آیدا جان اتفاقا من خودم همیشه از روز قبل کیک رو‌میپزم و روز بعد با خامه آستر کشی میکنم چون بخوام همه رو تو یه روز انجام بدم خیلی خسته میشم و برای تزیین حوصله ای نمیمونه بعد از اینکه کیکت رو درست کردی اجازه بده کیک کامل سرد سرد بشه بعد به هر میزانی که قطرش اجازه میده برش بده و داخل قالب بزار و سلفون بکش روش بزار یخچال حالا تو قالب هم نزاشتی مهم نیس فقط جوری باشه هوا نخوره بهش که خشک بشه یا بوی یخچال رو بگیره یا میتونی دورش رو فویل بکشی و بزاری یخچال حتی برای مدت بیشتر تو فریزر هم میتونی نگه داری فقط توی هوای گرم حتما یخچال بزار که به خاطر تخم مرغ خراب نشه اگه هوا خنک باشه بیرون یخچال هم موردی نداره
♥آیدا♥
21 مرداد 94 19:02
مرسی خیلی مفید بود
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم
سمیه
10 شهریور 94 21:46
سلام ممنون از شما.کیک با تابه دوطرفه رو درست کردم البته با ارد نانوایی خیلی خیلی خوب شد عالی بود.واقعا مرسی
بانو
پاسخ
سلام خواهش عزیزم دستتون درد نکنه که عالییی درست کردین نوش جان
سمیرا
15 شهریور 94 19:10
سلام ممنون از دستور کیک..... من میخام پف کیکم زیا باشه ،،باید چ کنم؟؟؟؟
بانو
پاسخ
سلام خواهش عزیزم اگه همهدنکات رو رعایت کنید پف کیکتون هم خوب میشه حتما برای هم زدن از همزن استفاده کنید
mahdieh
20 شهریور 94 14:50
سلام خیلی ممنون برای این کیک خوبتون من هم ماکروفر دارم هم تستر ولی توی هرکدوم درست میکنم خمیر میشه این دستور و دستور کیک قابلمه ای و همین الان خوندم هنوز درستش نکردم میخواستم بدونم توی قابلمه بهتر میشه یا ماهیتابه؟کدوم امکانش بیشتره که خمیر شه؟ کیکی که توی قابلمه درست میکنن وابجوش میریزن یعنی توی قالب میریزن بعد میذارن توی قایلمه و ابجوش میریزن توی قابلمه.او چطور میشه؟کدوم یکی از این 3حالت بهتر میشه؟ ببخشید انقد زیاد حرف زدم:-D همه ای سوالا تو ذهنم بود:-(
بانو
پاسخ
عزیزم نه توی تابه نه توی قابلمه هیچ کدوم خمیر نمیشه ولی خب توی تابه بافتش اسفنجی تر هست ولی توی قابلمه منسجم تر هست من خودم توی تابه رو بیشتر میپسندم اونی که توی قابلمه درست میکنن با آبجوش من تست نکردم درموردش اطلاعی ندارم
فهیمه
2 مهر 94 16:13
سلام خییییییلی ممنون از شما دستور کیکتون عالی بود. من این دستور رو تو قابلمه استیل درست کردم تهش و اطرافش کاغذ روغنی انداختم چهل و پنج دقیقه یک طرف و بیست دقیقه هم طرف بعدیش گذاشتم پخت .خیلی خوب شد. بافتش عالی بازم تشکر میکنم از شما راستی میشه به جای شیر آب پرتقال بریزیم و رنده پوست پرتقال
بانو
پاسخ
سلام خواهش دوست عزیز مرسی از اینکه تجربه اتون رو با ما به اشتراک‌ گذاشتی میتونید اب پرتغال بهدهمون میزان بریزید و رنده پوست پرتغال برای اینکه طعم پرتغال قویتر باشه بریزید
مریم
5 مهر 94 17:05
راستش من خیلی خوشم اومد الان رفتم شیرینی فروشی ی نوع شیرینی دیدم دلن=م خواست دیگه بیخیال درست کردن شدم
بانو
پاسخ
عیب نداره بار دیگه تست کن نوش جان
آوا
11 آبان 94 14:39
ممتون از دستور کیکتون
بانو
پاسخ
نازی
12 آبان 94 16:43
سلام خانمی واقعاً ممنون ، عالی بود من که خیلی خوش اومد از توضیحاتتون و نکته هاتون میشه بی زحمت شیرینی های دیگه هم یادمون بدین
بانو
پاسخ
سلام عزیزم خواهش میکنم ممنون از لطفتون بزرگوار خوشحالم که مفید بوده براتون برای دیدن دستور شیرینی ها تو قسمت موضاعات وبلاگ (سمت راست)انواع شیرینی رو ببینید
tahere
13 آبان 94 14:08
عالی بود. منون
بانو
پاسخ
فهیمه
27 آبان 94 18:57
سلام اومدم بازم تشکر کنم از دستور خوبتون من این کیک رو با اب پرتقال درست کردم و توش پوست پرتقال رنده شده ریختم عالی بود مزش و بافتش کیک سیب هم با همین دستور درست کردم تو قابلمه خیلی بافتش خوب شد فقط سیب ها همه رفتن ته کیک اب سیب دراومده بود و چسبناک شده بود اما خوشمزه بود بازم تشکر
بانو
پاسخ
سلام عزیزم نوش جان ممنون که تجربتون گفتین در مورد کیک سیب هم شاید برش هاتون خیلی کلفت بوده که رفتن ته اینبار برش هاتون رو نازک بزنید
لیلا
29 آبان 94 23:36
سلام من درست کردم عالی شد فقط وقتی خواستم برش گردونم که روش هم طلایی شه مواد چسبیده بود به تابه وقتی جدا کردم یه مقدارش موند و ریخت کیک خراب شد میخواستم بدونم دلیلش چیه
بانو
پاسخ
سلام عزیزم یا قابلمه و روغن خوب داغ نشده بوده که مواد کیک رو ریختی یا لایه تفلون قابلمه اتون خراب شده که باعث چسبیدن مواد کف قابلمه شده
نرگس
12 آذر 94 13:07
سلام من کیک رو اماد کردم الان رو گازه اگه هستین میخواستم بپرسم اگه بعد زمان پخت برا تستش درشو باز کنم پفش نمیخوابه؟؟واینکه شعله گاز من زیاده و2تا شعله پخش کن گذاشتم با این حال بازم زود بردارم؟؟
بانو
پاسخ
سلام اگه بعد از زمان پخت باشه نه نمیخوابه در مورد سوال دوم نمیدونم چقدر زیاده اخه ولی اگه خیلی زیاد باشه مغز کیک خام میمونه و زیرش میسوزه
نرگس
16 آذر 94 15:05
درست کردم عالی شد برامن واقعا ممنون بابت توضیح زیباتون
بانو
پاسخ
نوش جان خوشحالم راضی بودین
فاطمه
21 اردیبهشت 95 18:45
سلام خانوم کدبانو هر چی بگم بازم کمه.ممنون که همه ی نکته ها رو آوردین.عالی هست.عاااااااااااالی.من دوبار پختم این کیک رو.بیسته بیست. فقط یه سوال.من وقتی آرد رو با مایعم قاطی میکنم آرد توش گلوله گلوله میشه. البته بعد از پخت معلوم نمیشه. این آیا ضعف توی کار من هست؟
بانو
پاسخ
سلام سپاسگزارم از لطفتون بهتره حجم زیادی از آرد رو یه دفعه نریزید یا از الک استفاده کنید که هر بار حجم کمی از آرد ریخته شه این جوری دیگه مشکل گلوله شدن آرد رو ندارید
زهره
16 خرداد 95 10:17
عالی بود دستورتون
بانو
پاسخ
مریم
10 تیر 95 16:07
سلام دوست عزیزم طاعات عباداتتون قبول من یکی از خواننده های پرپاقرص وبلاگتون هستم و هر روزم به این وبلاگ سر میزنم که اپ های جدید رو ببینم و پیج اینستاتونو هم دنبال میکنم قبلا هم یه چند باری براتون نظر گذاشتم. واقعیتش عاشق کیک هایی که درست میکنید هستم اما یک جورایی تنبلی میکنم که درست کنم و همیشه پودر های اماده کیک رو ترجیح میدم اما امروز دیگه دلو زدم به دریا واقعا حوس کیک های خونگی کردم و خواستم واسه افطار امشبم درست کنم فقط واسم یک سوالی پیش امده اگه منضور شما سه چهارم لیوان فرانسوی هست یعنی چی من متوجه نمیشم؟ممنون از وبلاگ خوبتون تورو خدا زود تر اپ کنید ببخشید حرف هام یکمی طولانی شد.
بانو
پاسخ
سلام دوست عزیز خوشحالم وبلاگم خوانندگان عزیزی چون شما داره ممنون از محبتتون عزیزم من از لیوان دسته دار فرانسوی استفاده میکنم اگه این لیوان رو ندارید مهم نیس از هر لیوانی که تو خونه دارید و گنجایش 200 میلی لیتر آب رو داره میتونیداستفاده کنید سه چهرم لیوان هم که مشخصه تو تصورتون لیوان رو به چهار قسمت تقسیم کن حالا سه قسمت از اون چهار قسمت میشه سه چهارم امیدوارم توضیحات براتون کافی باشه این لینک رو ببین منظور من این لیوان هست https://www.google.com/search?q=%D9%84%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86+%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%DB%8C&client=tablet-android-lenovo&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwichpi4hNDNAhUGlxQKHUFqCekQ_AUIBygB&biw=600&bih=976
مامان کوچولو
25 مرداد 95 14:45
سلاااااااام...خیلییییییی ممنونم از آموزش عالی و واضحتون....فردا سالگرد ازدواجمونه میخوام برای اولین بار با ماهی تابه درستش کنم..دعا کنین خوب در بیاد ..خبر میدم که چجوری شد
بانو
پاسخ
سلام اگه همه نکات رو رعایت کنید شک نکنید کیکتون عالییی میشه منتظر خبرتون هستم
طنین
17 آذر 95 12:13
ممنونم عزیزم ، عالی بود ، واقعا لذت بردیم
بانو
پاسخ
لیلا
21 آذر 95 15:30
عالی بود ممنونم....برا اولین بار کیک درس کردم همه چی عالی و خیلی خوشمزه بود
بانو
پاسخ
خوشحالم که راضی بودین خیلی عالیه که اولین بار عالی درستش کردین
ر
22 آذر 95 18:09
عزیزم میشه رنگ خوراکی تو مایع اش ریخت واسه رنگی شدن کیک؟
بانو
پاسخ
بله میشه عزیزم موردی نداره حتی میشه چند رنگ درست کرد
رهرو
17 دی 95 5:53
سلام وعرض ادب خیلی خیلی ممنونم دست گلت درد نکنه فقط یه نکته در مدورد بستن درب ماهی تابه ننوشتین یعنی اینکه آیا در تمام مدت نیم ساعت درب رو ببندیم؟
بانو
پاسخ
سلام خواهش میکنم وقتی قراره واشر برا داشته شه پس باید در بسته باشه دیگه نه واشر رو درمیاریم و در رو میبندیم که عرق نکنه تا پایان پخت کیک در رو باز نمیکنیم
سارینا
9 خرداد 96 19:11
سلام من درست کردم خییییییییییییبیلی خوب شده بود واقعا مرسی دستتون درد نکنه
بانو
پاسخ
سلام خوشحالم که مفید بود نوش جان خواهش میکنم
سارینا
9 خرداد 96 19:18
اه چرا مال منو نمایش نمیدین کیکتون اصلا هم خوب نبود
بانو
پاسخ
ببخشین چیو باید نمایش بدم ؟؟؟کیک چی خوب نبود من دقیق نفهمیدم چی میخواین شما اول تشکر کردین و تعریف کردین الان شاکی ببخشین شما چند سالتونه ؟؟؟
زهرا
1 مرداد 96 15:52
سلام مرسی از مطالب خوبتون میخواستم بدونم با با پودر کیک آماده هم میشه تو این تابه ها کیک پخت؟ اون پودرا هم برای پف بیشتر باید الک کنم؟
بانو
پاسخ
سلام خواهش میکنم عزیزم میشه پودر کیک اماده هم به همین روش داخل تابه پخت نیازی به الک کردن نیس چون اونا فقط آرد تنها نیس برای پف بهتر اونها فقط تخم مرغ رو خوب بزنید کافیه اونا رو طبق دستور روی پاکت درست کنید نتیجه عالی رو میگیرید
معصومه
8 شهریور 96 17:07
سلام.ممنون ازدستورپخت عالیتون.فقط نمیدونم چرا کیک من تحش سوخت بااینکه هم ماهیتابه رو چرب کردم هم حرارتش کم بود.زمان بختشم سر25دقیقه ازشعله ورش داشتم ممکنه بخاطر این باشه ک موقع چرب کردن ماهیتابه زیاد روغن نریختم(دوسربطری روغن مایع روغن گزاشتم)
بانو
پاسخ
سلام عزیزم خب شاید لازمه کیکتون رو زودتر بردارین وقتی سوخته پس یا زمان پخت زیاد بوده یا حرارت باید کمتر از اینی که گذاشتین باشه  میزان روغنتون هم کافی بوده منم در حد چرب شدن کف تابه روغن میریزم
مریم
23 شهریور 96 18:31
وااای ممنونم عالی شد من درست کردم واشر هم درنیووردم لازم نیست دربیاریم فقط کدبانو جون چکار کنم که مثل مال خودت پشتش برشته شه در ضمن من کیک قابلمه ای تون هم درست کردم فقط دفعات سوم به بعد کیکش خراب میشد بنظرتون مشکل از چی بود؟ ازتون ممنونم
بانو
پاسخ
نوش جان عزیزم ممنون بابت اینکه تجربه تون رو با ما در میون گذاشتی منم حتما با واشر رو تست میکنم  عزیزم من کاری خاصی نمیکنم که برشته بشه با همون نکاتی که گفتم و زمان پختی که میدم خودش برشته میشه  در مورد کیک قابلمه ای هم بگو دقیقا چه حوری میشه که میگی خرابه  این جوری بهتر میتونم راهنمایی کنم 
مهلا
27 دی 96 20:55
سلام خانم کدبانو عزیز یه سوال تابه من واشر نداره اصلا  درش بسته بشه  کیک خمیری نمیشه؟ ممنون از جوابتون
بانو
پاسخ
سلام دوست عزیز بهتره خودتون تست کنید نتیجه رو ببینید من اطلاع ندارم یکی از دوستان تست کردن بدون دراوردن واشر کاملا راضی بودن از نتیجه کار اگه دیدین خمیر شد یه تیکه پارچه مثل دم کنی بزارید
مهلا
27 دی 96 21:01
یه سوال دیگه  بعد از امتحان با خلال دندان واطمینان از پخت در تابه را باز بزاریم یا صبر بدیم بعد از چند دقیقه باز کنیم
بانو
پاسخ
بعد از اطمینان از پخت حرارت رو خاموش کنید و. بزارید همون جوری با درب باز بمونه چند دقیقه  تا یه خرده از داغی بیفته بعد کیک رو از تابه خارج کنید 
saramir
23 بهمن 96 20:11
سلام... عالی بود... ممنون... لطفا دستور پیتزا خانگی با طعم فست فودهای بیرون رو هم بزارید.... ☺☺☺☺☺
بانو
پاسخ
سلام نوش جان عزیزم  خوشحالم که راضی بودین  دستور پیتزا هم چند تا هست تو وبلاگ.از قسمت موضوعات وبلاگ انواع پیتزا رو ببینید  سعی میکنم دستورات متنوع تر هم بزارم
فاطمه
9 اسفند 96 21:26
خوب
بانو
پاسخ
محبت
aaa
17 خرداد 97 0:01
بسیار ممنوع از توضیحات دقیقتان 
بانو
پاسخ
ممنون از حضورتون دوست عزیزمحبت
حدیث
5 اسفند 97 19:55
عالی بود.فکر نمی کردم از کیک ماهیتابه ای خوشم بیاد اما این خیلی خوشمزه شد😍
بانو
پاسخ
نوش جان خوشحالم که راضی بودین 😍😍
مامان کیان
26 فروردین 98 2:35
ببخشید درست کردن این کیک در تابه رژیمی دیگ نیازی ب دم کنی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟
 
بانو
پاسخ
نه عزیزم‌نیاز به دم کنی نیست
هلما
30 اردیبهشت 98 17:56
سلام خانومی.من مواد رو که ریختم تو مایتابه اومدم و پست شما رو خوندم تو دستور پخت شما ارد کمی بیشتره..به نظر شما اگه مایه شل باشه مشکلی پیش میاد؟
 
بانو
پاسخ
سلام عزیزم 
وقتی ارد کمتر باشه کیفیت کیکتون هم فرق میکنه 
میزان زمان‌پخت بیشتر میشه و البته ممکنه قسمت رویه کیک مپزه یا خیلی دیر بپزه 
zinat
13 خرداد 98 15:54
سلاااام برای اولین بار دارم کیک تابه ای درست میکنم راستش زیاد کیک درست نکردم تاحالا الانم روی اجاقه امیدوارم خوب دربیاد مرسی از توضیحاتتون 😍
بانو
پاسخ
انشاله که عالی میشه عزیزم 😘😘
samane
22 خرداد 98 17:36
 سلام عزیزم ببخشید با آرد جوانه گندم یا همون سمنو کیک خوب از آب در نمیاد؟
بانو
پاسخ
سلام عزیزم نه از ارد شیرینی پزی یا سه صفر باید استفاده کنید 
فاطی
28 تیر 98 9:49
سلام عزیزم ببخشیو من درس کردم ولی پف نکرد دقیق دقیق انجام دادما ولی نمیدونم پف چرا نکرده علتش چی میتونه باشه ولی خوشمزه بود دستتون درد نکنه
بانو
پاسخ
سلام عزیزم 
یا میزان هم زدن تخم مرغ کم بوده یا بکینگ پودرتون خوب نیس 
یمنا
14 مرداد 98 15:35
سلام من کیک رو امروز درست کردم عالی شد ممنونم
بانو
پاسخ
سلام خوشحالم که راضی بودین 😍
mahsa
26 مرداد 98 17:17
Slm. Ba ab ham mishe dorost krd? Be jaye shir🤔
بانو
پاسخ
سلام بله میشه 
المیرا
11 دی 98 15:05
سلام خدا خیرتون بده تا حالا دستور آشپزی به این کاملی وبا این همه جزئیات ندیده بودم ممنووووووون موفق باشید
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطف تون همچنین شما هم موفق باشید😘😘
فاطمه
13 دی 98 14:14
سلام 
ممنونم بابت توضیحات جامع و کاملتون. من درست کردم و فوق العاده شده. من نسبت به دستورالعملهای  اینترنتی خیلی بدبین بودم و برای اولین بار جواب گرفتم بازم مرسی🌹💓💕💗
بانو
پاسخ
سلام خواهش میکنم ممنون از لطف تون😘😘🌹
فاطمه
26 دی 98 13:48
منظور از لیوان و پیمانه چه اندازه باشه که مواد  برا قابلمه بیستر یا کمتر نیاد
بانو
پاسخ
من از لیوان دسته دار استفاده میکنم همینا که برای چای هست ظرفیتش ۲۰۰ میلی لیتر اب هست 
شما تو خونتون از هر لیوانی که ۲۰۰ میلی لیتر اب ظرفیت داره استفاده کنید
فروزان
23 اسفند 98 17:28
سلام به شما بانوی عزیز و تمام کسانی که این پیام رو میخونن.امروز یعنی 23اسفند نود و هشت  تولد همسرمه و بدلیل وجود بیماری کرونا نمیتونیم از بیرون کیک بخریم.میخوام در نهایت کم تجربگی دست بکار بشم.عکسش رو براتون میفرستم.برای همتون آرزوی سلامتی میکنم.🌹🌹🌹
بانو
پاسخ
سلام تولد همسرتون مبارک انشاله که کیکتون عالی شده ممنون بابت پیام‌پرانرژی تون با ارزوی سلامتی برای همه 😘
شبنم
24 اسفند 98 11:01
سلام ببخشید من وقتی کیک رو میپزم همه چیش خوبه فقط اینکه گوله های آرد داخلش سفید معلومه، ۳،۴ بار الک میکنم انا باز اینجوری میشه دلیلش چیه ؟
بانو
پاسخ
سلام مشکل کارتون الک کردن نیس 
مشکل اینه وقتی که ارد رو داخل مواد کیک میریزی ،ارد با مواد کاملا مخلوط نمیشه گلوله های ارد داخل مواد کیک میمونه و وقتی کیک حاضر میشه همون گلوله های ارد داخل کیک هم هست.
اول اینکه به یک باره آرد نریزین  در چند مرحله بریزید و و هربارم خوب مخلوط کنید تا کاملا مواد کیک یکدست بشه 
و ارد خوب با مواد مخلوط بشه  و هیچ گلوله ای نمونه
برای کیک های معمولی میشه اخر که مواد کیک حاضر شد در حد خیلی کوتاه با دور کند همزن مواد رو بزنید تا یکدست بشه 
حدیث
6 فروردین 99 16:09
عزیرم. واقعا ممنونم تابحال نشده بود کیکام اسفنجی بشه. ی دنیاا ممنون. عالی تر از عالی شد کیکم. مرسی کدبانو. نکات رو موبه مو گفتی. با اینکه تاکید داشتی عین مواد گفته شده رو بریزیم ریسک کردم و با 3تا تخم مرغ درست کردم. بی نقص شد. ممنون
بانو
پاسخ
خواهش میکنم خوشحالم که کیکاتون عالییی شده نوش جانتون خسته نباشید 😍
dina
9 فروردین 99 19:25
عالیییییییییی👍
بانو
پاسخ
😍😘😘😍
بانوی شرقی
14 فروردین 99 18:25
من دفعه ی اولم بود درست کردم . معرکه شده بود ممنونم ازتون😘🙏
بانو
پاسخ
خوشحالم که عالی شده ممنون از شما که بهمون‌پیام میدین و تجربتون رو میگید موفق باشید😍
فرانک
3 اردیبهشت 99 20:25
با تشکر از دستور بی نظیرتون.من این کیک رو امتحان کردم فوق العاده بود.
بانو
پاسخ
😍😍😍
سلام دوست عزیز خوشحالم که راضی بودین نوش جان 
ابوالفضل
12 اردیبهشت 99 9:48
سلام من ابوالفضل هستم کیکتون عالی بود دستتون درد نکنه عالیی
بانو
پاسخ
سلام خوشحالم که راضی بودین 😍
الهام
13 اردیبهشت 99 12:16
ممنون از دستور پخت عالی من دیروز برای تولد پسرم بخاطر کرونا کیک خونگی با دستور شما درست کردم واقعا عالی شد البته من سفیده ها رو جدا زدم و آخر کار به مواد اضافه کردم فوق العاده اسفنجی شده بود و روشو همراه موز و گردو خامه کشی کردم و شکلات رنده کردم روش، خیلی خوشمزه شده بود جاتون خالی بازم ممنون
بانو
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم چقدر خوشحال شدم که راضی بودین 😍😍
مهرانکیز
10 تیر 99 16:48
واقعا عالی بود، من با این دستور توی قابلمه روی گاز درست کردم واقعا عالی شده ، باورم نمیشه! ممنونم از اینکه دستور و گذاشتین ما هم استفاده کردیم
بانو
پاسخ
😘😍🌹😘😘
نوش جانتون موفق باشید
زهرا(:
11 تیر 99 4:46
سلام بانوگلی خوبی عزیزم؟من خیلی کیک درست میکنم.از دستور پخت شما خوشم اومده.میشه شمارتون رو بدید بهم تا مدام باهاتون در ارتباط باشم؟
بانو
پاسخ
سلام ممنون 
موفق باشین تو کیک پزی😍
از دادن شماره معذورم تو صفحه اینستا یا همین وبلاگ سوالاتون رو پاسخگو هستم 
zahra
12 تیر 99 20:54
عالیییی بود بانووو من هر چی تا به امروز خراب میشد پف نمیکرد .دیگه اصلا علاقه ای نداشتم ب درست کردن خیلیییی خوب شد خیلیی خوشحالم 😂😂😂😂😘😘😘😘مرسسیییییی  
میشه آدرس پیج اینستاتونو بگین اونجا دنبالتون کنم
بانو
پاسخ
چقدر خوشحالم که عالی شده کیکتون 
موفق باشین عزیزم
پیج اینستا cafebanoo
خودم 😅خودم 😅
30 تیر 99 12:39
سلام عزیزم واقعا بهتر از قابلمه شده 😍😍😍😍
بانو
پاسخ
😍😍😍
maryam
13 آذر 99 11:10
سلام وقتت بخیر بانوی هنرمند،من کیکمو طبق دستورشماپختم ولی نمیدونم چرا سفت شد؟!اسفنجی وپوک نشد،یک شبم که داخل یخچال موند عین آجرشد،دلیلش چیه که دفعه ی بعدی رعایت کنم؟ممنون میشم راهنماییم کنید💜💜💜💜
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفت تون 😘
دوست عزیز 
این&zwnjکه اسفنجی و پوک نشده و بافت کیک سفت بوده
یا میزان&zwnjهم زدن تخم مرغ و شکرتون کم بوده و باید بیشتر بزنید من با همزن برقی حدود ۵ ۶ دقیقه میزنم
یا میزان آردتون بیشتر از دستور بوده
یا نوع بکینگ پودر که مصرف کردین بی کیفیت بوده و تاثیری نداشته 
فریده
28 آذر 99 13:27
سلام من شعله پخش کن ندارم میخام بپزم چکاکنم
بانو
پاسخ
سلام حرارت رو کم کن 
رویا
14 دی 99 1:02
سلام خوبین ببخشید من همزن برقی ندارم با همزن دستی هم میشه انجام داد؟؟ 
بانو
پاسخ
سلام دستور رو کامل بخونید لطفا داخل دستور توضیح دادم 
فاطمه
15 دی 99 1:42
سلام خسته نباشیدممنون ازآموزش عالیتون.من زیرماهیتابه شعله پخش کن گذاشتم وحرارتوکم کردم ولی وسط کیک کمی سوخت چرا.اگه میشه لطف کنید پاسخ بدین.
بانو
پاسخ
سلام
حرارت رو کمتر کنید عزیزم با وجود شعله پخش کن وقتی سوخته خب حرارت زیاد بوده
اگه کمتر از این نمیشه روی یه شعله دیگه گاز بزارید 
فرنوش
11 بهمن 99 16:34
با پودر آماده میشه درست کرد؟ 
بانو
پاسخ
بله با پودر اماده هم  میشه داخل تابه دو طرفه درست کرد 
frnk
27 مهر 01 14:00
ممنونم واقعا عالی بود درستش کردم هم زود اماده میشه هم مورد علاقه بچه هاست 
بانو
پاسخ
خوشحالم که مورد توجهتون قرار گرفته نوش جان