کافه بـــانـــــــــــــو

کیک هویج

1394/8/17 10:14
نویسنده : بانو
9,624 بازدید
اشتراک گذاری

به جرات میگم کیک هویج یکی از کیکهای خوشمزه ای که تا حالا خوردمراضی

نگران طعم هویج نباشید اصلا قابل تشخیص نیس

معمولا کیک های میوه ای اگر رسپيش عالي نباشه نتيجه كار چندان جالب نخواهد بود.  به دليل وجود میوه

در بافت كيك امكان اينكه كيك شما خميري و خيس باشه خيلي زياده. این رسپی یکی از بهترین رسپی های کیک هویجه

کیک هویج

مواد لازم:


تخم مرغ:  4 عدد

شكر : یک لیوان (اگه خیلی شیرین دوست دارین تا یک و نیم لیوان میتونید بریزین ولی با یک لیوان شیرینش کاملا اندازه بود)

روغن مایع : یک سوم لیوان

آرد:  300 گرم(دو نیم لیوان )

هويج رنده شده:  5/1 ليوان تا دو لیوان موقع پیمانه کردن هویج رنده شده رو خیلی عادی داخل لیوان بریزین نیازی به فشرده کردن نیست

بكينگ پودر:  دو قاشق  چايخوري

دارچين: یک ق چ سر صاف

 گردو ریز خرد شده : 50 گرم یا نصف لیوان پودر نارگیل 

وانیل : یک چهارم ق چ 

طرز تهيه کیک هویج :

ابتدا شکر و تخم مرغ و وانیل را بمدت ۵ دقیقه با همزن بزنید

سپس روغن رو اضافه و با همزن میزنیم در حد مخلوط شدن

آرد و بکینگ پودر و جوش شیرین و پودر دارچین رو با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید و به مایه بیفزایید و به آرامی با لیسک مخلوط کنید

 آخر هويج رنده شده و گردو  را هم به بقيه مواد اضافه كنيد

کیک هویج

قالب رو چرب کنید

مايه كيك را به طور يكنواخت در آن ريخته و قالب را در طبقه فري كه از قبل با حرارت 350 درجه فارنهايت یا 180 درجه سانتیگرداد گرم شده است قرار دهيد

و اجازه دهيد تا كيك به مدت 1 ساعت بپزد.بعد از پخت صبر كنيد تا كيك سرد شود بعد از قالب خارج کنید

دقت کنید اندازه قالب رو متناسب انتخاب کنید چون حجم مواد این کیک زیاده قالب 25 سانت مناسبه میتونید به عنوان کاپ کیک هم درست کنید

 نکته : مدت زمان با توجه به قالب و فر شما ممکن هست کم یا بیشتر بشه پس حتما بعد از گذاشت دو سوم زمان پخت اونو به وسیله چنگال یا سیخ چوبی کنترل بفرمایید .
 
میتونید به جای گردو از پودر نارگیل استفاده کنید

کیک هویج

کیک هویج

نوش جان

میتونید به صورت کاپ کیک هم درست کنید 

دستور اصلی از مامی سایت و نجمای عزیز هست که من خودم یه تغییراتی توش دادم 

پسندها (3)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (19)

صبا
17 آبان 94 14:28
سلام .ممنون ازاموزش کیک هویج.راستی به جای جوش شیرین میشه به اندازه اش ازبکینگ پودر استفاده کرد؟ممنون
بانو
پاسخ
سلام خواهش صبا جان بعلهه عزیزم به همون میزان بکینگ پودر بریز
محب مهدی(عج)
18 آبان 94 0:14
دستتون درد نکنه.بافتش عالی شده
بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون
آشپزباشی
18 آبان 94 20:25
سلام .خیلی عالی شده دست وپنجه ات درد نکنه عزیز
بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون بزرگوار
مامانه شایلین
19 آبان 94 21:26
به به منم میخام....
بانو
پاسخ
گریه نداره که دست به کار شو و درست کن نزدیک بودین حتما تقدیمتون میکردم
مامان مریم
21 آبان 94 10:01
سلام عزیزم به به عجب کیکی شده چه بافت نرمی داره نوش جونت
بانو
پاسخ
سلام گلم ممنون از لطفت بزرگوار
بیتا
21 آبان 94 16:12
سلام .چندتاعکس به ایمیلتون فرستادم.اگر خوبه بگین تا دستور وعکس های مخصوص هر کدوم رو بذارم....
بانو
پاسخ
سلام بیتا جان ممنون از لطفت عزیزم از دیدن هنرهای زیبات لذت بردم خانومییی کارات عالی و بینظیره یه دونه اش خرده شیشه هست؟؟درسته اونو اگه مایل باشید توی پست ژله خرده شیشه میتونم بزارم اون ژله سیب هم خوبه اگه ازش بازم عکس داری و دوست داشتین میتونین بفرستین که با اسم خودتون تو وبلاگ بزارم ژله تزریقی تون هم با عرض شرمندگی عکسش زیاد کیفیت نداره و توی عکس واضح نیس اگه عکس دیگه ای ازش دارین اونم بفرستین
مریم
21 آبان 94 17:28
سلام ببخشید یک سوال داشتم برای درست کردن شیرینی و بیسکوییت تولد میشه 10یا 15روز قبل تولد درست کنیم و بذاریم یخچال. خراب نمیشه
بانو
پاسخ
سلام داخل یخچال تازه نمیمونه ولی داخل فریزر میتونید بزارید من خودم شیرینی رو تا ده روز داخل فریزر تست کردم و تازه مونده ولی بیسکویت رو تست نکردم اگه خواستین داخل فریزر بزارید حتما توی ظرف در دار که درش حتما حتما کیپ باشه نگهدارید اگه در ظرفتون کیپ نباشه بوی فریزر رو خیلی زود به خودش میگیره
بیتا
22 آبان 94 9:45
مرسی از وقتی که گذاشتین.... باشه از ژله هایی که خواستید ،براتون میذارم...
بانو
پاسخ
ممنون از زحمتی که بابت ارسال عکسها کشیدین عکس ژله خرده شیشه به پست مربوطه اضافه شد باز هم ممنون موفق باشی بیتا جان
بیتا
22 آبان 94 9:52
راستی هر عکسی رو که خواستید میتونید تو سایت بذارید...
بانو
پاسخ
ممنون از لطفت بزرگوار حتما از عکس هنرهای زیبات استفاده میکنم باز هم منتظر عکس هنرهای زیبات هستم
مامان ریحانه
23 آبان 94 10:42
سلام بانوی عزیزم خسته نباشی با تمام این آموزشهایی جدیدی که گذاشتید و من عقب موندم چرا باید مطالب شما به روز نشه تا من از این خوراکییهای خوشمزه دیر مطلع بشم خیلی همه چی عالیه عزیزم و من هم نگران طعم هویج بودم که شما این نگرانیو با توضیحات کامل و جامعی که همیشه می گذاری از بین بردی ممنون دوست خوبم بانو جان یک سوال من از این پیمونه ها و قاشق های اندازه گیری دارم تو بعضی از دستورات مثل همین کیک اومده یک لیوان در صورتی که از لیوان برای اندازه گیری استفاده کنم قاشق اندازه گیریم چی باشه میشه همون قاشقها باشه یا نه باید از قاشقهای معمولی استفاده کرد ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
بانو
پاسخ
سلام ریحانه جان خوبی عزیزم گل دخترت خوبه ریحانه من معمولا هفته یه بار آپ میکنم پس اگه میخوای از همه آپ ها باخبر بشی هفته ای یه بار سر بزن هر چند دیر به دیر میایی من که کلی نگرانت میشمریحانه جان راستش از اونجایی که سعیم اینه دستوراتم واسه همه قابل اجرا باشه همیشه از لیوان و قاشق های معمولی استفاده میکنم چون همه اون پیمونه ها رو ندارن ولی قاشق و لیوان تو هر خونه ای پیدا میشه شما میتونید از همونا استفاده کنی هیچ موردی نداره با هر کدوم راحت تری کار کن چون معمولا یکی هست اندازه ها
مامان ریحانه
23 آبان 94 11:45
سلام بانو جان رفتم مطالب دوستان دیدم آپی دهانم از تعجب باز موند بعد از اینهمه مدت من تو لیست به روز شده ها دیدمت ممنون عزیزم که نگرانم شدی زندگی و هزارتا گرفتاری ریز و درشت الهی که همه سلامت باشند خصوصا شما و خانواده ی محترمتان دوست عزیز ممنون از اینکه جوابمو دادی یعنی اشکالی نداره من از لیوان استفاده کنم ولی برای قاشقها از قاشهای اندازه گیری اما قاشق چایخوری اندازه گیری خیلی گنجایشش بیشتر از قاشق های چایخوری موجود در خونه هست یعنی کوچکترین سایز قاشقهای سرویس اونوقت مشکل ایجاد نمیشه خصوصا برای اندازه گیری بکینگ پودر ؟
بانو
پاسخ
سلام غزیزم ممنون از لطف همیشگیت تو لیست به روز شده ها اومدم چون همین امروز مطلبی رو‌که نوشتم اپ کردم یه وقتایی مطلب رو مینویسم ولی وقت نمیشه عکسا رو آپ کنم اینه که ثبت موقت میزنم و میمونه بعد که به روز میکنم تو لیست نمیاد ممنون از لطف هر جا هستی موفق و سلامت باشی عزیزم از لیوان میشه استفاده کرد برای قاشق هم من اون سایز کوچیکه رو مرباخوری میگم هااا یعنی از کوچیکترین سایز بخوام حساب کنم میشه مربا خوری بعد چایخوری ولی مال من که یکیه بازم تست کن
طنین حسینی
25 آذر 94 22:07
مرسی مرسی مرسی.... خیلی عاااااااااااااااااااااااااالی بود
بانو
پاسخ
ممنون از حضورتون
لاله
8 اسفند 95 10:18
جرات ندارم اینو امتحان کنم...تعریف کیک هویجو خیلی شنیدم ولی اگه خمیری شه چی! 50 گرم گردو چند لیوان میشه؟ گردو تو کیک نرم میشه طعمش جالب نمیشه
بانو
پاسخ
گردو و کلا مغزها رو نمیشه به پیمانه گفت میتونید چشمی بریزید یعنی هر چقدر دوست داشتین البته قابل حذف هم هست
لاله
11 اسفند 95 19:57
خیلی ممنون ک جواب گذاشتین
بانو
پاسخ
شاخه نبات
30 فروردین 96 16:06
وقتی درست کردم آنقدر آخر کار خميرش سفت شد جا خوردم! گفتم کيکم داغون شد رفت! ولی عاليييييي شد بافتش واقعا ممنونم
بانو
پاسخ
من چون دستور رو تغییر دادم و مقدار روغن رو کم کردم خمیر کیک نسبتا سفت و غلیظ میشه ولی بافت کیک بعد پخت عالیه توی دستور اصلی مقدار روغن مایع یک لیوان بود
آرزو
30 مرداد 96 13:18
وای دستت درد نکنه بانو جون درست کردم عالی شد عالی... فقط انگار من تو فدم تست کردم همیشه یه پنج الی ده دقیقه زودتر از شما کیک هام آماده میشه که اونم انگار بخاطر دمای فرمه...
بانو
پاسخ
نوش جان عزیزم .معمولای دمای فرها متغییره وتایم پخت و میزان دما فرق میکنه 
آرزو
30 مرداد 96 13:21
راستی من هواسم نبود با تخم مرغ روغن هم اضافه کردم ولی با این حال خیلی خوب و پف دار بود مرسی عزیزم خدا خیرت بده..
بانو
پاسخ
ممنون که تجربه تو گفتی عزیزم مطمئنا اگه روغن رو به موقع اضافه میکردین عال تر هم میشد دست خودتون درد نکنه نوش جان 
مژگان
3 اردیبهشت 99 10:52
سلام بانوجان من کیک هویج درست کردم عااالی شد دستتون درد نکنه بابت رسپی های خوبتون👌
بانو
پاسخ
نوش جان. خوشحالم خوشتون اومد.
آذر
8 اردیبهشت 99 14:59
سلام
ببخشید از تو مقدارها متوجه نشدم چقدر هویج لازم داره
میشه دوباره بگین
بانو
پاسخ
سلام‌میزان هویج یک و نیم‌ تا دو لیوان 
هست 
شما بار اول یک و نیم لیوان بریز
یعنی یک لیوان کامل به اضافه یه نصفه لیوان