کافه بـــانـــــــــــــو

کیک پیتزا

1394/12/2 10:56
نویسنده : بانو
4,093 بازدید
اشتراک گذاری

اینم یه کیک خیلی خوشمزه برای عشاق پیتزا

این کیک پیتزا رو خیلی وقته پیش درست کردم و چون موقع عکس گرفتن نشد تزیین کنم تصمیم داشتم یه بار دیگه درستش کنم و با یه عکس بهتر آپ کنم

ولی تا الان پیش نیومد تصمیم گرفتم فعلا همینو بزارم تا یه بار دیگه که درست کردم حتما عکس رو عوض کنم

کیک پیتزا

مواد لازم :

خمیر جادویی نصف دستور

مواد میانی به دلخواه(من گوشت چرخ کرده ،قارچ ،فلفل دلمه ای ،پیاز،ادویه و نمک و فلفل و آویشن ریختم )

زرده تخم مرغ برای رومال

کنجد و تخم خرفه برای روی کیک

طرز تهیه :

من برای خمیر این پیتزا از خمیر جادویی که قبلا گذاشتم استفاده کردم البته با نصف مواد

مواد داخلش هم که کاملا سلیقه ای هر چی دوست دارید در نظر بگیرید

اول خمیر جادویی رو با نصف مواد درست کردم

من برای مواد داخل پیتزا پیاز رو تو روغن تفت دادم بعد گوشت چرخ کرده رو اضافه کردم گذاشتم تفت خورد مقدار ادویه و فلفل زدم به گوشت

قارچ هم اضافه کردم آخر سر فلفل دلمه ای ریز خرد شده اضافه کردم و اجازه دادم با آب قارچ مواد یه خرده بپزن و اب قارچ تموم بشه

بعد از پخت نمک و آویشن و بهش اضافه کردم

و از روی حرارت برداشتم

فر رو روی ۱۸۰ درجه روشن کردم خمیر رو به قسمتهای مساوی بنا به اندازه قالبها تقسیم کنید

خوب حالا دونه دونه خمیر ها رو روی سطح آرد پاشی شده با وردنه باز کردم و قالب رو گذاشتم روی خمیر و دورتا دورشو بریدم

خمیر رو ته قالب 25 سانتی که کاغذ روغنی گذاشته بودم پهن کردم دیواره های قالب رو‌هم چرب کنید

با چنگال روی خمیر رو  سوراخ سوراخ کردم

و یکم دورشو از دیواره قالب بالا آوردم
 

کیک پیتزا


بعد روی خمیر سس گوجه ریختم و مواد پیتزا و پنیر رو به ترتیب اضافه کردم

کیک پیتزا

کیک پیتزا

کیک پیتزا

لایه دوم خمیر رو به کمک وردنه روی یه سطح آرد پاشی شده به قطر نیم تا 1 سانت باز کردم و روی
مواد گوشتی کشیدمش و از کنارها به لایه خمیر زیری چسبوندمش
روی خمیر رو با چنگال سوراخ سوراخ کردم و یک زرده تخم مرغ رو با برس روی خمیر کشیدم
بعد کمی آویشن و کنجد و سیاهدونه پاشیدم و توی فر گذاشتم

کیک پیتزا

کیک پیتزا

حدود 30 تا 40 دقیقه طول میکشه تا بپزه

البته مواظب باشید نسوزه و از 20 دقیقه به بعد چکش کنید چون دما فرها با هم متفاوت هست
وقتی پخت گریل رو روشن کنید تا روی کیک هم طلایی بشه

این کیک پیتزا راحت از قالب جدا میشه و برشش هم خیلی خوبه
فقط بذارید از داغی بیفته

بافت نونش عالییییه اگه با خمیر جادویی کار کردید حتما میدونید که چی بگم

این کیک برای مواقعی که پنیرتون کمه خیلی خوبه و البته این دونه اش برای دو نفر و نصفی کافیه و کامل سیر میشین

 

این کیک رو با هر خمیری که راحت هستید میتونید درست کنید

از خمیر به اندازه یه مینی پیتزا کوچیک اضافه اومد که برای دخترم درست کردم ولی عکسشو ندارم

کیک پیتزا

کیک پیتزا

کیک پیتزا

پسندها (1)

نظرات (1)

مامان ساناز
2 اسفند 94 15:54
کاشکی من فر داشتم خیلی خوشمزه اس می دونم
بانو
پاسخ
الهی عزیزم