کافه بـــانـــــــــــــو

کیک انگلیسی

1394/10/14 18:15
نویسنده : بانو
15,311 بازدید
اشتراک گذاری

یه کیک بسیار خوشمزه با بافت و طعم بینظیر واسه عصرونه توی این روزای سرد

یا واسه تغذیه بچه ها تو مدارس

مطمئنا از خوردنش لذت میبرید

کیک انگلیسی

 

مواد لازم :
 

کره : 100 گرم 

شکر : نصف لیوان

تخم مرغ  : 3 عدد

آرد : یک و نیم لیوان یا 180 گرم

بکینگ پودر : یک قاشق چایخوری

نمک : یک پنس

شیر : یک چهارم لیوان

وانیل : یک سوم قاشق چایخوری

پودر کاکائو : یک قاشق غذاخوری

 کشمش و آجیل (پسته و گردو و کنجد و خلال بادوم ... ) و پوست مرکبات شکری با هم 1/4 پیمانه (مواد بین کیک سلیقه ای هست )

طرز تهیه:

 مواد رو از قبل حاضر و اماده کنید و بزارید هم دمای محیط بشه
 
فر رو روی 180  درجه روشن کنید

 آرد و بیکینگ پودر و نمک رو مخلوط و 3 بار الک کنید

قالب مخصوص این کیک قالب لوف هست

کف قالب رو کاغذ روغنی بیندازید یا چرب کنید

سایز قالب من 10 در 30 هست ارتفاعش هم 10 سانت هست یه خرده بزرگتر یا کوچیکتر هم باشه مشکلی پیش نمیاد

اگه قالب لوف ندارید تو هر قالبی که دارید درست کنید

زرده و سفیده تخم مرغ رو جدا کنید

سفیده رو با همزن بزنید تا فرم بگیره و سفید بشه بعد بذارید تو یخچال تا آب نندازه

کیک انگلیسی

حالا کره که نرم شده و شکر و وانیل رو هم با همزن بزنید تا کاملا سبک و کرم رنگ بشه

 زرده ها رو یکی یکی اضافه کنید و هرکدوم رو حدود یک دقیقه بزنید بعد زرده بعدی رو اضافه کنید

شیر رو هم اضافه و مخلوط کنید

کیک انگلیسی

همزن رو کنار بزارید
 
مخلوط آردو بکینگ پودر و سفیده ی تخم مرغ رو در سه مرحله اضافه کنید

با لیسک به صورت دورانی و خیلی آروم مخلوط کنید تا مایع کیک یک دست بشه

کیک انگلیسی
 
 نصف مایه ی کیک رو در قالب بریزید و روش یکم از کشمش و آجیل رو بریزید

کیک انگلیسی

کیک انگلیسی

به مابقی مایع ، پودر کاکائو اضافه کنید (حتما الک کنید)
 
حالا مایه ی شکلاتی رو ، روی مایه ی وانیلی بریزید

کیک انگلیسی

اگه از مواد آجیلی تون موند روی کیک بپاشید من روی کیک یه مقدار خلال بادوم پاشیدم

 قالب رو در طبقه ی وسط فر بذارید

 نیم ساعت اول پخت به هیچ عنوان در فر را باز نکنید چون پف کیک می خوابه

بعد از گذشت 40 دقیقه یک خلال دندان را توی کیک فرو کنید اگه تمیز بیرون آمد کیک پخته و می توانید آنرا از فر دربیارید

و بذارید تا خنک بشه در غیر اینصورت بذارید بیشتر در فر بمونه

بازم میگم این مدت زمان به نسبت فرها متفاوته

 کیک بافت سبک و خوبی داره و چه با آجیل و بدون آجیل عالییییه

کیک انگلیسی

کیک انگلیسی

نکته ها :

این کیک با این مقدار شکر یه کیک کم شیرین هست و از نظر من عالییی بود چون همیشه کیک هام کم شیرین هست ولی اگه شیرین دوست دارید سه چهارم لیوان بریزید

آجیل ها رو  به آرد آغشته کنید که ته نشین نشن همون اول کار یه قاشق چایخوری از آرد دستور رو بردارید و روی آجیل ها بریزید

مواد بین کیک کاملا سلیقه ای هست میتونید فقط کشمش و گردو بریزید یا اصلا چیزی نریزید فقط روش کنجد بپاشید من خودم کشمش و گردو و پوست مرکبات شکری ریختم

روش هم خلال بادوم ریختم

من به خاطر دخترم میریزم شاید بخوره ولی اینقدر بلاس که همه رو جدا میکنه آخر سرم کلی غر زده که دیگه از این کیکا درست نکن دوست ندارم

میتونید کیک رو بدون پودر کاکائو و یک رنگ درست کنید

طرز تهیه پوست مرکبات شکری رو هم اینجا ببینید خودم درست کردم ولی وقت نکردم پستش رو بزارم ایشاله در فرصت مناسب

فقط یه توضیح در موردش میدم که پوست مرکبات ( نارنگی پرتغال و... ) رو اول تلخیش رو با جوشوندن چند باره داخل آب میگیریم و بعد در شکر میغلطونیم طعم خاصی داره

میتونید به جای وانیل از رنده پوست لیمو یا پرتغال به مقدار یک قاشق چایخوری استفاده کنید که طعمش پاییزی تر بشه

 

نوش جان

کیک انگلیسی

کیک انگلیسی

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (7)

دختــر بابا
16 دی 94 21:00
سلام خاله جونم وبتون عااااااالیه ... من لینکتون کردم اگه دوست داشتین منو لینک کنید بهم سربزنید وب نسبتا خوبی دارم
بانو
پاسخ
سلام ممنون از حضورتون وبلاگتون رودیدم مووفقق باشین کارتون عالیه
صبا
17 دی 94 0:34
سلام خانومي نوش جان بافتش خوب شده.راستي اكه امكان داره كيك اسفجي راهم دردستوركارتون قراردهيد.مرسي.
بانو
پاسخ
سلام ممنون صبا جان کیک اسفنجی رو قبلا گذاشتم اموزشش رو قسمت کیک تولد رو مشاهده کنید
مامان مریم
19 دی 94 15:49
سلام عزیزم خیلی خیلی عالی شده نوش جونت
بانو
پاسخ
سلام ممنون از حضورتون
محب مهدی(عج)
24 دی 94 0:54
nدستتون درد نکنه.خیلی عالیه.مممنونم
بانو
پاسخ
خواهش عزیزم
فهیمه
12 اسفند 94 10:40
سلام امیدوارم حالتون خوب باشه این کیک انگلیسی رو دیشب درست کردم , وقتی آرد و بکینگ پودر رو به مایه زرده و.. اضافه میکردم خیلی سفت شده بود فکر کردم کیکش بد درمیاد اما بافتش خیییییییلی خوب شد مزش هم خوب بود ممنون از دستور خوبتون راستی تو قابلمه درست کردم از اون روز که کیک قابلمه ای رو از رو دستور شما درست کردم دیگه هممممممممه ی کیکام تو قابلمه س به نظرم خیلی راحتتر و بهتر از فر هست, دیگه نگران کم و زیاد شدن حرارت فر و ....... و آخرسرم نپخته موندن وسط کیک نیستم فقط
بانو
پاسخ
سلام خوشحالم که راضی بودین چه خوب که تجربه اتون رو گفتین و افرین به شما که توی قابلمه کیک رو عالییی در اوردین در مورد اون سوالتون چون به صورت خصوصی ثبت کردید اینجا پاسخ رو میدم اولا که ممنون از لطفتون خوشحالم که از دستورات راضی هستین کانال تلگرام فعلا نمیتونم چون وقت نمیکنم اگه در آینده فرصت شد حتما میزارم گزینه جستجو هم برای من که کار میکنه احتمالا عنوانی که میزنید درست نیس چون اگه یه کلمه پس و پیش بزنید پیدا نمیکنه مثلا کیک انگلیسی رو من الان زدم راحت سرچ کرد گزینه مورد نظرتون رو بنویسید گزینه در این وبلاگ رو بزنید و بعد هم روی جستجو کلیک کنید اگر هم موفق نشد از گوگل کمک بگیرید توی گوگل هر دستوری رو که میخواید مثلا کیک شکلاتی خیس بعد یه گزینه کافه بان هم جلوش بزنید این جوری کیک شکلاتی خیس کافه بانو امیدوارم مشکلتون حل بشه
فهیمه
13 اسفند 94 14:44
ممنون، میدونید اصلا نشانه گر موس نمیره داخل مربع جستجو که تایپ کنم نمیدونم مشکل چیه، معمولا از گوگل سرچ میکنم بازم تشکر
بانو
پاسخ
نمیدونم مشکلتون چیه چون من گوشی هم تست کردم شد
سحر
16 مرداد 96 13:55
با روغن جامد بافت کیک عوض نمیشه؟
بانو
پاسخ
اگه روغنتون کاملا جامد باشه تاثیری روی بافت نداره ولی عطر و طعم کیک با کره بهتره البته اگه با بو و طعم کره مشکلی ندارین