کافه بـــانـــــــــــــو

کیک موز و گردو

1393/5/4 19:47
نویسنده : بانو
7,642 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از کیکهای خوشمزه

من که عاشقشم پیشنهاد میکنم حتما تستش کنید

راستش ایده این کیک از موزهای که همیشه توی یخچال ما میمونه گرفته شده

کیک موز و گردو

 

مواد لازم:

آرد: 2 لیوان

شکر: 1 لیوان

شیر :  نصف لیوان

تخم مرغ: 3 تا

روغن مایع: یک سوم لیوان

وانیل:   یک چهارم قاشق چایخوری

بیکینگ پور :2 قاشق چایخوری

نمک: یک پنس

موز رسیده : دو عدد

شکلات چیپسی دو قاشق غذاخوری

گردو ریز خرد شده :دو قاشق غذا خوری

پودر کاکائو :یک قاشق غذاخوری سر پر

(منظور از لیوان ، لیوان های دسته دار فرانسوی هست )

طرز تهیه :

قبل از شروع به کار فرتون رو روشن کنید روی دمای 180 درجه سانتیگراد

همه مواد رو از نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسن

قالبمون رو چرب میکنیم و بعد آرد پاشی میکنیم بعد قالب رو بر میگردونیم تا آرد های اضافه بریزن

آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو رو سه بار الک میکنیم

بعد شکر و وانیل رو به تخم مرغها اضافه کرده با همزن میزنیم تا کرم رنگ و کشدار بشه حدودا 5دقیقه

بعد روغن رو اضافه میکنیم و در حد مخلوط شدن هم میزنیم

مرحله بعد شیر رو اضافه میکنیم

مخلوط آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو رو کم کم به مایع مون اضافه میکنیم

و در نهایت موزمون رو که با پشت چنگال له کردیم اضافه میکنیم 

میتونید واسه اینکه عطر موز بیشتر بشه دو سه قطره اسانس موز هم داخلش بزنین

گردو و شکلات چیپسی رو هم اضافه میکنیم و با موادمون مخلوط میکنیم

میریزیم توی قالب

توی فر با درجه 180 درجه

مدت زمان هم مال من یه ساعت طول کشید ولی شما بعد 45 دقیقه چک کنید در نهایت هم گریل رو خیلی کوتاه روشن کنید

من روش رو با پودر قند و مربای توت فرنگی تزیین کردم

همراه یه فنجون قهوه واقعا لذت بخشه

کیک موز و گردو

 

کیک موز و گردو

نوش جان

 

 

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (9)

مامان کیارش
22 مرداد 93 11:59
سلام دوست عزیز میشه بگی چرا باید سه بار الک کرد الک کردن چه تاثیری داره؟
بانو
پاسخ
این کار باعث میشه آرد هوا بره داخلش و کیفیت کیکمون بالا بره تو پف نهایی کیک تاثیر داره عزیزم اگه بار اولتون هست حتما قسمت انواع کیک ، کیک ساده رو بخونید http://cafebanoo.niniweblog.com/post1.php
مامان کیارش
24 مرداد 93 0:15
سلام دوست عزیز من یه سوال دیگه داشتم هرهفته یه عالمه گوجه فرنگی دستم میرسه در حد چهارپنج کیلو با اینا چیکار میتونم بکنم؟
بانو
پاسخ
عزیزم میتونی سس کچاب خونگی درست کنی که سعی میکنم به زودی دستورش رو بزارم میتونی بزاری تو فر خشک کنی و تو زمستون استفاده کنی اگه همت داشته باشی رب خونگی هم عالییه هر چند خیلی دردسر داره
لاله
7 اسفند 95 14:25
امکانش هست نصف مواد رو درست کرد! یا حتما باید طبق دستورها پیش رفت!
بانو
پاسخ
اگه میتوید مواد رو دقیق نصف کنید موردی نداره تخم مرغ رو دو عدد در نظر بگیرین
لاله
7 اسفند 95 22:09
مچکرم
بانو
پاسخ
لاله
8 اسفند 95 10:14
من اینو درست کردم دقیقا با نصف مواد خیس و خمیری شد
بانو
پاسخ
مریم
22 مرداد 97 18:24
سلام ،من این کیک رو درست کردم اما خیلی خشک دراومده همزن برقی نداشتم با دستی فقط کار کردم 
دلیل خشک شدنش به نظرتون همینه؟
بانو
پاسخ
سلام .چون با همزن دستی کار کردین تخم‌مرغ به اندازه کافی زده نشده 
شما هر چقدر هم با همزن دستی بزنید قدرت همزن برقی رو نداره 
و عامل اصلی پف کیک و اسفنجی شدن کیک ، هم زدن به اندازه تخم‌مرغ هست 
و علت دیگه ممکنه تایم‌پخت زیاد بوده باشه 
مریم
23 مرداد 97 22:29
فکر میکنم زمانش کمتر از 45 دقیقه بوده !
احتمالا بخاطر همون همزن بوده
ممنونم از راهنماییتون
بانو
پاسخ
محبت
مریم
26 مرداد 97 17:04
برای پخت این کیک میشه از قالب حلقه ای استفاده کرد؟ 
من دوباره پختم رویه ش سفته اما بافت داخلیش نرم دراومد 
​​​​من از قالب حلقه ای استفاده کردم
بانو
پاسخ
منظورتون از قالب حلقه ای قالب کمربندی هست یا قالبی که وسطش حفره داره؟؟
در هر صورت نوع قالب خیلی مهم نیس
قالب های که وسطشون سوراخ دارن باعث پخت سریعتر کیک میشن و به خاطر شکل ظاهرشون خب شیک تر هست
قالب کمربندی (منظورم قالب های هست که کف و دیواره قالب از هم جدا میشن)خیلی برای پخت کیک مناسب نیس برای دسر مناسب هستن 
چون مواد کیک ممکنه از درز قالب نشتی کنه 
مریم
7 شهریور 97 18:30
منظورم قالبی بود که وسطش حفره داره ، 
احتمالا برای این قالب 45 دقیقه زمان زیادی بوده، فر هم خیلی داغ!
مرسی
بانو
پاسخ
قالب های که حفره دارن همون‌حفره باعث پخت سریعتر کیک‌میشه محبت