کافه بـــانـــــــــــــو

پاند کیک شکلاتی

1393/6/1 12:08
نویسنده : بانو
5,372 بازدید
اشتراک گذاری

پاند کیک یا پوند کیک یکی از کیکهای خوشمزه هست که انواع مختلفی داره

پاند کیک ها معمولا توی قالبهای مستطیل درست میشن

یکی از انواع پاند کیکها پاند کیک شکلاتی هست که خیلی خوشمزه و پرطرفداره

پاند کیک شکلاتی

پاند کیک شکلاتی

مواد لازم:

آرد : دو لیوان

شکر :سه چهارم لیوان

شیر ولرم :سه چهارم لیوان

کره یا روغن مایع :یک سوم لیوان

تخم مرغ : سه عدد

بکینگ پودر :دو قاشق چایخوری

وانیل :نصف قاشق چایخوری

نمک : یک چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم سس شکلات

آب جوش :3 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو : دو قاشق غذاخوری

کره : یک قاشق غذاخوری

پودر قند :3 قاشق غذاخوری

پودر نسکافه یا قهوه: یک قاشق مرباخوری

جوش شیرین : یک چهارم قاشق چایخوری

 

 منبع این دستور اینجا

طرز تهیه کیک :

فر روی 180 درجه سانتیگراد روشن کنید

حتما مواد رو از نیم ساعت قبل بیرون بزارید تا هم دمای محیط بشن

کف قالب مستطیل رو کاغذ روغنی بندازید ( من توی ظرفای مسطتیل پیرکس درست کردم )

آرد و بکینگ پودر و نمک رو سه بار الک کنید

شکر و وانیل و روغن یا کره رو با همزن بزنید تاکرم رنگ بشه

بعد دونه دونه تخم مرغها رو اضافه کنید

هر تخم مرغ رو به مدت1 دقیقه بزنید بعد تخم مرغ بعدی رو اضافه کنید

شیر ولرم( شیر باید ولرم باشه نه داغ) و آرد رو به تناوب اضافه کنید یعنی یک کمی آرد یک کمی شیر

و با همزن بزنید تا مایع مون یکدست بشه

پاند کیک شکلاتی

طرز تهیه سس شکلات

ابتدا پودر قهوه رو با آب جوش مخلوط کنید بعد پودر کاکائو و کره و جوش شیرین و پودر قند رو بهش اضافه کنید

خوب هم بزنید تا بصورت یک سس شل دربیاد

پاند کیک شکلاتی

یک قاشق از مواد کیک رو به سس شکلات اضافه کرده و مخلوط کنید اگه دوست دارید کیکتون شکلاتی تر باشه میتونید بیشتر هم اضافه کنید

پاند کیک شکلاتی

 

پاند کیک شکلاتی

یک لایه از مواد کیک رو توی قالب ریخته

پاند کیک شکلاتی

بعد از سس شکلات به صورت رگه های روی مواد کیک ریخته

پاند کیک شکلاتی

میتونید با قاشق پهنش کنید تا حالت ابر و بادی بگیره یا همین جوری مثل من

وقتی لایه رو روی هم میریزید خودشون با هم ترکیب میشن

مجدد یه لایه مایع کیک و دوباره سس شکلات

تا موادمون تموم بشه

در نهایت بهتره لایه نهایی مواد کیک باشه چون این جوری خیلی خوشگلتره

پاند کیک شکلاتی

در طبقه وسط فر به مدت 50 تا 60 دقیقه

بهتره خودتون تست کنید من معمولا وقتی توی ظرف پیرکس درست میکنم کیکم زودتر میپزه پس حواستون باشه نسوزه مال من حدود 45 دقیقه زمان برد

من با شکلات تلخ اب شده روشو تزیین کردم خیلی عجله ای شد داشتم میرفتم بیرون خیلی کار داشتم نشد بهتر تزیین کنم

پاند کیک شکلاتی

پاند کیک شکلاتی

پاند کیک شکلاتی

پاند کیک شکلاتی

پسندها (7)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

مهربوون
5 شهریور 93 15:13
خیلی عالیی
بانو
پاسخ
نسترن
5 شهریور 93 16:59
به نظر خیلی خوشمزه میاد. اگر دوست داشتی میتونی بعضی آموزش هات رو برا من بفرستی تا به اسم خودت توی سایتم بزارم
بانو
پاسخ
ممنون عزیزم حتما چرا که نه ادرس وبلاگتون رو اشتباه نوشتی خانومی ای کاش ادرس صحیحتون رو برام بزارید
مهدیه
14 دی 95 13:08
سلام عزیزم .. من امروز میخوام درس کنم نتیجشو بهت میگم گلمممممممممم
بانو
پاسخ
سلام عزیزم منتظر نتیجه هستم ایشاله که درست کنید و لذت ببرین