کافه بـــانـــــــــــــو

کشک و بادمجون

1393/6/17 12:57
نویسنده : بانو
4,950 بازدید
اشتراک گذاری

کشک و بادمجون یکی از غذاهای اصیل و سنتی ما ایرانی ها هست

کشک و بادمجون

من خوم رسما عاشق سینه چاکشم مخصوصا با کشک محلی

مواد لازم برای چهار نفر :

بادمجان : دو کیلو

پیاز متوسط : یک عدد

سیر :سه حبه

کشک ساییده : یک لیوان

نعناع خشک: دو قاشق غذاخوری

مغز گردوی خرد شده : سه قاشق غذاخوری

نمک و زردچوبه :به مقدار لازم

طرز تهیه :

بادمجونها که بهتر قلمی باشه اول خوب بشورید پوست بگیرید بعد توی یه ظرف لایه لایه بچینید و روی هر لایه نمک بریزید

بزارید به مدت نیم ساعت بادمجونها بمونن تا عرق کنن این کار باعث میشه که هم تلخی احتمالیشون گرفته بشه هم موقع سرخ کردن روغن کمتری ببره

بعد بادمجونها رو بشورید بزارید توی سبد تا آبشون بره

اگه عجله دارید میتونید با دستمال تمیز خشکشون کنید

بادمجونها رو سرخ کنید

اگه با سرخ کردن بادمجون مشکل دارید میتونید بادمجونها رو توی فر یا روی گاز کباب کنید بعد پوستشون رو بگیرید

من هر دو تا روش رو دوست دارم

روش اول خوشمزه تره ولی روش دوم سالمتر حالا خودتون انتخاب کنید

بادمجونها رو بریزید توی قابلمه و روش یه لیوان آب بریزید بزارید تا آبش جوش بیاد

توی این فاصله پیاز رو توی همون تابه که بادمجونها رو سرخ کردید خرد کنید و بزارید طلایی بشه بعد یک قاشق از ادویه که طرز تهیه اشو اینجا براتون گفتم

یا اگه ندارید یه خرده زردچوبه و فلفل بهش اضافه کنید

بعد پیاز داغ رو بریزید روی بادمجونها

سیر رو هم رنده کنید و توی همون روغن یه تفت بدید و به بادمجونها اضافه کنید

کشک و بادمجون

زیر حرارت رو کم کنید و اجازه بدید بادمجونها بپزن و آبش تموم بشه

حدودا نیم ساعت تا 40 دقیقه طول میکشه

وقتی بادمجونها پخت با گوشت کوب بادمجونها رو بکوبید تا یه خرده له بشن

کشک و بادمجون

دو قاشق روغن رو بزارید داغ بشه وقتی خوب داغ شد خاموش کنید و نعناع خشک رو بهش اضافه کنید و یه مقدارشو به بادمجون اضافه کنید و مابقی رو بزارید برای تزیین

کشک و بادمجون

حالا حدود دو تا سه قاشق غذاخوری کشک (کشک غلیظ ،اگه کشکتون شل هست تا یک لیوان هم جا داره بریزید)هم به بادمجونها اضافه کنید و بزارید یه خرده با هم بپزن حدود ده دقیقه تا یه ربع حواستون باشه نسوزه

نمکش رو بچشید اگه کم بود نمک هم اضافه کنید

بعضی کشک ها نمکشون زیاده حواستون باشه غذاتون شور نشه

من توی مواد اولیه مقدار نعناع خشک رو دو قاشق گفتم اون قاشق دوم رو واسه تزیین گفتم

مغز گردو رو من با گوشت کوب یه خرده ریزش میکنم خیلی پودرش نمیکنم

با نون سنگگ و سبزی خوردن حسابی میچسبه

 کشک بادمجون

 نوش جان

 کشک و بادمجون

 

پسندها (5)

نظرات (2)

مامان و بابا
18 شهریور 93 23:00
سلام شب به خير من حديث جونم با عكسهاي جديدم اومدم بيايين به ديدنم خوشحال ميشماااااااااااااااااااااا
سحر
19 شهریور 93 9:24
مرسی خیلی وقت بود هوس کرده بودم درست کنم بخورم. حالا دیگه حتماً واجب شد برم درستش کنم.
بانو
پاسخ
سحر جون حتما درست کن و لذتشو ببر عزیزم