کافه بـــانـــــــــــــو

کیک سیب و دارچین

1393/9/18 10:27
نویسنده : بانو
11,953 بازدید
اشتراک گذاری

کیک و سیب و دارچین یکی از اون کیکهای خوشمزه و خوش عطره که کسی نمیتونه ردش کنه

کیک سیب و دارچین

 

مواد لازم:

آرد: 2 پیمانه

شکر: 1 پیمانه (اگه کم شیرین دوست دارید سه چهارم پیمانه بریزید)

شیر یا ماست: 1 پیمانه

روغن مایع: یک چهارم پیمانه

کره: 50 گرم

تخم مرغ: 3 تا

بیکینگ پودر: 1 قاشق غذا خوری

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

سیب سفت: 2، 3 تا

دارچین :یک قاشق چایخوری

طرز پخت:

همه مواد رو از قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسه

 کره رو آب کنید، آرد و بکینگ پودر رو مخلوط کنید و بعد سه بار الک کنید

فر رو روی 180 درجه روشن کنید

قالب رو چرب می کنیم یا کاغذ روغنی میندازیم

اگه قالبتون سیلیکونی بود نیاز به هیچ کاری نیست...قالب گرد من 23سانت بود


روغن و شکر و کره آب شده رو  همزن میزنیم تا کمی روشن بشه
تخم مرغها رو یکی یکی اضافه میکنیم

کیک سیب و دارچین
یکی که جذب شد بعدی رو ریختم و هربار خوب با همزن زدم..بعد از اضافه کردن آخرین تخم مرغ  وانیل هم ریختم

من ماست نداشتم به جاش شیر ریختم من سه چهارم لیوان شیر ریختم اگه ماست ریختید همون یک لیوان بریزید

سه تا سیب سفت رو که از قبل شستید و حاضر کردید پوست میگیرید و اسلایس میکنید

 سعی کنید ورقه های سیب یک اندازه باشه نباید خیلی نازک و خیلی کلفت باشه ها

اگه خیلی نازک باشه، توی کیک نشست می کنه و آب میشه..اگه خیلی کلفت باشه سنگین میشه روی کیک و مانع پف کیک میشه و داخل کیک خمیر میشه


بعد هم آرد رو کم کم به مواد اضافه کردم و با دور کند همزن مخلوط کردم مواد رو
می تونین با قاشق یا لیسک هم بزنین...مایه کیک رو ریختم توی قالب
سیب ها رو روش می چینیم: سیب ها باید به هم تکیه بدن...یعنی دومی رو کمی روی اولی و الی آخر.

کیک سیب و دارچین

روی سیب ها دارچین بریزید...بسته به ذایقه تون کم و زیاد کنین من وسط کیک رو هم پودر نارگیل ریختم

کیک سیب و دارچین

میره توی فر..به مدت 40 تا 45 دقیقه..ولی حتما چک کنین
وقتی تستر تمیز از توی کیک در اومد...من گریل رو روشن کردم تا روی کیکم طلایی بشه

 

کیک سیب و دارچین

کیک سیب و دارچین

پسندها (5)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (6)

مامان عسل 
25 آذر 93 17:37
سلام عزیزم خوبی..چقدرمطالب ...به به چه کیکی حتمادرست میکنم..راستی یلدات پیشاپیش مبارک عزیزم
بانو
پاسخ
سلام ممنون از لطفتون دوس عزیزم یلدای شما هم مبارک
مریم مامان آیدین
29 آذر 93 19:35
سلام بانوی گلم خوبی عزیزم اصلا بوی دارچین داره به مشامم میرسه عااالی و خوب و کامل مثل همیشه....همسر و دختر نازتون باید بهتون واااقعا افتخار کنن
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ممنونم از لطفت گل پسر نازتو ببوس
سحر
9 دی 93 10:51
خیلی عالیه.
بانو
پاسخ
مانی مامانو
13 دی 93 10:25
ایشالا همین امروز درستش میکنم
بانو
پاسخ
انشاله لذتشو ببرین عزیزم
مهناز
5 آذر 94 9:48
سلام روزتون بخیر ، این کیک را میتوان بدون فر هم درست کرد؟
بانو
پاسخ
سلام برای کیک بدون فر از دستور کیک قابلمه ای یا کیک در تابه دو طرفه استفاده کنید بعد میتونید از برش های خیلی نازک سیب بینش استفاده کنید ولی اینم بگم بافت کیکتون سنگین میشه معمولا کیک های میوه ای بهتره داخل فر درست بشن
مریم
11 شهریور 95 1:56
سلام واقعا وبلاگ پر کاربردی داردی میتونم بپرسم پیمانه اندازه گیری شما چند لیوانه مثلا هر پیمانه معادل چند لیوان است؟
بانو
پاسخ
سلام عزیزم من پیمانه اندازه گیریم لیوان دسته دار فرانسویه یا هر لیوانی که گنحایش 200میلی گرم آب رو داشته باشه