کافه بـــانـــــــــــــو

گوش فیل

1394/3/30 10:0
نویسنده : بانو
6,960 بازدید
اشتراک گذاری

این گوش فیل ها اونقدر خوشمزه هستن که قول میدم اگه یا بار تست کنید دیگه به گوش فیل های بیرون لب نمیزنید

یا حداقل من این طوریم درست کردنشون هم خیلیی راحته

گوش فیل

مواد لازم :

زرده تخم مرغ : 2 عدد

شیر : نصف لیوان

آرد : 2 لیوان (در حدی که خمیر به دست نچسبد این مقدار حدودی هست )

بکینگ پودر :1 ق چ

روغن جامد آبکرده یا کره یا روغن مایع : 1  ق چ

نمک : یک پنس

وانیل :  نصف ق چ

شربت بار :به مقدار لازم(برای تهیه شربت بار اینجا رو ببینید)

روغن جهت سرخ کردن : به مقدار لازم

طرز تهیه گوش فیل :

ابتدا زرده تخم مرغ ها رو کمی با چنگال یا همزن دستی هم می زنیم .

گوش فیل

  بعد شیر، بکینگ پودر، روغن و وانیل رو به زرده اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

گوش فیل

 نمک و آرد رو به مایه اضافه می کنیم .مقدار آردی که گفتم تقریبی هست شما تا حدی بریزید که به دست نچسبه

از یک و نیم لیوان شروع کنید چون آردها با هم فرق میکنن من از دو لیوان بیشتر استفاده کردم

ولی خیلی هم آرد به خرد خمیر ندید خمیر بعد از استراحت اون چسبندگی اولیه رو نداره

خمیر را دو ساعت در یخچال استراحت دهید

گوش فیل

توی این فاصله شربت بار رو طبق این دستور درست کنید

بهتره طبق دستور از گلوکز هم استفاده بشه

(گلوگز توی لوازم شیرینی فروشی ها هست ممکنه توی بعضی از شهرها به اسم بادکا به فروش برسه اگه گلوگز نداشتید هم خیلی مهم نیس بدون این هم میشه ولی اگه باشه کیفیت نهایی گوش فیل ها بهتر میشه)

بعد از دو ساعت روی سطح آرد پاشی شده و صاف خمیررا با ضخامت ۳ – ۲ میلیمتر باز کنید و

گوش فیل

به شکل مربع و لوزی برش بزنید

گوش فیل

روغن را داغ کرده و خمیرها را داخل روغن انداخته تا سرخ شوند سعی کنید در هر سری به اندازه ۷ – ۶ تا دونه داخل روغن بریزید که حرارت روغن پایین نیاد

کاری که باید انجام دهید تا خمیرها را داخل روغن قرار دادید با قاشق آرام آرام روغن داغ روی خمیرها بریزید

همین کار سبب پف و باد کردن و میان تهی شدن گوشفیلها میشود

بعد از اینکه یه سمت گوش فیل ها سرخ شدن ، سمت دیگه اونا رو سرخ می کنیم

گوش فیل

بعد از طلایی شدن از روغن خارج کرده داخل شربت ولرم  قرار دهید

گوش فیل

با پشت قاشق به داخل شربت فشار می دیم . اجازه می دیم ۵ دقیقه داخل شربت بمونن .

 گوش فیل ها رو روی صافی قرار می دیم تا شربت اضافی اون گرفته بشه .

گوش فیل

 نکته : برای اینکه بفهمیم روغن به اندازه کافی داغ شده یا نه ، کافیه یه تیکه از خمیر رو داخل روغن ببریم ،

اگه حبابهایی در اطراف اون تشکیل شد یعنی روغن برای سرخ کردن گوش فیل آماده هست .

 برای اینکه بدونید چه مقدار زمان گوش فیل ها باید در شربت بمونن  بهترین راه حل چشیدن اوناست .

 چون بستگی به ذائقه تون داره دوست دارید شهد کامل به داخلش نفوذ کنه یا نه هر چی بیشتر بمونه شهد بیشتر به داخلش نفوذ میکنه و شیرین تر میشه

پس یه دونه رو همون موقع تست کنید

برای این مقدار گوش فیل نصف شربت بار استفاده میشه میتونید مواد شربت رو نصف کنید یا بزارید باهاش این بامیه های خوشمزه رو درست کنید

 گوش فیل

گوش فیل

 

 

پسندها (2)

نظرات (9)

♥آیدا♥
30 خرداد 94 14:05
شربت چیه؟میشه توضیح بدهید
بانو
پاسخ
عزیزم لینک تهیه شربت رو گذاشتم توی دستور منظور همون شربت بار هست که توی پست قبلی دستورش رو گذاشتم و توی همین پست هم لینکش رو گذاشتم
مریم بانو
31 خرداد 94 10:49
سلام عزیزم. خیلی خوشحالم که با وب قشنگتون آشنا شدم با کمال میل موافق تبادل لینک هستم و با افتخار لینکتون کردم ان شالله دوستای خوبی برای هم باشیم و چیزای زیادی از هم یاد بگیریم
بانو
پاسخ
سلام مرسییی از حضور گرمتون خوشحالم از آشناییتون شما هم با افتخار لینک شدین
مریم بانو
31 خرداد 94 11:09
راستی برای شروع میخام این گوش فیل های خوشمزه رو با دستور شما درست کنم ببینم چطور میشن
بانو
پاسخ
امیدوارک که درست کنید و لذت ببرید هر چند شما خودت استادی
مامان ریحانه
31 خرداد 94 11:33
بازم ممنون بانو جان قبول باشه طاعات و عباداتت عزیزم من نمیدونم چرا من از میون زولبیا و بامیه و گوش فیل بیشتر از همه از بامیه خوشم میاد خدا نکنه تعداد زیادی جلوم باشه بدجوری به خودم ظلم میکنم با خوردن بیش از اندازشون اما گوش فیلم خیلی راحته سعی میکنم درست کنم
بانو
پاسخ
مرسییی ریحانه جون قابل شما رو نداره کاش نزدیک بودی تقدیم میکردم واییی منم عاشق بامیه و البته گوش فیل هستم نمیتونم خودمو کنترل کنم من برای خودمون کم شیرین هم درست میکنم دیگه واقعا خوش خوراک میشن خدا به داد ترازو برسه بعد ماه رمضان
✿مامان عاطفه✿
31 خرداد 94 21:00
منم درست کرده بودم عکسش تو وبم هست خخ چه تفاهمی داریم
بانو
پاسخ
نوش جان عزیزم خیلییی عالیییی دستتون درد نکنه
مریم بانو
1 تیر 94 9:13
عاااااااااااااااااااالی بودن تو وبم لینک به وب قشنگت دادم بانو
بانو
پاسخ
مریم جون نوش جان عاشقتم یه دونه ای شرمنده ام کردی دست شما درد نکنه که عالیییی درست کردی
اشپزخانه خانواده سبز
3 تیر 94 9:41
عجب گوش فیلایی منم حتما تو ماه رمضون سعی میکنم درستشون کنم به نظر خیلی عالی میاد دست گلت درد نکنه
بانو
پاسخ
ممنون عزیزم حتما درست کن و کنار خونواده عزیزت لذت ببرین
رز
5 خرداد 96 12:07
سلام عزیزم برا سرخ کردن تو روغن جامد لادن طلایی میشه سرخ کرد
بانو
پاسخ
سلام نه اصلا روغن جامد استفاده نکنید چون بعد سرخ کردن و خنک شدن روغن روی گوش فیل ها میماسه فقط روغن سرخ کردنی مناسبه
زهرا
25 اردیبهشت 98 16:20
سلام بانوی عزیز٬واقعا ممنون ازسایت خوبتون.برای اولین گوش فیل درست کردم البته طبق دستور پخت شما.عالی شد عالی.دمتون گرم
بانو
پاسخ
سلام چقدر خوشحال میشم که پیام‌ها رو میخونم و میبینم از دستورات استفاده میکنید.بهم دلگرمی میدید برای ادامه کار