کافه بـــانـــــــــــــو

کیک کرامبل

1394/4/14 15:16
نویسنده : بانو
7,908 بازدید
اشتراک گذاری

این کیک خوشمزه رو به مناسبت تولد یک سالگی وبلاگم تقدیم میکنم

به همه دوستان مجازی و عزیزان مهربانی که هر روز مهمون این وبلاگ هستن و منو همراهی میکنند

امروز درست یک ساله که این وبلاگ رو راه اندازی کردم و امروز روز تولدش هست،

در این مدت دوستهای وبلاگ نویس خیلی خوبی پیدا کردم که خیلی چیزا ازشون یاد گرفتم،

دوستهای عزیز دیگه ای هم دارم که خوانندگان وبلاگ هستند اونها هم با کامنتها و نظرات شون باعث دلگرمی برای ادامه کار میشن،

عزیزایی هم هستند که خوانندگان خاموش وبلاگند، میان به وبلاگ بدون اینکه ردی ازشون به جا بگذارند،

این رو آمار بازدید وبلاگ بهم میگه که تعدادشون روز به روز زیاد میشه، اینجا لازم میدونم ازهمه محبتها و ابراز لطفهاتون تشکر کنم.

میدونم هنوز  اول راه هستم و راه طولانی پیش رو دارم

منتظر نظرات پرمهرتون هستم

کیک کرامبل

مواد لازم برای خمیر کیک:


کره: 150 گرم(میتونید از ترکیب روغ جامد و کره استفاده کنید)

پودر شکر: 100 گرم(نصف لیوان )

تخم مرغ : 2 عدد

ارد قنادی: 200 گرم (یک و دو سوم لیوان )

ماست شیرین ساده(نه شل نه سفت 150گرم)

نمک : 1/8 ق م

بیکینگ پودر : 1 ق

وانیل : 1/8 ق م

مواد لازم برای کرامبل:

بسکوییت ساده: 100 گرم پودر شده(از هر بیسکویتی ساده ای که طعمش رو دوست دارید میتونید استفاده کنید)

گردوی ریز خرد شده : 50 گرم

شکر قهوه ای :50 گرم (میتونید از شکر سفید هم استفاده کنید)

پودر دارچین : 2 ق م

پودر قهوه 1:-2 ق م(میتونید از پودر کاکائو هم استفاده کنید)

کره سرد :50 گرم


طرز تهیه:


کره خمیر کیک و تخم مرغ و ماست را نیم ساعت قبل از شروع به کار از یخچال خارج کنید.

آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک کرده و کنار بگذارید.

بیسکویت را در کیسه ریخته و بافشار وردنه نیمکوب کنید. (من آسیابش کردم)

مواد کرامبل را به این صورت تهیه کنید که بیسکویت و 50 گرم شکر را مخلوط کرده و کره سرد را به کمک انگشتان به خورد ان بدهید.

سپس دارچین و قهوه و گردو را اضافه و همه را مخلوط و کناری بگذارید.

من همه مواد رو ریختم توی غذاساز و پودر کردم بعد گردوی نگینی خرد شده رو اضافه کردم

کیک کرامبل

فر را روی حرارت 170 درجه روشن کنید

کف قالب 20-22 سانتی را چرب کرده و کاغذ روغنی بیندازید(قالب من 20 سانت بود)

کره و شکر و وانیل و نمک را با همزن بزنید تا کمی سبک و روشن شود.

تخم مرغ ها را در ظرف جداگانه  با چنگال مخلوط کنید و قاشق قاشق به مخلوط کره و شکر اضافه کرده و کاملا هم بزنید تا یک دست شود.

کیک کرامبل

مخلوط آرد و بيکينگ پودر را به مواد اضافه کنيد و با دور کند در حد مخلوط شدن، همزن بزنید. خمير سفتي بدست مي آيد.

کیک کرامبل

ماست را در چند مرحله به خمير بيفزاييد و همزمان با دور کند همزن بزنید تا خمیر نسبتا شل شود.

دو روش برای کرامبل هست یکی اینکه

ابتدا نیمی از خمیر را در قالب ریخته و روی ان را با قاشقی که پشتش را چرب کرده اید کاملا صاف کنید بعد دو سوم مواد کرامبل را روی ان پخش کنید

کیک کرامبل

کیک کرامبل

 و مجدد یه لایه خمیر و در نهایت مابقی مواد کرامبل

کیک کرامبل

کیک کرامبل

که من از این روش استفاده کردم

روش دوم هم اینه

 ابتدا یک سوم از مواد کرامبل را کف قالب پخش کرده و فشرده کنید.

بعد نيمي از خمير کيک را روي آن ریخته و صاف کنید.

یک سوم دیگر از مواد کرامبل را روی خمیر پخش کنید

ولی اصلا فشار ندهید بعد مابقی خمیر کیک را پهن کنید و در نهایت باقیمانده مواد کرامبل را هم پخش کنید

قالب را به مدت تقريبي چهل دقيقه در فر قرار دهيد تا پخته شود يعني اگر خلال چوبي در وسط کيک فرو برديد چيزي به آن نچسبد و تميز بيرون آيد. اگر نپخته بود، زمان بیشتری به آن بدهید

پس از درآوردن از فر، اجازه دهید که کمي از حرارت کيک کاسته شود و سپس آنرا از قالب خارج کنيد.

نکته ها:

به جای شکر قهوه ای از شکر سفید میتونید استفاده کنید. اما با شکر قهوه ای خوشمزه تر میشه.

دقت کنید که حین صاف کردن خمیر مواد رویه با خمیر کیک مخلوط نشود مهمترین قسمت تهیه کیک مخلوط نشدن کرامبل  و

خمیر کیک است

مواد کرامبل را روی کیک اصلا فشار ندهید این مراحل بدون فشار حتما باید انجام شود

قهوه فوری باید پودر شده و سپس استفاده شود(با پشت قاشق پودرش کنید)

میزان مصرف ادویه ها را به دلخواه میتوان کم و زیاد کرد

 از قالبهایی که مواد زود در آن میسوزد استفاده نکنید.

 در انتها هم میتونید روی کیک برشهایی از میوه هایی مثل سیب بچینید.

نگران نازکی مایه کیک نباشید، به خوبی پف میکند.

اگر توی قالب کوچکتر درست شود، چون زیاد پف میکند، ممکن است وسط کیک خمیری شود.

 ازهر بیسکوییت ساده ای که طعمش رو دوست دارید میتونید استفاده کنید

 سالمین یا سلامت یا دایجیتسو یا پتی بور فرق نداره هر کدوم که طعمش رو دوست دارید من از بتی پور استفاده کردم

قالب من 20 سانت بود به خاطر همین زمان پخت کیک طولانی تر شد حدود یک ساعت طول کشید

اگه قالب کمربندی دارید حتما از قالب کمربندی استفاده کنید من اشتباه کردم استفاده نکردم

نکته دیگه اینکه لایه کرامبل روی کیک رو خیلی زیاد نریزید چون وقتی زیاد میریزید لایه کلفت میشه و به کیک نمچسبه موقع برش و برگردوندن کیک از قالب میریزه پایین

من مقدار دارچین رو کمتر زدم

مقدار شکر دستور رو اصلا کم نکنید اصلا شیرینیش دل رو نمیزنه

دستور اصلی از صالحه دردایی مجله هنر آشپزی با اندکی تغییرات.

کیک کرامبل

کیک کرامبل

کیک کرامبل

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

مریم بانو
15 تیر 94 9:04
سلااااااااااااااااام بانو یک سالگیت مبارک خیلی خوشحالم که با وبت آشنا شدم و این وب، وسیله ای برای پیدا کردن دوست خوبی مث تو شد ان شالله همیشه برقرار باشی کیکت هم خیلی خوشگله ولی خیلی سخت به نظر میاد
بانو
پاسخ
سلام مریم جان ممنون عزیزم دوستی با دوستان پرمحبتی مثل شما باعث افتخاره ممنون از دعای پرمهرت اصلا سخت نیس مریم جون شاید به ظاهر سخت بیاد ولی خیلی ساده هست
محب مهدی(عج)
16 تیر 94 0:37
بسیار عالی شده.دست گلت درد نکنه.به نظر خیلی خوشمزه شده.راستی تولد یکسالگی وبتون هم مبارک
بانو
پاسخ
ممنون از نگاه زیباتون و ممنون از لطفتون بزرگوار مرسیییی از حضورتون
مامان ریحانه
18 تیر 94 1:03
یکسالگی وبلاگت مباراااااااااااااااک بانو جان چه کیک معلومه که خوشمزست عززززززززززززززیزم ممنون از همه ی زحماتی که تا الان برامون کشیدی موفق باشی دوست گلم
بانو
پاسخ
ممنون ریحانه جونم یکی از دوستان نازنینی که باعث افتخارم هست شما هستید توی این یکسال همراه همیشگی این وبلاگ بودین توی همه پست های من ردی از مهربونیت هست همیشه با اظهار لطفت منو شرمنده خودت کردی خوشحالم که دارمت ریحانه جون گلای نازنیتو ببوس