کافه بـــانـــــــــــــو

لازانیا

1393/5/4 19:17
نویسنده : بانو
12,145 بازدید
اشتراک گذاری

یه غذا با اصالت ایتالیایی که تشکیل شده از ورقه های لازانیا و پنیر پیتزا و سس سفید هست

اصولا وقتی پای پنیر پیتزا به میون بیاد یعنی یه غذای ایرونی پسند و باب دل ما یرانی ها

چون پنیر پیتزا داخل هر غذایی باشه اون غذا رو خوشمزه میکنه وقتی پای سس سفید هم وسط باشه که دیگه فوق خوشمزه میشه

برای مواد میانی میتونید طبق ذایقه خودتون هر چی دوست دارید بریزید من با گوشت درست کردم 

لازانیا

 

مواد لازم:برای 3 تا 4 نفر

پیاز  : 1 عدد بزرگ

گوشت چرخ کرده : 200 گرم 

رب گوجه فرنگی : 2 ق غ

آب لیمو ترش : 1 ق غ

آب :  نصف لیوان

ورق لازانیا  : یک بسته 300 گرمی که میشه 9 عدد ورق لازانیا

پنیر ماتزارلا : یک لیوان 

فلفل دلمه :یک چهارم یک عدد

زردچوبه : نصف ق چ

دارچین : نصف ق چ

فلفل سیاه : یک چهارم ق چ

ارگانو یا آویشن : نصف ق چ

ادویه لازانیا

سس بشامل : برابر دستور 

طرز تهیه لازانیا

سس بشامل رو برابر رسپی درست کنید و کنار بزارید تا سرد بشه 

سس بشامل یا سس سفید

پیاز رو نگینی خرد کنید و به همراه روغن تفت بدید تا سبک بشه

گوشت چرخ کرده رو اضافه کنید با پشت قاشق گوشت را کاملن از هم باز کنید

وقتی رنگ گوشت تغییر کرد ادویه ها (به جز آویشن )و رب رو اضافه کنید 

یه مقدار تفت بدین تا رنگ رب باز بشه

آب ، آبلیمو و نمک و فلفل دلمه ای نگینی خرد شده رو اضافه کنید 

یه توضیح در مورد ادویه ها شما میتونید طبق ذائقه خودتون کم یا زیاد و یا کلا حذف کنید 

معمولا داخل هر بسته لازانیا یه ادویه مخصوص لازانیا هم هست میتونید فقط اونو بریزید البته دقت کنید که مخلوط ادویه باشه من یه سری گرفتم فقط آویشن بود 

اجازه بدید سس با حرارت ملایم بجوشه تا غلیظ بشه و آبش تموم بشه 

یه قابلمه که گنجایش ورقه های لازانیا رو داشته باشه آب کنید و بزارید جوش بیاد

وقتی جوش اومد ورقه های لازانیا رو دونه دونه داخلش بریزید 

مقداری نمک و روغن هم بریزید و بزارید بجوشن تا وقتی که نرم بشن

روی اکثرا بسته های لازانیا زمان جوشیدن رو 8 تا 10 دقیقه گفته ولی میتونید تست کنید باید بیرونش نرم باشه و مرکزش سفت

لازانیا ها رو آبکش کنید

یه ظرفی که تحمل حرارت فر رو داره انتخاب کنید 

یه مقدار سس بشامل بریزید داخل ظرف 

سس بشامل

این سسی که ته ظرف میریزید باعث میشه که ورق زیری لازانیا ته دیگ نشه و نرم بمونه 

یه ردیف ورق لازانیا بچینید 

تعدادش بستگی به اندازه ظرف داره مال من سه ردیف شد

اگه یه مقدار لبه های لازانیا روی هم بیفته مورد نداره البته میتونید برای اینکه کامل اندازه شه برش بزنید 

یه مقدار سس بشامل روی لازانیا بریزید

سس بشامل و لازانیا

حالا یه لایه سس گوشت

ریختن سس گوشت

یه مقدار آویشن بپاشید

و یه لایه پنیر پیتزا 

ریختن پنیر

و مجدد تکرار میکنیم

یه لایه لازانیا 

سس بشامل

سس گوشت 

موزارلا

تا وقتی لایه ها تموم شه 

برای من سه لایه شد

برای لایه آخر

لازانیا رو که گذاشتین

روش سس بشامل بریزید و پنیر فراوان

بزارید داخل فری که از ده دقیقه قبل روشن کردین و گرم شده

با حرارت 180 درجه به مدت نیم ساعت 

برای طلایی شدن روش میتونید چند ثانیه گریل رو روشن کنید

اجازه بدین یه مقدار سرد بشه بعد برش بزنید 

 لازانیا رو هیچ وقت گرما گرم برش ندین چون برش هاتون خوشگل نمیشه و لایه ها مشخص نمیشه حتما بزارین یه ربع بیست دقیقه بمونه بعد برش بزنید

لازانیا

لازانیا

لازانیا

نکته ها

برای سس گوشت میتونید طبق سلیقه خودتون هر چی دوست دارین بریزین

ترکیب سبزیجات ، با گوشت و قارچ ، با مرغ و قارچ 

من داخل لازانیا یک عدد گوجه خرده شده و هویج رنده شده هم ریختم 

روش معمولش رو گفتم دیگه خودتون هر جوری دوست دارین مواد سس رو تغییر بدین

سس بشامل و پنیر طعم دهنده اصلی لازانیا هست 

برای مقدار پنیر من حدودا یک لیوان مصرف کردم ولی میتونید بیشتر هم بریزید

سس بشامل رو حذف نکنید چون واقعا توی طعمش تاثیر داره و خوشمزه اش میکنه ضمن اینکه اصلا طعمش قالب نیس 

سس بشامل باعث چسبندگی لایه های به هم میشه 

ولی با همه اینها اگه واقعا باهاش مشکل دارین بهتره سس گوشت تون رو یه مقدار آبدارتر بردارین به خصوص برای لازانیا های نیمه آماده که نیاز به جوشوندن ندارن 

زمان چیدن ورقه های لازانیا ردیف اول رو هر طور چیدید ردیف دوم رو خلاف جهت لایه اول بچینید این کار باعث میشه زمان برش زدن لازانیا لایه ها از هم باز و پاشیده نشه

لازانیا

لازانیا

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

مامان ناهید
6 مرداد 93 4:53
سلام خوبید وبلاگ خوبی دارید پر محتویات وپراز غذاهای خوشمزه موفق باشید با اجازه من شمارا لینک کردم
بانو
پاسخ
لطف داری شما عزیزم خوشحالم از اشناییتون
سارا
9 شهریور 93 13:47
من هم همین طوری درست میکنم - منتها یه کم روی هر لایه لازانیا کمی آب می پاشم و بعد مواد رو فشار میدم - این طوری موقع خوردن دیگه مواد ولو نمیشه و خیلی خوب برش می خوره - ریختن کمی شوید خشک روی لایه نهایی هم طعمش رو خوب میکنه
بانو
پاسخ
مرسی از پیشنهادت حتما امتحان میکنم عزیزم