کافه بـــانـــــــــــــو

کیک هل و گلاب

1393/6/27 10:21
نویسنده : بانو
22,265 بازدید
اشتراک گذاری

این کیک بسیار خوشمزه و معطره ،به خاطر عطر خوش گلاب و زعفرون و هل

آدمو یاد دوران خوش بچگی میندازه اونوقتا که کیک یزدی ها رو بو میکردی یه بوی خاصی داشت

این کیک دقیقن همون حس و حال رو داره

به خاطر عطر و طعمش گزینه مناسبی هست واسه مجالس مذهبی و مولودی ها

کیک هل و گلاب

دستور از مجله هنر آشپزی با تغییرات

مواد لازم :

آرد : دو لیوان

شکر : یک لیوان (اگه کم شیرین دوست دارید سر خالی باشه من سه چهارم لیوان ریختم)

شیر یا ماست :نصف لیوان

تخم مرغ : سه عدد

روغن مایع :نصف لیوان

پودر هل : یک قاشق چایخوری سرخالی

زعفرون دم کرده : یک قاشق غذاخوری

گلاب : یک چهارم لیوان

بکینگ پودر :دوقاشق چایخوری

کنجد و پودر پسته و پودر نارگیل جهت تزیین

طرز تهیه:

من این کیک رو توی ظرف پیرکس مستطیل درست کردم یه کاغذ روغنی بریدم به اندازه کل ظرف

اگه کاغذ روغنی ندارید ظرفتون رو چرب کنید و آرد پاشی کنید

مثل همیشه مواد رو از نیم ساعت قبل بیرون از یخچال بزارید تا با هم ،هم دما بشن

فر روی 180 درجه سانتیگردا روشن کنید

آرد و بکینگ پودر رو سه بار الک کنید

زرده و سفیده تخم مرغ رو از هم جدا کنید

سفیده تخم مرغ رو با همزن برقی در کاسه ای جداگانه بزنید تا سفید و پفی بشه

(اینکه تاکید کردم همزن برقی واسه اون دسته از عزیزانی که همزن برقی ندارن با همزن دستی میزنن

بعد میگن کیکمون پف نکرد و خراب شد حتما باید همزن برقی باشه تا سفیده به این مرحله برسه با همزن غذاساز هم میشه)

کیک هل و گلاب

زرده تخم مرغ رو به همراه شکر و پودر هل بزنید تا کرمی و کشدار بشه

روغن ،ماست یا شیر ، زعفرون ،گلاب رو به زرده ها اضافه کنید و با همزن حدود 3 دقیقه بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط بشن

کیک هل و گلاب

کیک هل و گلاب

سفیده رو خیلی آروم با لیسک با زرده مخلوط کنید

کیک هل و گلاب

آرد رو با لیسک به مواد اضافه کنیدو آروم از یک جهت مخلوط کنید تا با هم ترکیب بشن

من اول نصف سفیده رو اضافه کردم بعد نصف آرد

بعد مابقی سفیده و مابقی آرد رو

کیک هل و گلاب

داخل قالب بریزید

روشو با هر چی که دم دستتون بود تزیین کنید

کنجد پودر پسته یا هر چیز دیگه

داخل فر طبقه وسط به مدت 45 دقیقه بزارید

ولی بازم بعد 40 دقیقه تست کنید

بعد از خنک شدن کیک رو به صورت لوزی برش بزنید با کارد تیز کیک رو از طول به خطوط موازی برش بزنید

حالا قالب رو بچرخونید و مایل برش بزنید تا شکل لوزی بشه برش هاتون

این کیک پف خیلی خوبی داره

کیک هل و گلاب

طعمشم که عالیییییییی

درست کنید و لذت ببریدچشمک
 

کیک هل و گلاب

کیک هل و گلاب

پسندها (5)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

آبی
27 شهریور 93 12:05
منظورتون از لیوان، لیوان چه اندازه هست؟ چند گرمی؟
بانو
پاسخ
من از لیوان های دسته دار فرانسوی استفاده میکنم منظور لیوانی هست که گنجایش 200 میلی گرم رو داشته باشه
مامان و بابا
27 شهریور 93 19:07
می خوام یه غنچه باشم میون باغچه باشم برگامو هی وابکنم،ببندم، وقتی که آفتاب می تابه بخندم برم به مهمونی شاپرک ها، قصه بگم برای کفشدوزک ها غنچه اسیر خاکه ، منتظرآفتابه وقتی که تشنه باشه،توآرزوی آبه تقديم به دوست خوبم تو آبي و من غنچه منتظرتما بيا بهم سربزن
بانو
پاسخ
سحر
29 شهریور 93 12:16