کافه بـــانـــــــــــــو

پنکیک

1393/10/17 8:26
نویسنده : بانو
8,012 بازدید
اشتراک گذاری

پنکیک یه صبحانه ایده آل است برای کسانی که از خوردن نان و پنیر برای صبحانه خسته شده‌اند و به دنبال صبحانه جدید و خوشمزه و متنوع هستند.

فقط کافیه یه بار درستش کنید تا دیگه هروقت گرسنتون شد، برید سراغش و… تو سه سوت آماده میشه!

 

پنکیک

مواد لازم:

آرد : 125  گرم یا یک لیوان

شکر 5 قاشق سوپ خوری

بکینگ پودر 1و نیم  قاشق چایخوری

تخم مرغ 1 عدد

وانیل یک هشتم قاشق چایخوری

نمک یک پنس

شیر نصف پیمانه یا ماست 120 میلی لیتر

روغن برای چرب کردن

طرز تهیه پنکیک:

ابتدا آرد,شکر,بکینگ پودر و نمک رو در یک کاسه ویسک میکنیم.

نکته :اگه پنکیک رو با مواد شیرین سرو میکنید مقدار شکر رو 3 تا 4 قاشق سوپخوری (بسته به ذائقتون )در نظر بگیرین .در غیر این صورت اگه خالی سروش میکنید شکرش رو تغییر ندین.

من چون میخواستم با عسل سرو کنم سه قاشق زدم

تخم مرغ و شیر روی توی ظرف دیگه با همزن دستی میزنیم  بعد مخلوط آرد رو بهش اضافه میکنیم

پنکیک

پنکیک

پنکیک

 

مخلوط میکنیم تا کاملا صاف و یکدست بشه .

اصولا" مایه پنکیک رقیقه البته نه خیلی زیاد .

یک تابه نچسب رو خیلی خیلی خیلی کم با روغن چرب میکنیم .

نکته:نمیخوایم پنکیک ها رو سرخ کنیم.

اگه از جنس تابه تون مطمئنید که چیزی بهش نمیچسبه اصلا نیازی به چرب کردن نیست

یک ملاقه کوچیک از مواد رو به آرامی داخل تابه میریزیم و به همون حالت رهاش میکنیم.

پنکیک
 

اجازه میدیم که پنکیک خودش رو بگیره.

حبابهایی روش ایجاد میشه.

تقریبا یک و نیم تا دو دقیقه طول میکشه تا به حالت زیر برسه .و اطراف پنکیک کاملا خودش رو بگیره.

پنکیک

در این لحظه پنکیک رو برمیگردونیم تا طرف دیگش هم طلایی بشه.

پنکیک
پنکیک رو میتونید با خامه ,مربا ,عسل یا هر چیز دیگه ای که دوست داشتین سرو کنید...نوش جان!

پنکیک

پنکیک

پسندها (3)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (5)

مریم مامان آیدین
25 دی 93 13:10
بسیار عاالی عزیزم من همیشه پودر آمادشو میخوریدم که با تخم مرغ وشیر درست میکردم و این خیلی برام خوب بود مرسی بانو جان
بانو
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم خوشحالم که برات مفید بوده
بیتا
13 مرداد 94 20:08
جالب ومفید
بانو
پاسخ
solmaz
14 مرداد 94 15:57
ممنون گلم از اموزشتون واقعا هنر مندید
بانو
پاسخ
ممنون از شما مرسی لطف دارید
♥آیدا♥
5 شهریور 94 15:47
سلام این خیلی عالیه یک سوال من قبلا پودر پنکیک رو درست کرده بودم این همونه؟
بانو
پاسخ
سلام منظورتون از پودر پنکیک پودر های آماده توی بازار هست؟؟؟
✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿
12 مرداد 98 20:15
من وبلاگ شمارو دنبال کردم ممنون میشم شماهم مارودنبال کنید😘❤
بانو
پاسخ
😘😘