کافه بـــانـــــــــــــو

شکلات مغزدار

1393/12/2 19:59
نویسنده : بانو
29,141 بازدید
اشتراک گذاری

اگه خودتون یا کوچولوهاتون عاشق شکلات هستین میتونید تو خونه خیلی راحت درستش کنید با هر مغز و فیلینگی که دوست دارید

شکلات مغزدار

 

من امروز شکلات با مغز نارگیلی درست کردم.

شما میتونید از انواع مغز ها (بادام زمینی ،فندق و ...)یا میوه ها ی خشک حتی مربا یا مارمالاد ،کره بادام زمینی یا شکلات صبحانه،نوتلا یا انواع سس های شکلاتی ،اسمارتیز پاستیل و ... برای مغز شکلاتتون استفاده کنید

میتونید روش خیلی مانور بدید. کافیه فقط بیس کار رو یاد بگیرید....

مواد لازم :

شکلات  تلخ

پودر نارگیل

شیر عسلی

قالب شکلات

طرز تهیه :

من برای فیلنگش از ترکیب پودر نارگیل و شیرعسلی استفاده کردم

پودر نارگیل رو داخل ظرف میریزیم و شیرعسلی رو تا حدی اضافه میکنیم که یه مخلوط خمیری داشته باشیم

شکلات مغزدار

میزانش دست خودمونه اگه طعم خیلی شیرین رو دوست ندارید شیر عسلی خیلی نریزید چون خیلی شیرینش میکنه

البته اگه از شکلات تلخ قراره استفاده بکنید میتونید تا حدی شیرینش بکنید

شکلات مغزدار

اینم مارک شیر عسلی که استفاده کردم

وقتی مخلوط خمیریم مون اماده شد شکلاتمون رو تمپر میکنیم

بحث تمپر کردن رو حتما بخونید

تمپر کردن حساسه پس با دقت انجام بدین تا بعدا شکلاتهای براقی داشته باشید و زود ذوب نشن

بعد از اینکار با شکلات داخل هر کدوم از قالبهای  مخصوص شکلات رو آغشته به شکلات کنید

 

میتونید با قلم موی کوچیک این کار رو بکنید یا از یه قاشق کوچیک استفاده کنید

 

باید کل قالب قشنگ شکلاتی بشه ضخامت لایه شکلاتی دست خودتونه

 

من یه لایه خیلی نازک شکلات ریختم

شکلات مغزدار

 

خب حالا قالب رو بزارید توی یخچال تا شکلات کامل خودشو بگیره (من گذاشتم توی فریزر حدود 20 دقیقه )

 

وقتی شکلات خوب خودش رو گرفت قالب رو بیارید بیرون

 

مغز دلخواهتون رو روی لایه شکلات گذاشته و باز روش رو با شکلات بپوشونید(من از این مرحله عکس ندارم نمیدونم چرا ؟؟؟)

 

به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال یا نیم ساعت در فریزر

 

بذارید تا کاملا ببنده

شکلات مغزدار

 

بعدبا یه کارد لبه قالب رو تمیز کنید که  شکلاتها خوشگل بیرون بیاد

 

اضافات شکلات رو میتونید مجدد تمپر کنید و استفاده کنید

 

برای اینکه روی شکلاتهاتون براق بشه میتونید با برس یه مقدار روشون رو با روغن چرب کنید خیلی کم البته من نکردم

 

نکته :

قالب شکلات من سیلیکونی هست

 

اگه برای بار اوله میخواید شکلات درست کنید از قالب با اشکال ساده استفاده کنید این قالب قلب خیلی کار کردن باهاش راحت تره

 

ولی اون یکی قالب به خاطر زوایایی که داره یه خرده کار کردن باهاش حوصله میخواد

 

 

شکلات مغزدار

 

 

شکلات مغزدار

پسندها (5)

نظرات (10)

مامان ریحانه
2 اسفند 93 22:40
دست گل شما درد نکنه بانوی عزیز حسابی دیگه با این شیرینیها و شکلاتها رفتیم تو حال و هوای عید
بانو
پاسخ
دست شما درد نکنه با حضور همیشگیت عزیزم
تینا
3 اسفند 93 15:06
عالیه عزیزم. منم با شیرعسلی و نارگیل درست کردم. خیلی خوشمزه شدن.
بانو
پاسخ
تیا جون باهات موافقم خیلی عالی شدن دختر من که عاشقشون شد
فیروزه
5 اسفند 93 14:47
سلام دوست عزیز.. بسیار عالی..دست شما درد نکنه..
بانو
پاسخ
سلام فیروزه جان ممنون از لطفت
خانومی
5 اسفند 93 21:54
سلام عزیزم خیلی عالی شده من می خوام درستش کنم ....دستتون دردنکنه بابت آموزشش برام خیلی جالب بود.
بانو
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از لطفت ...امیدوارک درست کنی و لذت ببری
نسرین
6 اسفند 93 7:44
سلام دوست عزیزم وبلاگ بسیار عالی داری اگر با تبادل لینک موافقید من رو در جریان قرار بدید ممنون از محبتتون
بانو
پاسخ
سلام ممنون از حضورت با افتخار لینک شدین
الهام
6 اسفند 93 22:08
سلام . چه شکلات های خوشمزه ای. افرین بانوی هنرمند
بانو
پاسخ
سلام مرسییی الهام جون
مریم مامان آیدین
8 اسفند 93 16:53
عااالی بودن بانو جان
بانو
پاسخ
solmaz
14 مرداد 94 15:52
راستش من تو فکرم بود درستش کنم فقط یه سوال قالبای من هم سیلیکنیه وخیلی طرح داره از اونجایی که تا حالا درست نکردم میخوام بدونم ایا راحت از قالب جدا میشه ممنون میشم جوابمو بدید
بانو
پاسخ
عزیزم راحت از قالب جدا میشه فقط محض احتیاط اول یکی دو تا رو امتحانی درست کنید تا قلقش دستتون بیاد شاید لازم باشه ضخامت شکلات رو بیشتر بریزید
ندا
29 فروردین 95 22:42
عزیزم خسته نباشید واقعا عالی بود. همه نکات ریز رو ذکر کردید. خیلی با دقت توضیح دادید. یک دنیا ممنون
بانو
پاسخ
سلام خوشحالم که استفاده کردین ممنون از لطفتون
کوثر
23 خرداد 95 15:43
خیلی خوب بود ممنون فقط نمیشه بجای شکلات تلخ از شکلات شیرین استفاده کرد
بانو
پاسخ
چرا عزیزم هر شکلاتی که دوست دارین میشه استفاده کرد فقط حواستون باشه شیر عسلی رو خیلی نریزید چون شکلات شیرین میخواید استفاده کنید دیگه خیلی شیرین میشه