کافه بـــانـــــــــــــو

کوکو سیب زمینی زعفرانی

1393/4/29 13:08
نویسنده : بانو
4,880 بازدید
اشتراک گذاری

من اصولا از درست کردن کوکو سیب زمینی بیزارم ولی از شانس من همسرم عاشق سینه چاک کوکو سیب زمینی هست

این که میگم عاشق سینه چاک دیگه خودتون تا تهش برید که هر دفعه با کلی التماس براش درست میکنم

ولی درست کردن داخل تابه دو طرفه کارم رو راحت میکنه شما هم تست کنید

کوکو سیب زمینی زعفرانی

 مواد لازم:برای دو تا 3 نفر

سیب زمینی :5 عدد

تخم مرغ:4 عدد

نمک و فلفل و زردچوبه

جعفری ساتوری شده :4 قاشق غذاخوری

زرشک:3 قاشق غذاخوری

روغن جهت سرخ کردن کوکو

زعفران دم کرده :2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه :

سیب زمینی رو با آب بزارید بپزه

وقتی پخت پوست اونها رو جدا کنید

بعد با گوشت کوب بکوبید یا رنده کنید

نمک و فلفل و زردچوبه و دو قاشف زعفرون و جعفری و زرشک رو اضافه کنید

تخم مرغها رو دونه دونه اضافه کنید و هر بار مواد رو مخلوط کنید

موادمون باید شل باشه نه سفت

چون قراره مایه کوکو رو یه دفعه بریزیم توی تابه نه دونه دونه

پس هر چی موادمون شل تر باشه بهتره

اگه موادتون سفت بود بازم تخم مرغ اضافه کنید

چون اگه سفت باشه مطمئن باشید کوکوتون خراب میشه و در اصطلاح وا میره

وقتی موادتون رو خوب مخلوط کردید و اماده شد

تابه رو روی حرارت بزارید وقتی خوب داغ شد  روغن رو بریزید و اجازه بدید روغن هم داغ بشه

این جوری وقتی تابه داغ باشه روغن هم سریع داغ میشه

مایه کوکو رو توی تابه پهن کنید و با پشت قاشق صافش کنید و اجازه بدید با حرارت ملایم سرخ بشه

اگه از تابه دو طرفه استفاده میکنید که کارتون خیلی راحته وقتی یه طرفش سرخ شد تابه رو برگردونید تا طرف دیگه هم خوب سرخ بشه

اگر از تابه معمولی استفاده میکنید وقتی یه طرف کوکو سرخ شد به نظر من بهتره قبل از برگردوندنش کوکو رو برش بزنید بعد دونه دونه هر برش رو برگردونید

بعد سرخ شدن هم با هر چی که دوست دارید سرو کنید

من با خیارشور و گوجه دوست دارم

زعفرون طعم این کوکو رو عالییییی میکنه

امتحانش کنید

پسندها (5)

نظرات (0)