کافه بـــانـــــــــــــو

سالاد اندونزی

1393/11/19 9:19
نویسنده : بانو
6,936 بازدید
اشتراک گذاری

این سالاد یه سالاد خیلی راحت و در عین حال خوشمزه با طعمی متفاوت که مناسب مهمونی ها هست

 سالاد اندونزی

مواد لازم:

کلم سفید: نصف یک کلم کوچک

کلم بنفش :نصف یک کلم کوچک

ژامبون  :200 گرم

کنسرو ذرت :نصف لیوان

نخود فرنگی :نصف لیوان

هویج :دو تا سه عدد

خیارشور :3 عدد متوسط

سس مایونز به میزان لازم(میتونید ترکیبی از سس هزار جزیره و مایونز بزنید)
 

طرز تهیه:

برای ذرت و نخود فرنگی من همیشه فصل نخود فرنگی که هست نخود فرنگی رو بعد پاک کردن و شستن فریز میکنم

برای ذرت هم بلال رو دون میکنم و با آب میزارم بپزه و بعد آبکش میکنم و بسته بندی میکنم و فریز میکنم

شما میتونید از کنسرو هم استفاده کنید
نخود فرنگی رو در آب جوش پختم تا نرم بشه، بعد آبکش کردم.

ذرت رو هم بیرون گذاشتم تا یخش باز بشه

برای این سالاد معمولا مواد رو بشکل نگینی خرد میکنیم.

ژامبون من ورقه ای بود که گذاشتم روی تخته و برش های نگینی زدم

خیارشور رو هم نگینی خرد کردم

کلم ها رو هم خرد کردم

هویچ رو هم با قسمت درشت رنده معمولی رنده میکنم.

همه مواد رو داخل یه ظرف بزرگ بریزید و هم بزنید

سالاد اندونزی

حالا سس رو بریزید و خوب مخلوط کنید من مقدار سس رو نگفتم چون کاملا سلیقه ای هست

ولی به نظر من این سالاد هر چی سسش بیشتر خوشمزه تر

سالاد اندونزی

میتونید برای سس مقداری ماست هم اضافه کنید

من داخل سالاد از نمک استفاده نکردم چون بنظرم شوریش رو ژامبون و خیارشور تامین میکنه شما بچشید اگه حس کردین کم نمکه نمک اضافه کنید

من داخل سس یه مقدار پودر سیر و فلفل سیاه هم اضافه کردم که اینم باز سلیقه ای هست

 همه مواد رو مخلوط کرده و در ظرفمون رو می بندیم و چند ساعت در یخچال استراحت میدیدم.

بعد به سبک دلخواهتون سالاد رو سرو کنید.

سالاد اندونزی

نکته : اگه با مصرف ژامبون مشکل دارین میتونید از سینه مرغ پخته شده و ریش ریش شده یا از قارچ ورقه شده و تفت داده شده استفاده کنید ولی این دستور ورژن اصلی این سالاده

این سالاد رو خواهر عزیزم زحمتش رو کشیدهمحبتبوس و چون برای تولد پسرش از روز قبل درست کرده بود روی سالادش سلفون کشیده بود به خاطر همین بابت کیفیت عکسها معذرت میخوام

 

پسندها (4)

نظرات (9)

خانومی
20 بهمن 93 11:03
سلام خانوم گل.غذاهاتون متنوع ودلچسبه.موفق باشین. من شمارولینک کردم اگه شماهم لینکم کنین خوشحال می شم.
بانو
پاسخ
سلام دوست هنرمندم با افتخار لینک شدی عزیزم ممنون از حضور گرمت
هستی
21 بهمن 93 0:27
سلام عالی نوش جان
بانو
پاسخ
سلام هستی جان ممنون عزیزم
الهام
22 بهمن 93 9:17
سلام عزیزم. من که عاشق این سالادم. البته کلا سالاد دوست دارم. تولد خواهرزاده تونم مبارک باشه.
بانو
پاسخ
سلام الهام جون ممنون گلم
دریا
23 بهمن 93 16:17
بانو
پاسخ
نازی
26 بهمن 93 11:43
واااااااااااااااااااااااااااااااای چه رنگی. من عاششششق این سالادم
بانو
پاسخ
منم عاشقششششششم
مامان ریحانه
26 بهمن 93 17:05
سلام عزیزم باز به روز نشده بودی اتفاقی پست جدیدت و دیدم مثل همیشه عالی دنبال یه دستور با مقدار لازم مواد برای سالاد اندونزی بودم ممنونم دوست خوبم
بانو
پاسخ
سلام ریحانه جونم خواهش عزیزم گلای نازتو ببوس
مریم مامان آیدین
27 بهمن 93 14:04
واااای این سالاد عااالیه من کلا از ترکیب کلم و ذرت و ژامبون و سس خیییییییییلی خوشم میاد ...این که بیشتر هم داره...ممنونم
بانو
پاسخ
خوشحالم که مفید بوده برات عزیزم
پارانزیم
1 اسفند 93 22:27
نوش جان دستت درد نکنه
بانو
پاسخ
خواهش میکنم مرسی از لطف شما
مهدیه
28 دی 95 0:09
سلام وایییییییی دست گلت درد نکنه .. خواهرم بارداره هوس افتاده بود براش ...درست کردم .. واقعا ممنونم .. لایک دارید
بانو
پاسخ
سلام عزیزم به سلامتی نوش جانتون